330d ei kulje?
Collapse
X
-
Joo, ei tuota maffia tarvitse koodata. Saman tyypin maffin pistin vielä kuin vanhakin.
Täytyykin kokeilla tuo siirtopumpun ääntely tuossa loppuviikosti kun pääsee kotiin. Ilmoittelen miten se äänähteli tuossa loppuviikosti.
Vikä kyllläkin tuntuu olevan tuossa polttoaineen syötössä. Tuntuu kuin auto ei jostain syystä saisi polttoainetta.
Ei se oikein kyllä mikään sähköinen vika tuntuisi olevan kun ei anna mitään vikakoodia, tai sitten rajatiedoissa ei ole niin paljon heittoa että antaisi vikakoodin. Toivon mukaan loppuviikosti olisi viisaampi taas!!
Leave a comment:
-
Originally posted by Metalgod View PostOnkos auto minkä vuoden mallia. Kaverin 530d vm 01 oli vaihdettu uusi Maffi ja koodaus oli unohtunut. Karalan penkissä oli huimat 130 hv tehoja vaikka piti olla 193hv.
Koodaus ja uusi softa niin sit oli jo 245hv
Leave a comment:
-
Originally posted by Bemari330d View PostNo niiin, ilmamassamittari vaihdettu. Oireet pysyi suurinpiirtein samana, ei kulje. Prkl, et menee hermo kun ei kulje ja vikaa ei löydy.
Voisiko olla polttoainepumppu, kuulin että se voisi tehdä tuollaiset oireet???
Onkos auto minkä vuoden mallia. Kaverin 530d vm 01 oli vaihdettu uusi Maffi ja koodaus oli unohtunut. Karalan penkissä oli huimat 130 hv tehoja vaikka piti olla 193hv.
Koodaus ja uusi softa niin sit oli jo 245hv
Leave a comment:
-
Originally posted by Bemari330d View PostNo niiin, ilmamassamittari vaihdettu. Oireet pysyi suurinpiirtein samana, ei kulje. Prkl, et menee hermo kun ei kulje ja vikaa ei löydy.
Voisiko olla polttoainepumppu, kuulin että se voisi tehdä tuollaiset oireet???
Leave a comment:
-
Originally posted by Jamppa1983 View PostMaf, näyttää heittoja olevan? Jos se ohjaa kaikkea muuta, ahto/rail paineita.
Ei oikein näyttäis paineita nostavan välillä. Kokeilisin melkein ahtopainemittarilla millä sais varmuuden. En osaa sanoa ohjaako dde ahtopainetta rail paineen mukaan, vai toisin päin koska molimmissa näyttäis näin maalikon silmin heittoa olevan. Vertaus kiihtyy/ ei kiihdy. Mutta jos Maf ohjaa niiden toimintaa...
Jos nostaa paineet hyvin niin ahtopaineenanturi vois olla rikki, mikä estäisi taas rail paineen nousun?Arvauksia...
Voisiko olla polttoainepumppu, kuulin että se voisi tehdä tuollaiset oireet???
Leave a comment:
-
Maf, näyttää heittoja olevan? Jos se ohjaa kaikkea muuta, ahto/rail paineita.
Ei oikein näyttäis paineita nostavan välillä. Kokeilisin melkein ahtopainemittarilla millä sais varmuuden. En osaa sanoa ohjaako dde ahtopainetta rail paineen mukaan, vai toisin päin koska molimmissa näyttäis näin maalikon silmin heittoa olevan. Vertaus kiihtyy/ ei kiihdy. Mutta jos Maf ohjaa niiden toimintaa...
Jos nostaa paineet hyvin niin ahtopaineenanturi vois olla rikki, mikä estäisi taas rail paineen nousun?Arvauksia...
Leave a comment:
-
muutama kuva lisää..
6. kuva, ei kiihdy (paineet)
7. kuva, tyhjäkäynti
8. kuva, tyhjäkäynti paineetLast edited by Bemari330d; 17-04-2010, 18:12.
Leave a comment:
-
Originally posted by elnabu1 View Postmulla teki tässä taannoin samanlaista vm 2003 330d ja vika olikin sitten loppujen lopuksi siirtopaine anturissa siinä suodattimen päällä,välillä se katko ja välillä toimi ja ei tahtonu mennä yli 100km/h ja kiihtyvyys oli luokkaa hävettää..
Ilmamassamittarilla ilman määrä toimivassa kiihdytyksessä on n. 710kg/h,
kun ei kiihdy mihinkään niin määrä on n. <500kg/h.
Tässä muutamia kuvia eri kiihdytyksistä.
1. kuva, kiihtyy hyvin.
2. kuva, kiihtyy hyvin 2vaihde
3. kuva, kiihtyy hyvin (paineet)
4. kuva, ei kiihdy
5. kuva, ei kiihdy 2vaihde
muutama kuva seuraavassa tekstissä lisää
Leave a comment:
-
Originally posted by Bemari330d View PostJoo näinhän sen pitäisi olla, otin piuhan irti ja ajelin siten hetken aikaa niin auto näytti kyllä toimivan pikkasen paremmin mutta ei vieläkään mitään niin erikoisesti. Tämä kertoisi sitä että MAF olisi rikki.
Lähden tuossa 2h sisällä lukemaan livedataa tuon inpan kanssa ja katsotaan löytyisikö jotain vikaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by mobility View PostEikös se olekaan niin että jos MAF rikki/antaa mitä arvoa sattuun, niin irrottamalla liittimen pitäisi alkaa kulkemaan paremmin syystä, että jokin default asetus otetaan käyttöön?
Lähden tuossa 2h sisällä lukemaan livedataa tuon inpan kanssa ja katsotaan löytyisikö jotain vikaa.
Leave a comment:
-
Eikös se olekaan niin että jos MAF rikki/antaa mitä arvoa sattuun, niin irrottamalla liittimen pitäisi alkaa kulkemaan paremmin syystä, että jokin default asetus otetaan käyttöön?
Leave a comment:
-
Originally posted by Jamppa1983 View PostMaf ohjaa kulutusmittaria muistaakseni. Joten sekin vois viitatasiihen että maf paskana.
Turbon ei kuulukkaan viheltää, katsoitko livedataa että nostaako paineet normaaliin?
Millä vikakoodit luettu?
Vika koodit katottu boschin eistronicilla, autokorjaamolla.
Selviää enemmän kun saan nuo livedatat luettu. Ilmoittelen sitten.
Leave a comment:
-
Originally posted by Bemari330d View PostOtin ilmamäärämittarin johdon irti ja ajoin koe lenkin. Sillä ei ollut oikeastaan mitään merkitystä kiihtyvyyteen. Siksi uskoisin ilmamäärämittarin olevan paskana.
Turbon äänellä tarkoitin, se ei vihellä ollenkaan kun lähden kiihdyttämään. Hetkelliskulutuksen viisari liikkuu todella nihkeästi ylöspäin, eli se ei varmasti saa kunnolla polttoainetta.
Niin ja kävin tuossa hakemassa vikakoodilista. Ei näyttänyt mitään vikakoodia!
Aika kettumainen ajaa kun auto ei todellakaan kiihdy mihinkään!!!
Turbon ei kuulukkaan viheltää, katsoitko livedataa että nostaako paineet normaaliin?
Millä vikakoodit luettu?
Leave a comment:
Leave a comment: