330d ei kulje?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Daadaa
    replied
    Kuinkahan tasaisesti tuommosen m57 koneella olevan 330da:n kuuluisi vetää kiihdyttäessä? Tuolla omalla kun lähtee kaasu pohjassa kiihdyttämään, niin joskus 3000rpm jälkeen tuntuu nykäisy ja rupeaa vetämään huomattavasti paremmin, ei liene normaalia?

    Lisäksi kulutusmittari napottaa pohjassa ihan pienessäkin kiihdytyksessä pinta-kaasulla, voiskos tuo viitata johonkin vikaan?

    Leave a comment:


  • Sanduli
    replied
    330d 02 mikähän mahtoi tulla torstaina kun lähdin työmaan pihasta nyppäsi ja puutui kuin nafta olisi loppunut eli hetken hyytyi eikä reagoinut kaasuun ja lähti taas "normaalisti" vetämään myöhemmin huomasin että tehot/kiihtyvyys on hukassa tänään sain tietokoneeseen kiinni ilmoitti että ilmamassan singnaali epävakaa. mistä kannattaa lähteä hakemaan kipua?
    kiitos vinkeistä 0451277622

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Servo/siipien tanko liikkuu kyllä nätisti heti, kun virrat kääntää. Turbon tai tuon servon ailahtelevaksi toiminnaksi minä tämän tuomitsin. Välillä menee kuten pitää ja välillä turbo ei tunnu heräävän, ahdot hieman vajaana.
    Siinäpä nuo vaihtoehdot onkin.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    Jaa, on noita tullut eteen mutta harvakseltaan, tässä tapauksessa sen solenoidin kunto tai toimimattomuus ei kyllä sitten vaikuta mihinkään joten olkoon vikakoodi rauhassa.

    Turbon servosta ei ole henk.kohtasta kokemusta mutta vika se voi olla siinäkin.
    Servo/siipien tanko liikkuu kyllä nätisti heti, kun virrat kääntää. Turbon tai tuon servon ailahtelevaksi toiminnaksi minä tämän tuomitsin. Välillä menee kuten pitää ja välillä turbo ei tunnu heräävän, ahdot hieman vajaana.

    Leave a comment:


  • Seiska
    replied
    Aikaisemmin huollettua

    Tuota servoa itse veikkaisin. Kiihtyykö yli 3500rpm:n mihinkään ?

    Mun mopossa eli 136hv ilmaohjatussa turbon (vnt) alipaineputkessa oli reikä ja oli tosiaan 30-40hv ja yli 60nm hukassa. Ei alavääntöä eikä kiihtyvyyttä ennen 3250rpm. 7e:n putki uusiksi ja johan auto lähtee heti kun vaan vähän painaa kaasua.

    Sulla siis sama , mutta sähköllä ja servo ei ilmeisesti toimi ?

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tässä autossa on sähkömoottorilla ohjatut läpät. Oli muuten ensimmäinen laatuaan, joka tuli itselle vastaan. Läpät otettiin pois ja sen säätömoottorin liitin oli kunnossa, eikä säätömoottorissa ollut ulkoisesti mitään erikoista. Samoin turbo vaikutti äkkiseltään servo-ohjatulta.
    Jaa, on noita tullut eteen mutta harvakseltaan, tässä tapauksessa sen solenoidin kunto tai toimimattomuus ei kyllä sitten vaikuta mihinkään joten olkoon vikakoodi rauhassa.

    Turbon servosta ei ole henk.kohtasta kokemusta mutta vika se voi olla siinäkin.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    On todennäköisempää että koodia ei tule kun että tulee noilla sinun oireilla.

    Miksi imusarjasta tulevalta solenoidilta tulee vikakoodi, eihän alipaineletku tai pistoke ole sieltä irti?

    Tuo on samanlainen solenoidi kun turbollakin joten voit ne vaihtaa päittäin niin ei tartte arvailla onko vika siinä kun tuskin molemmissa samaa vikaa on.
    Tässä autossa on sähkömoottorilla ohjatut läpät. Oli muuten ensimmäinen laatuaan, joka tuli itselle vastaan. Läpät otettiin pois ja sen säätömoottorin liitin oli kunnossa, eikä säätömoottorissa ollut ulkoisesti mitään erikoista. Samoin turbo vaikutti äkkiseltään servo-ohjatulta.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by jaraz View Post
    Jos turbon solenoidissa ois jotain hämminkiä niin onko kuin todennäköistä ettei siltä tulis vikakoodia...? Kun on kokeiltu ajossa lukea vikakoodit kun vika on ilmennyt niin ainut mistä vikakoodi on tullut on imusarjan läppien solenoidilta mutta nyt läppien poiston jälkeen ei vika voi olla siinä...
    On todennäköisempää että koodia ei tule kun että tulee noilla sinun oireilla.

    Miksi imusarjasta tulevalta solenoidilta tulee vikakoodi, eihän alipaineletku tai pistoke ole sieltä irti?

    Tuo on samanlainen solenoidi kun turbollakin joten voit ne vaihtaa päittäin niin ei tartte arvailla onko vika siinä kun tuskin molemmissa samaa vikaa on.

    Leave a comment:


  • jaraz
    replied
    Hiukkassuodatin "porattu" eikä ongelma ole ratkennut...
    Kommentteja...?
    Olisko seuraavaksi polttoaineen siirtopumpun vaihto...?

    Eli välillä kiihtyy ihan normaalisti mutta välillä ei...ei todettu merkitystä onko kone lämmin tai kylmä tai millä nopeudella ajaa...

    Leave a comment:


  • jaraz
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    Turbon solenoidi on yksi mahdollinen vikapaikka mikä aiheuttaa satunnaista häiriötä ahtopaineissa mikä saa tuntumaan että välillä kiihtyy ja välillä ei.
    Jos turbon solenoidissa ois jotain hämminkiä niin onko kuin todennäköistä ettei siltä tulis vikakoodia...? Kun on kokeiltu ajossa lukea vikakoodit kun vika on ilmennyt niin ainut mistä vikakoodi on tullut on imusarjan läppien solenoidilta mutta nyt läppien poiston jälkeen ei vika voi olla siinä...

    Leave a comment:


  • ruikki
    replied
    mulla ollu 330 xd:ssä kanssa semmosta vikaa että ei ota kierroksia aina edes 4000:tta ja välillä ottaa täydet.
    auto hyytyi kerran tielle ja tankkia kopistellen lähti käymään ja toimi taas normaalisti.
    arvoin minkä pumpun vaihtasin ja vaihoin tankin pumpun.
    nyt jäi taas välille eikä lähteny käyntiin ja sain kuunneltua että penkin alla oleva pumppu ei lähteny pyörimään. kopistelemalla pohjalevyä lähti käymään.
    pumppu nyt tilattu ja pitäs alakaa toimimaan.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Turbon solenoidi on yksi mahdollinen vikapaikka mikä aiheuttaa satunnaista häiriötä ahtopaineissa mikä saa tuntumaan että välillä kiihtyy ja välillä ei.

    Leave a comment:


  • ralliriisseli
    replied
    Huomasin omassa 330d -02:ssa että kulki tänään normaalia paremmin?! Kiihtyi huomattavasti paremmin kuin esim. viime viikolla. Voisiko ahdot vaidella? Tai IMM:ssä jotain vikaa ku meno vaihtelee. :think Autolla tuntuu olevan keskimäärin hyviä päiviä, mutta joskus vähän heikompia. Tänään oli vuorossa sitten normaalia parempi päivä ku tykkäs kiihtyä huomattavasti paremmin.

    Niin joo, kulutusmittarikin näytti normaalia optimistisempia arvoja, alle 4l/100Km kun ajoin 5. vaihteella tasaisella 90km/h (kierroksia alle 2k). Keskiarvolukemakin tippui nyt 4.3l/100km. Tankkauksen yhteydessä olen saanut laskettua kulutukseksi 5.9-6.1 mikä ei nyt mahdottoman huono ole tällä kaasujalalla. Ajot on suurimmaksi osaksi matka-ajoa (töihin 80km).

    BTW, 4 tankkia takaperin heitin kehiiin FORTEn Diesel conditionerin.. Vaikuittaisiko tuo vasta nyt, jos ylipäätään vaikuttaa?

    Täytyis kai tuo INPA hankkia
    Last edited by ralliriisseli; 01-11-2010, 18:06. Reason: more information

    Leave a comment:


  • jaraz
    replied
    Täällä 330d -04, eli 204hp malli ja samanlaisia oireita...

    Välillä kiihtyy normaalisti, välillä ei...itsellä olettamus että turbo ei aina herää...

    Vikakoodin antoi imusarjan läppien solenoidilta, läpät poistettiin mutta ongelma ei oiennut...seuraavana ois tarkotus kahtoa onko turbon ohjausboksissa jokin ongelma vai turbo tukossa/sökö.

    MAF liitintä käytettiin myös irti ja testattiin mutta sillä ei ollut merkitystä...

    Leave a comment:


  • Bemari330d
    replied
    Viimeksi kun katsottiin suuttimien korjausarvot oli kyllä kunnossa.
    Mutta en ole varma oliko tämä vika silloin. Täytyykin katsoa tuo.

    Leave a comment:

Working...
X