Tuota ei tarvitse tilata erikseen, tulee mukana paketissa jonka tuotenumeron laitoin aiemmin.
Itseäni lainatakseni:
Aha, hyvä juttu. Toivotaan, että maanantaina marmoritiskillä vastataan puhelimeen. Tällä viikolla tuli soiteltua kahtena päivänä useita kertoja ja kukaan ei vastannut Ei ilmeisesti köyhän raha kelpaa
E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Tarkoitin tota pikkuletkua jossa on toi oranssi raita, muutenkin kannattaa katso että jos tilaat '99 malliseen cold climate paketin niin sitä vanhaa mallia ei enää tehdä, vaan saat uudemman mallisen niin sitten sun pitää tilata myös uudempi osa #5
Näin mulla kävi '98 E46 328i kanssa.
Siinä tuo huohotinputki näytti tältä:
Tuo huohotin putki tossa on #3 josta EI LÄHDE lähtöjä tuolle #7:lle, siks se pitää vaihtaa.
Jos sulla näyttää tolta ja saat uudemman malliset huohotin putket niin sitten on pakko vaihtaa uudempaan tuo #5.
Tuo huohotin putki tossa on #3 josta EI LÄHDE lähtöjä tuolle #7:lle, siks se pitää vaihtaa.
Jos sulla näyttää tolta ja saat uudemman malliset huohotin putket niin sitten on pakko vaihtaa uudempaan tuo #5.
Auto on 7/1999 ja tuo uudempi systeemi siinä näyttäisi olevan, eli tuo linkittämäsi realoemin kuvan kokoonpano. Ei siis tarvitse vaihtaa osaa 5?
E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Tarkoitin tota pikkuletkua jossa on toi oranssi raita, muutenkin kannattaa katso että jos tilaat '99 malliseen cold climate paketin niin sitä vanhaa mallia ei enää tehdä, vaan saat uudemman mallisen niin sitten sun pitää tilata myös uudempi osa #5
Näin mulla kävi '98 E46 328i kanssa.
Siinä tuo huohotinputki näytti tältä:
Tuo huohotin putki tossa on #3 josta EI LÄHDE lähtöjä tuolle #7:lle, siks se pitää vaihtaa.
Jos sulla näyttää tolta ja saat uudemman malliset huohotin putket niin sitten on pakko vaihtaa uudempaan tuo #5.
Päivityksiä tilanteeseen. Lauantaina pääsin talliin katselemaan josko vaihtaisi tuon separaattorin ja letkut. Puolituntia purin autoa ja tulin siihen lopputulokseen, että jätetään homma ammattimiehelle... Ei riitä hermot ja kärsivällisyys tuohon hommaan Täytyy varata aika pajalle, kun rahat riittää.
Huomasin, että vaikka auto on cold country versio niin, ei ole nuo separaattorin putket eristetty millään lailla.
Auto ollut taas oireeton, poisluettuna viime viikolla ollut yksi kipakampi -15 pakkasaamu, jolloin vihellys palasi ja kun motarilta tein poistumista ramppiin, kytkintä painaessa auto sammui taas. Mietin, että mikäli tuo viheltäminen johtuu separaattorin kalvosta niin eikö sen pitäisi vislata kelillä, kuin kelillä :think nyt pakkanen saa aikaan tuon oireen ja todettakoon samaan hengen vetoon, ettei munuaisten peittämisestä ollut mitään hyötyä.
Tänään luin vikakoodit ja kuittasin ne pois.Pitää huomena heittää lenkki ja lukea uudestaan mitä sanoo. Kolme koodia kuitenkin antoi B100 BMW lukija.
Mitä nämä Suomeksi tarkoittavat, olen omat tulkintani tehnyt, mutta ettei tulisi virhearvioita niin olisi hyvä saada toinenkin näkökanta vikakoodeihin!
E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Päivityksiä tilanteeseen. Lauantaina pääsin talliin katselemaan josko vaihtaisi tuon separaattorin ja letkut. Puolituntia purin autoa ja tulin siihen lopputulokseen, että jätetään homma ammattimiehelle... Ei riitä hermot ja kärsivällisyys tuohon hommaan Täytyy varata aika pajalle, kun rahat riittää.
Huomasin, että vaikka auto on cold country versio niin, ei ole nuo separaattorin putket eristetty millään lailla.
