330d ei kulje?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jouni.325
    replied
    Onko suuttimet ehjät?

    Leave a comment:


  • Bemari330d
    replied
    Joo, ei tuota maffia tarvitse koodata. Saman tyypin maffin pistin vielä kuin vanhakin.

    Täytyykin kokeilla tuo siirtopumpun ääntely tuossa loppuviikosti kun pääsee kotiin. Ilmoittelen miten se äänähteli tuossa loppuviikosti.

    Vikä kyllläkin tuntuu olevan tuossa polttoaineen syötössä. Tuntuu kuin auto ei jostain syystä saisi polttoainetta.

    Ei se oikein kyllä mikään sähköinen vika tuntuisi olevan kun ei anna mitään vikakoodia, tai sitten rajatiedoissa ei ole niin paljon heittoa että antaisi vikakoodin. Toivon mukaan loppuviikosti olisi viisaampi taas!!

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Metalgod View Post
    Onkos auto minkä vuoden mallia. Kaverin 530d vm 01 oli vaihdettu uusi Maffi ja koodaus oli unohtunut. Karalan penkissä oli huimat 130 hv tehoja vaikka piti olla 193hv.

    Koodaus ja uusi softa niin sit oli jo 245hv
    Toi otsikon 330d näyttää olevan -04, joten tämä koodausjuttu ei mun käsittääkseni koske tätä. Oliko jossain -01 alussa vaihtunut tuo M47:n ja M57:n MAF vähän erityyppiseksi.

    Leave a comment:


  • Metalgod
    replied
    Originally posted by Bemari330d View Post
    No niiin, ilmamassamittari vaihdettu. Oireet pysyi suurinpiirtein samana, ei kulje. Prkl, et menee hermo kun ei kulje ja vikaa ei löydy.

    Voisiko olla polttoainepumppu, kuulin että se voisi tehdä tuollaiset oireet???

    Onkos auto minkä vuoden mallia. Kaverin 530d vm 01 oli vaihdettu uusi Maffi ja koodaus oli unohtunut. Karalan penkissä oli huimat 130 hv tehoja vaikka piti olla 193hv.

    Koodaus ja uusi softa niin sit oli jo 245hv

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Bemari330d View Post
    No niiin, ilmamassamittari vaihdettu. Oireet pysyi suurinpiirtein samana, ei kulje. Prkl, et menee hermo kun ei kulje ja vikaa ei löydy.

    Voisiko olla polttoainepumppu, kuulin että se voisi tehdä tuollaiset oireet???
    Tuntuuko siirtopumppu toimivan? Ääni kuuluu suunnilleen kojelaudan alaosasta sisään kun kääntää virrat päälle. Onko ääni tasainen vai aaltoileeko? Ja kun käynnistää niin parin sekunnin päästä kierrokset nousee (laturi nostaa jännitteen).

    Leave a comment:


  • Bemari330d
    replied
    Originally posted by Jamppa1983 View Post
    Maf, näyttää heittoja olevan? Jos se ohjaa kaikkea muuta, ahto/rail paineita.

    Ei oikein näyttäis paineita nostavan välillä. Kokeilisin melkein ahtopainemittarilla millä sais varmuuden. En osaa sanoa ohjaako dde ahtopainetta rail paineen mukaan, vai toisin päin koska molimmissa näyttäis näin maalikon silmin heittoa olevan. Vertaus kiihtyy/ ei kiihdy. Mutta jos Maf ohjaa niiden toimintaa...

    Jos nostaa paineet hyvin niin ahtopaineenanturi vois olla rikki, mikä estäisi taas rail paineen nousun? Arvauksia...
    No niiin, ilmamassamittari vaihdettu. Oireet pysyi suurinpiirtein samana, ei kulje. Prkl, et menee hermo kun ei kulje ja vikaa ei löydy.

    Voisiko olla polttoainepumppu, kuulin että se voisi tehdä tuollaiset oireet???

    Leave a comment:


  • Jamppa1983
    replied
    Maf, näyttää heittoja olevan? Jos se ohjaa kaikkea muuta, ahto/rail paineita.

    Ei oikein näyttäis paineita nostavan välillä. Kokeilisin melkein ahtopainemittarilla millä sais varmuuden. En osaa sanoa ohjaako dde ahtopainetta rail paineen mukaan, vai toisin päin koska molimmissa näyttäis näin maalikon silmin heittoa olevan. Vertaus kiihtyy/ ei kiihdy. Mutta jos Maf ohjaa niiden toimintaa...

    Jos nostaa paineet hyvin niin ahtopaineenanturi vois olla rikki, mikä estäisi taas rail paineen nousun? Arvauksia...
    Last edited by Jamppa1983; 21-04-2010, 21:42. Reason: lisää arvauksia

    Leave a comment:


  • Bemari330d
    replied
    ketään???

    Leave a comment:


  • Bemari330d
    replied
    muutama kuva lisää..

