Mielellään kuulisin lisää noita kulutuslukemia, mitä porukalla ajotietokoneet näyttää.Mulla tällä hetkellä näyttää 10,3l/100km joka mielestäni on tuolle 320Ci:lle pikkasen liikaa :think
Itsellä meni (E46 320i) noilla yli -20asteen pakkasilla tuollaista reilua kymppiä mittarin mukaan mutta sään lauhtuessa taantunut taas normaaliin 7-9l/100km väliin. Riippuu niin paljon kaasujalan raskaudesta!
Itsellä 320Ci keskikulutus nyt kylmemmillä ilmoilla tuon saman 10,3l/100km. Tosin kaupunkiajoa lähes jatkuvasti, ja pätkäajoa paljon. Kesällä keskikulutus n. 8l.
Itsellä 320Ci keskikulutus nyt kylmemmillä ilmoilla tuon saman 10,3l/100km. Tosin kaupunkiajoa lähes jatkuvasti, ja pätkäajoa paljon. Kesällä keskikulutus n. 8l.
Rauhallista pätkäajoa taajamassa mullakin suurinosa. Eli alan kallistumaan siihen, että tuo kulutus on ihan ok lukemissa.
E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Muutama viikko takaperin tuli taloon uusi tulokas ja nyt sillä on joku hätänä. Moottorin ollessa lämmin, tullessa liikennevaloihin ja kytkintä painaessa tyhjäkäynti humppaa melkoisesti ja auto sammuu. On tehnyt edellämainittua parin viikon aikana kolmasti, kahdesti niistä se tapahtui äsken duunimatkalla.
Muutama infoluontoinen seikka:
-Eilen tarkistin ilmanputsarin, kotelon ja isot haitariletkut.Kaikki ehjiä. Olin kuitenkin kuulevinani jonkin sortin suhinaa ilmanputsarikotelon läheisyydestä tyhjäkäynnillä...
-Puhdistin elektrospraylla MAF:in, ei vaikutusta sammuiluun.
-Otin tyhjäkäynnillä öljykorkin pois ja kierrokset notkahti alaspäin, ei kuitenkaan sammunut.
-Auton moottoritilasta kuuluu toisinaan vihellystä joka on linkittyneenä kierroslukuun.Mitä enemmän kierroksia sitä lujempi viehellys on, toisinaan se häviää yhtä nopeasti kun tulikin vaikka kierrokset pysyisikin tasaisena,toisinaan se ilmaantuu myös katkonaisena vihellyksenä.Sen olen huomannut, että lämpimästä tallista lähtiessä vihellyksiä ei esiinny tai se on erittäin vaimeaa. Sammuilu ja viheltäminen näyttäisi esiintyvän aina yhtäaikaa...
-Auto käynnistyy niin kylmällä kuin kuumallakin moottorilla kuin palmupuun alta, jopa tuon sammumisen jälkeenkin.
-Ajotietokoneen mukaan rauhallisessa sekajossa bensaa kuluu 100km 10,4l, onko tuo hieman liikaa?
-Lämpimällä ja kylmällä moottorilla tyhjäkäynti on tasainen, eikä humppaile suuntaan tai toiseen. tyhjäkäynti on n 800rpm
Auto on tosiaan uusi hankinta joten vikahistoriasta tai muustakaan ei ole sen kummempaa tietoa. Mikä laitteessa voisi olla vikana, ehdotuksia?
Aloin ajattelemaan kondensioveden mahdollisuutta tankissa, koska auto vietti viikon aikana suurinpiirtein joka toisen yön lämpimässä tallissa. Bensaa olen pitänyt aina yli puolitankillista, aloin kuitenkin sotkea sekaan jäänestoa ja sammumisia ei ole pariin viikkoon esiintynyt.
Polttoaineen kulutus on pakkasten laskiessa laskenut pikkasen alle kymppiin, joten ei siitäkään sen enenpiä.
Havaitsin autossa nesteen vähenemistä ja diagnoosiksi varmistui haljennut paisuntasäiliö ja vaurioitunut jäähdytin. Niiden vaihtamisen jälkeen ei ole tuota viheltämistäkään esiintynyt.
Toisinaan tehot tuntuu olevan kateissa, tehot ei jotenkin välity pyörille. Toisinaan taas kaikki ok, kytkinkin tuntuu luistavan toisinaan!auto on tällähetkellä CDV:n poistossa paikallisella pajalla, katsotaan auttaako se tuohon.Torstaina meinasin suihkia pikkasen starttipilottia ja kollata mahdollisia imuvuotoja. Vikakoodeja ei ole vielä luettu.
E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
No eipä tehnyt edellisen postauksen toimenpiteet autuaaksi. Eilen palasi pitkästä aikaa tuo kiusallinen ulina, tänään se jatkui ja sammuikin taas kerran liikennevaloihin
Voi olla sattumaa, mutta tuo ulina ja sammuilu näytti tulevan taas kehiin, kun pakkanen kiristyi täällä suunnalla päälle -20C? Oireettoman ajan piti tuollaista pikkasen päälle kymppiä.Viimeksi kun temppuili niin oli kanssa sen -20 ja päälle :think
Ensiviikolla kaveri tuosta ehkä kerkiää vikakoodit lukaista jos olisin hieman viisaampi. Mikäli joku on paininut tuon kaltaisen ongelman kanssa niin mielellään lukisin mikä kiesillä oli hätänä?
CDV:n poistoon olen tyytyväinen, kytkin toimii nyt julmetun hyvin
No eipä tehnyt edellisen postauksen toimenpiteet autuaaksi. Eilen palasi pitkästä aikaa tuo kiusallinen ulina, tänään se jatkui ja sammuikin taas kerran liikennevaloihin
Voi olla sattumaa, mutta tuo ulina ja sammuilu näytti tulevan taas kehiin, kun pakkanen kiristyi täällä suunnalla päälle -20C? Oireettoman ajan piti tuollaista pikkasen päälle kymppiä.Viimeksi kun temppuili niin oli kanssa sen -20 ja päälle :think
Ensiviikolla kaveri tuosta ehkä kerkiää vikakoodit lukaista jos olisin hieman viisaampi. Mikäli joku on paininut tuon kaltaisen ongelman kanssa niin mielellään lukisin mikä kiesillä oli hätänä?
CDV:n poistoon olen tyytyväinen, kytkin toimii nyt julmetun hyvin
Tällainenkin ketju on näköjään olemassa, jossa on käyty aika kattavasti ongelmaa läpi. Omassa autossa löytyy aivan samanlainen tyhjäkäynnin notkahtaminen kovalla pakkasella. Vika voi olla monessa paikkaa, mutta itse alan pikku hiljaa uskoa, että ongelma johtuu vanoksesta, koska auto toimii todella hyvin, jos pakkasta on alle -20 astetta.
Tällainenkin ketju on näköjään olemassa, jossa on käyty aika kattavasti ongelmaa läpi. Omassa autossa löytyy aivan samanlainen tyhjäkäynnin notkahtaminen kovalla pakkasella. Vika voi olla monessa paikkaa, mutta itse alan pikku hiljaa uskoa, että ongelma johtuu vanoksesta, koska auto toimii todella hyvin, jos pakkasta on alle -20 astetta.
Siltikin kuulostaisi tuo vinkuminen kovasti vialliselta kampikammion tuuletusventtiililtä.
Täysin samanlaiset oireet oli omassakin M54, kaikki hävisi kun tein tuon em. remontin.
Comment