Auto ollut taas oireeton, poisluettuna viime viikolla ollut yksi kipakampi -15 pakkasaamu, jolloin vihellys palasi ja kun motarilta tein poistumista ramppiin, kytkintä painaessa auto sammui taas. Mietin, että mikäli tuo viheltäminen johtuu separaattorin kalvosta niin eikö sen pitäisi vislata kelillä, kuin kelillä :think nyt pakkanen saa aikaan tuon oireen ja todettakoon samaan hengen vetoon, ettei munuaisten peittämisestä ollut mitään hyötyä.
Tänään luin vikakoodit ja kuittasin ne pois.Pitää huomena heittää lenkki ja lukea uudestaan mitä sanoo. Kolme koodia kuitenkin antoi B100 BMW lukija.
Mitä nämä Suomeksi tarkoittavat, olen omat tulkintani tehnyt, mutta ettei tulisi virhearvioita niin olisi hyvä saada toinenkin näkökanta vikakoodeihin!
Eipä johdu vihellys välttämättä separaattorista. Mulla myös joskus kovemmilla pakkasilla viheltää + sammuu kytkintä painaessa. Ei mitään vaikutusta kun vaihdoin eristetyn separaattorin ja letkut. Jostain muusta nuo johtuu mutta toisiinsa taitavat liittyä kun yhtäaikaa oireilevat.
Näiden lisäksi on yhtäaikaa mahdollisesti sellainen vika että aamun ensimmäinen jarrujen painallus on kova ja tehoton. Jarrutehostimellehan menee alipaineletkuja ja välissä magneettiventtiiliä yms. Ettei vaan sieltä löydy vika, en ole kerennyt vielä tutkia.
Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.
Eipä johdu vihellys välttämättä separaattorista. Mulla myös joskus kovemmilla pakkasilla viheltää + sammuu kytkintä painaessa. Ei mitään vaikutusta kun vaihdoin eristetyn separaattorin ja letkut. Jostain muusta nuo johtuu mutta toisiinsa taitavat liittyä kun yhtäaikaa oireilevat.
Näiden lisäksi on yhtäaikaa mahdollisesti sellainen vika että aamun ensimmäinen jarrujen painallus on kova ja tehoton. Jarrutehostimellehan menee alipaineletkuja ja välissä magneettiventtiiliä yms. Ettei vaan sieltä löydy vika, en ole kerennyt vielä tutkia.
Olen joo pikkasen epäillyt, että tuo separaattorin kalvo olisi se vihellyksen aiheuttaja, kun vain ja ainoastaan pakkasilla oireilee. Ei siinä, hyvä ne on eristettäviin vaihtaa jokatapauksessa, mutta mielellään tuon vian saisi myös selville :think Tuota jarru hommaa en ole kyllä omassani huomannut.
Haulla löytyy muitakin ihmettelyjä tuosta vihellyksestä, mutta näyttäisi siltä, ettei juuri kukaan ole sitä oikeasti paikallistanut ja selvittänyt. Kenties vika jonka kanssa joutuu elelemään?
Itse liityn tähän keskusteluun hieman samanlaisin ongelmin.
Moottorina M52, Bmw X3 E83 3.0d vuosimallia 2005(150kw).
Ongelmana myös tyhjäkäynnin humppaaminen kylmänä, myös ajoittain lämpimänä mutta harvemmin. Kylmänä siis esiintyy yleisimmin.
Lisäksi sama ongelma sammuilun kanssa, että kytkintä painaessa meinaa sammua ja olenkin auton saanut sammutettua muutaman kerran. Lisäksi kytkintä painettaessa pudottaa kierrokset usein hyvin alas ja meinaa sammua. Tämä on ärsyttävää paljon ajavalle.
Jokunen viikko sitten luetutin vikakoodit, joista antoi hehkutulpista vikakoodit sekä 5-sylinterin suutin erittäin suurella korjausarvolla. Korjaamon mielestä ongelma johtui näistä. No vaihdatin autoon tämän suuttimen, hehkutulpat vaihdettiin, samalla suoritettiin myös imusarjan läppien poisto, ilmansuodattimen sekä raitisilmasuodattimen vaihto, sekä perusöljynvaihdot jne.
Köyhdyin tässä hyvin paljon, mutta sen kanssa eletään. Onneksi suuttimen sain edullisesti Saksasta kontaktien kautta, joten jokunen satanen säästyi.
Auton hain huollosta ja kulutus on tippunut näiden huoltojen toimesta, mutta ongelma ei ole poistunut mihinkään.
Enää en oikein luota korjaamoiden asiantuntijuuteen, koska he ovat nykyään siirtyneet tähän "osanvaihto- politiikkaan" ja ongelmaa ei pyritä ratkaisemaan.
