Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hytissä palelee (e46)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksu81
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 6
    • kajaani

    Hytissä palelee (e46)

    Auttakee miestä hädässä.. Ongelma seuraavanlainen. Omistan vm.99 316 1.9 bemun.(ei ilmastointia) Talvella autossa tahtoo olla hiukan kylmä kyyti. Lämmityslaitteesta puskee vain lämmintä ilmaa kun kierroksia nostetaan tai jos käytetään maksimissaa puhallinta 2-nopeudella niin tulee edes hiukan lämmintä. Mitä enemmän kierroksia ----> kuumempaa ilmaa ja jos puhallinta laittaa isommalle niin heti haalenee. Seuraavat toimenpiteet tehty: Nesteet vaihdettu 3 kertaa ja ilmattu. Kerran ajettu puhdistusaine järjestelmään. Asennettu kiertovesipumppu tulipellin eteen kennolle menevään letkuun. Termostaatti,kiertovesipumppu sekä paisuntasäiliönkorkki vaihdettu. Viimeinen havainto oli että hallissa puhalsi kaikilla nopeuksilla kuumaa vaan heti kun vei pakkaseen niin rupes haaleeta pukkaan :( Kennolle menevä ja palaava letku ovat yhtä kuumia joten neste kiertää kyllä. Myöskin kiertovesipumpun toiminta on todettu olevan kohdallaan. Ostin kylläkin tarvikepumpun mutta näkyy toimivan. Mikä siis voisi olla vikana?
    Last edited by jaksu81; 12-01-2010, 14:22.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16294
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by jaksu81 View Post
    Auttakee miestä hädässä.. Ongelma seuraavanlainen. Omistan vm.99 316 1.9 bemun.(ei ilmastointia) Talvella autossa tahtoo olla hiukan kylmä kyyti. Lämmityslaitteesta puskee vain lämmintä ilmaa kun kierroksia nostetaan tai jos käytetään maksimissaa puhallinta 2-nopeudella niin tulee edes hiukan lämmintä. Mitä enemmän kierroksia ----> kuumempaa ilmaa ja jos puhallinta laittaa isommalle niin heti haalenee. Seuraavat toimenpiteet tehty: Nesteet vaihdettu 3 kertaa ja ilmattu. Kerran ajettu puhdistusaine järjestelmään. Asennettu kiertovesipumppu tulipellin eteen kennolle menevään letkuun. Termostaatti,kiertovesipumppu sekä paisuntasäiliönkorkki vaihdettu. Viimeinen havainto oli että hallissa puhalsi kaikilla nopeuksilla kuumaa vaan heti kun vei pakkaseen niin rupes haaleeta pukkaan :( Kennolle menevä ja palaava letku ovat yhtä kuumia joten neste kiertää kyllä. Myöskin kiertovesipumpun toiminta on todettu olevan kohdallaan. Ostin kylläkin tarvikepumpun mutta näkyy toimivan. Mikä siis voisi olla vikana?
    Kiertovesipumppu asennettu väärinpäin eli pumppaa vettä koneen omaa pumppua vastaan jolloin tyhjäkäynnillä jälkias. pumppu voittaa koneen pumpun ja kierroksilla toisinpäin ?

    Jaa niin olikos ongelmaa jo ennen kiertovesipumppua ?

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6462
      • Tuusula

      #3
      Mitä ne moottorin lämmöt on salavalikosta katsottuna?
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Jotenkin vaikuttaa että ilmaa olisi :think
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • seidltuning
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1941
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Jürgen_ View Post
          Jotenkin vaikuttaa että ilmaa olisi :think
          sama...siitä lähtisin
          onko koneen lämmöt normaalissa?
          kerääkö painetta?
          joutuuko lisäämään nestettä?
          alkoivatko oireet ,kun jotain tehty vaihdettu v-pumppu ,termari , v-letku jnejne?
          kerro miten ilmattu?
          G30 530e Sedan
          E30 325i Cabriolet

          Comment

          • 324tdic2d
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 136
            • Kemi, Oulu, Vaala

            #6
            Originally posted by Jürgen_ View Post
            Jotenkin vaikuttaa että ilmaa olisi :think
            Samat sanat, miten ilmattu?
            Hyvä laite kunnon ilmaukseen on alipaine täyttölaite. Näissä kun kulkee letkuja paisuntasäiliötä korkeammalla.
            325iA Cabriolet 3/1987
            330d 6/2003

            Comment

            • jaksu81
              Newbiemmer
              • Jan 2010
              • 6
              • kajaani