    6. kuva, ei kiihdy (paineet)
    7. kuva, tyhjäkäynti
    8. kuva, tyhjäkäynti paineet
    Attached Files
    Last edited by Bemari330d; 17-04-2010, 18:12.

    Leave a comment:


  • Bemari330d
    replied
    Originally posted by elnabu1 View Post
    mulla teki tässä taannoin samanlaista vm 2003 330d ja vika olikin sitten loppujen lopuksi siirtopaine anturissa siinä suodattimen päällä,välillä se katko ja välillä toimi ja ei tahtonu mennä yli 100km/h ja kiihtyvyys oli luokkaa hävettää..
    Mulla sit taas ottaa kyl huippunopeuksia ihan hyvin, tuossa äskön kun kävi inpan kanssa lukemassa livedataa niin hienosti kulkee 190km/h, mut ei välillä vaan kiihdy mihinkään!

    Ilmamassamittarilla ilman määrä toimivassa kiihdytyksessä on n. 710kg/h,
    kun ei kiihdy mihinkään niin määrä on n. <500kg/h.


    Tässä muutamia kuvia eri kiihdytyksistä.

    1. kuva, kiihtyy hyvin.
    2. kuva, kiihtyy hyvin 2vaihde
    3. kuva, kiihtyy hyvin (paineet)
    4. kuva, ei kiihdy
    5. kuva, ei kiihdy 2vaihde

    muutama kuva seuraavassa tekstissä lisää
    Attached Files

    Leave a comment:


  • elnabu1
    replied
    Originally posted by Bemari330d View Post
    Joo näinhän sen pitäisi olla, otin piuhan irti ja ajelin siten hetken aikaa niin auto näytti kyllä toimivan pikkasen paremmin mutta ei vieläkään mitään niin erikoisesti. Tämä kertoisi sitä että MAF olisi rikki.

    Lähden tuossa 2h sisällä lukemaan livedataa tuon inpan kanssa ja katsotaan löytyisikö jotain vikaa.
    mulla teki tässä taannoin samanlaista vm 2003 330d ja vika olikin sitten loppujen lopuksi siirtopaine anturissa siinä suodattimen päällä,välillä se katko ja välillä toimi ja ei tahtonu mennä yli 100km/h ja kiihtyvyys oli luokkaa hävettää..

    Leave a comment:


  • Bemari330d
    replied
    Originally posted by mobility View Post
    Eikös se olekaan niin että jos MAF rikki/antaa mitä arvoa sattuun, niin irrottamalla liittimen pitäisi alkaa kulkemaan paremmin syystä, että jokin default asetus otetaan käyttöön?
    Joo näinhän sen pitäisi olla, otin piuhan irti ja ajelin siten hetken aikaa niin auto näytti kyllä toimivan pikkasen paremmin mutta ei vieläkään mitään niin erikoisesti. Tämä kertoisi sitä että MAF olisi rikki.

    Lähden tuossa 2h sisällä lukemaan livedataa tuon inpan kanssa ja katsotaan löytyisikö jotain vikaa.

    Leave a comment:


  • mobility
    replied
    Eikös se olekaan niin että jos MAF rikki/antaa mitä arvoa sattuun, niin irrottamalla liittimen pitäisi alkaa kulkemaan paremmin syystä, että jokin default asetus otetaan käyttöön?

    Leave a comment:


  • Bemari330d
    replied
    Originally posted by Jamppa1983 View Post
    Maf ohjaa kulutusmittaria muistaakseni. Joten sekin vois viitatasiihen että maf paskana.

    Turbon ei kuulukkaan viheltää, katsoitko livedataa että nostaako paineet normaaliin?

    Millä vikakoodit luettu?
    Katson tuossa ylihuomenna livedatat kun saan tuon piuhan.
    Vika koodit katottu boschin eistronicilla, autokorjaamolla.

    Selviää enemmän kun saan nuo livedatat luettu. Ilmoittelen sitten.

    Leave a comment:


  • Jamppa1983
    replied
    Originally posted by Bemari330d View Post
    Otin ilmamäärämittarin johdon irti ja ajoin koe lenkin. Sillä ei ollut oikeastaan mitään merkitystä kiihtyvyyteen. Siksi uskoisin ilmamäärämittarin olevan paskana.

    Turbon äänellä tarkoitin, se ei vihellä ollenkaan kun lähden kiihdyttämään. Hetkelliskulutuksen viisari liikkuu todella nihkeästi ylöspäin, eli se ei varmasti saa kunnolla polttoainetta.

    Niin ja kävin tuossa hakemassa vikakoodilista. Ei näyttänyt mitään vikakoodia!

    Aika kettumainen ajaa kun auto ei todellakaan kiihdy mihinkään!!!
    Maf ohjaa kulutusmittaria muistaakseni. Joten sekin vois viitatasiihen että maf paskana.

    Turbon ei kuulukkaan viheltää, katsoitko livedataa että nostaako paineet normaaliin?

    Millä vikakoodit luettu?

    Leave a comment:

Working...
X