Onko raadilla kokemuksia, että mistä ongelmani ja muiden kohtalotovereiden voisi johtua?
- Vanos
- Letkuissa jotain
- Muu?
- Vikakoodeja ei ole enää antanut?
Noista muista en osaa sanoa, mutta tuo koodi nro 12 viittaisi nokka-akselin asennon tunnistin anturiin. (uusi osa muistaakeni 69 euroa ja vaihto suht simppeliä -> 20 min) Tuo nyt kannattaisi ainakin tsekata ja mahdollisesti vaihtaa heti alussa. Ex pulkassa (323ti, M52B25) tämä aiheutti juurikin tyhjäkäynnin vaellusta ja ajoittaista sammumista lämpimällä koneella esim liikenne valoihin tultaessa.
Yleensäkin näissä nykyautoissa kannatta ongelmanratkaisussa lähteä liikkeelle vikakoodin luettamisesta. Säästää loppupeleissä usein pitkän pennin, ja kaiken ylimääräisen työn ja vaivan...
Noista muista en osaa sanoa, mutta tuo koodi nro 12 viittaisi nokka-akselin asennon tunnistin anturiin. (uusi osa muistaakeni 69 euroa ja vaihto suht simppeliä -> 20 min) Tuo nyt kannattaisi ainakin tsekata ja mahdollisesti vaihtaa heti alussa. Ex pulkassa (323ti, M52B25) tämä aiheutti juurikin tyhjäkäynnin vaellusta ja ajoittaista sammumista lämpimällä koneella esim liikenne valoihin tultaessa.
Yleensäkin näissä nykyautoissa kannatta ongelmanratkaisussa lähteä liikkeelle vikakoodin luettamisesta. Säästää loppupeleissä usein pitkän pennin, ja kaiken ylimääräisen työn ja vaivan...
Olen muutaman kerran nyt lukenut vikakoodit, nollannut ja muutaman päivän ajon jälkeen lukenut uudestaan. Tuota nokka-akselin asentotunnistin koodia ei nyt toistaiseksi ole enää antanut. Yksi koodi ainoastaan tulee joka lukukerralla ja se on tuo 76= Motorized throttle valve (MDK) feedback plausibility :think
Sammuilua ja viheltämistä ei ole taas esiintynyt, kun on näin lämpimät kelit, mutta toisinaan autosta uupuu jo niitä muutenkin minimaalisia tehoja. Menee johonkin ihmeelliseen kilpikonna modeen ja saattaa taas pelata uudelleen käynnistämisen jälkeen. Itse veikkasin tuota nokka-akselin asentotunnistinta, koska haun perusteella viat täsmäisi, mutta ei ole enää koodia sieltä antanut niin ihmettely jatkuu :think
Edit:
Joo, eli tuolla vikakoodi topikissa olikin bmw e34 nimimerkki kertonut mikä koodi on kyseessä ja toimenpiteet siihen.
MDK = motor drosselklappen / sähköinen kaasuläppä
M52BXX TU-moottorissahan on vakionopeussäädin + ASC/DSC + normikaasu samassa kamppeessa eli juurikin tuossa MDK-mokkulassa jonka takaisinkytkentä signaalin epäjohdonmukaisuudesta tulee tuo koodi, käytä töpseli irti ja tarkista / puhdista liitinpinnat.
Last edited by V-Power; 26-03-2010, 20:59.
Reason: Lisäystä!
E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
"M52BXX TU-moottorissahan on vakionopeussäädin + ASC/DSC + normikaasu samassa kamppeessa eli juurikin tuossa MDK-mokkulassa jonka takaisinkytkentä signaalin epäjohdonmukaisuudesta tulee tuo koodi, käytä töpseli irti ja tarkista / puhdista liitinpinnat"
Mistäs tuollaisen MDK- mokkkulan löytyy? Ja mikäli puhdistus ei auta, niin onko kuinka arvokkaasta mokkulasta kysymys?
Voikos tuo nokka-akselin tunnistimen häiriöt/epätoiminta aiheuttaa käyntihäiriötä ja mahdollisesti sammumista esim valoihin tultaessa?
Pitääkin lueskella huolella läpi nuo muut aiheeseen liittyvät keskustelut.
teamwerner: Huomauttaisin nyt tässä vaiheessa, että koska sinulla nyt kuitenkin on DIESEL, se kone ei todellakaan ole M52, siinä ei ole vanosta saati sitten kaasuläppää.
Milläs hintaa sen suuttimen sitten saksasta sait, kun suomessakin hinnat pyörii jo tuolla reilussa 300e?
Comment