              #7
              Originally posted by 324tdic2d View Post
              Samat sanat, miten ilmattu?
              Hyvä laite kunnon ilmaukseen on alipaine täyttölaite. Näissä kun kulkee letkuja paisuntasäiliötä korkeammalla.
              Kiertovesipumppu on kyllä asennettu oikein päin. Ilmaamista ollaan kokeiltu ihan tasasella lisäämällä nestettä kiertoon reilusti ja poistamalla ilmaa ilmausruuvista. Myös on kokeiltu nostaa keulaa hieman ilmaan ja samalla ilmattu. Moottorinlämpötila on normaali ja ei hävitä nestettä. Kummastuttaa vaan kun lämpimässä hallissa puhaltaa kuumaa ilmaa ihan normaalisti kaikilla nopeuksilla moottorin kierroksista riippumatta mutta heti kun vie pihalle niin rupee isommilla nopeuksilla haaleneen. Voisiko kyseessä olla jokin raitisilmaläppä joka jumittunut? Elikkäs ottaa kokoajan ilmaa ulkoilmasta puhaltimen lämpimän ilman sekaan? Kumma homma.. Onko myöskään normaalia kun ylävesiletku on kuin imastu kasaan kun moottori on kylmä? Sellastakin juttua on. Oikenee kyllä piakoin kun moottori lämpenee.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16294
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by jaksu81 View Post
                Onko myöskään normaalia kun ylävesiletku on kuin imastu kasaan kun moottori on kylmä? Sellastakin juttua on. Oikenee kyllä piakoin kun moottori lämpenee.
                Ei normaalia, paisarinkorkki tukossa sisäänpäin eli tulee alipaine järjestelmään koneen jäähtyessä.

                Comment

                • jaksu81
                  Newbiemmer
                  • Jan 2010
                  • 6
                  • kajaani

                  #9
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Ei normaalia, paisarinkorkki tukossa sisäänpäin eli tulee alipaine järjestelmään koneen jäähtyessä.
                  No hitto.. Just vaihdoin uuden korkin.

                  Comment

                  • jaksu81
                    Newbiemmer
                    • Jan 2010
                    • 6
                    • kajaani

                    #10
                    Originally posted by jaksu81 View Post
                    No hitto.. Just vaihdoin uuden korkin.
                    Pitää kokeilla vielä kaverin bemun korkilla että tekeekö lysmää.. Vielä kun sais selvyyttä tuohon kylmyys ongelmaan

                    Comment

                    • nykkösehajos
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2010
                      • 30
                      • Fin

                      #11
                      Kokeileppas ilman korkkia,tai löysällä pitäen.

                      Comment

                      • jaksu81
                        Newbiemmer
                        • Jan 2010
                        • 6
                        • kajaani

                        #12
                        Originally posted by nykkösehajos View Post
                        Kokeileppas ilman korkkia,tai löysällä pitäen.
                        Pitääpä kokeilla.. En kyllä usko että tuolla korkilla olisi yhteyttä kylmyysongelmaan?!?

                        Comment

                        • 324tdic2d
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 136
                          • Kemi, Oulu, Vaala

                          #13
                          Originally posted by jaksu81 View Post
                          Kiertovesipumppu on kyllä asennettu oikein päin. Ilmaamista ollaan kokeiltu ihan tasasella lisäämällä nestettä kiertoon reilusti ja poistamalla ilmaa ilmausruuvista. Myös on kokeiltu nostaa keulaa hieman ilmaan ja samalla ilmattu. Moottorinlämpötila on normaali ja ei hävitä nestettä. Kummastuttaa vaan kun lämpimässä hallissa puhaltaa kuumaa ilmaa ihan normaalisti kaikilla nopeuksilla moottorin kierroksista riippumatta mutta heti kun vie pihalle niin rupee isommilla nopeuksilla haaleneen. Voisiko kyseessä olla jokin raitisilmaläppä joka jumittunut? Elikkäs ottaa kokoajan ilmaa ulkoilmasta puhaltimen lämpimän ilman sekaan? Kumma homma.. Onko myöskään normaalia kun ylävesiletku on kuin imastu kasaan kun moottori on kylmä? Sellastakin juttua on. Oikenee kyllä piakoin kun moottori lämpenee.
                          Edelleen olen sitä mieltä, että oikea oppinen ilmaus.
                          Mulla ainakin 330d:ssä on letkuja "korkeammalla" kuin paisuntanestesäiliö/säiliön max. nestepinta, eli pelkästään nestesäiliöön kaatamalla letkuja ei saa täytettyä kunnolla. Jos jää ilmataskuja, neste ei välttämättä kierrä kunnolla.
                          Etenkin 330d:ssä sisälämmittäjän kennolle kulkevat letkut on korkealla.
                          Mikä malli kyseessä?
                          325iA Cabriolet 3/1987
                          330d 6/2003

                          Comment

                          • jaksu81
                            Newbiemmer
                            • Jan 2010
                            • 6
                            • kajaani

                            #14
                            Originally posted by 324tdic2d View Post
                            Edelleen olen sitä mieltä, että oikea oppinen ilmaus.
                            Mulla ainakin 330d:ssä on letkuja "korkeammalla" kuin paisuntanestesäiliö/säiliön max. nestepinta, eli pelkästään nestesäiliöön kaatamalla letkuja ei saa täytettyä kunnolla. Jos jää ilmataskuja, neste ei välttämättä kierrä kunnolla.
                            Etenkin 330d:ssä sisälämmittäjän kennolle kulkevat letkut on korkealla.
                            Mikä malli kyseessä?
                            Malli siis 316 1.9 vm.99 bensa..

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