Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d ei kulje?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    #16
    Originally posted by Metalgod View Post
    Onkos auto minkä vuoden mallia. Kaverin 530d vm 01 oli vaihdettu uusi Maffi ja koodaus oli unohtunut. Karalan penkissä oli huimat 130 hv tehoja vaikka piti olla 193hv.

    Koodaus ja uusi softa niin sit oli jo 245hv
    Toi otsikon 330d näyttää olevan -04, joten tämä koodausjuttu ei mun käsittääkseni koske tätä. Oliko jossain -01 alussa vaihtunut tuo M47:n ja M57:n MAF vähän erityyppiseksi.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • Bemari330d
      Newbiemmer
      • Apr 2010
      • 16
      • Pori

      #17
      Joo, ei tuota maffia tarvitse koodata. Saman tyypin maffin pistin vielä kuin vanhakin.

      Täytyykin kokeilla tuo siirtopumpun ääntely tuossa loppuviikosti kun pääsee kotiin. Ilmoittelen miten se äänähteli tuossa loppuviikosti.

      Vikä kyllläkin tuntuu olevan tuossa polttoaineen syötössä. Tuntuu kuin auto ei jostain syystä saisi polttoainetta.

      Ei se oikein kyllä mikään sähköinen vika tuntuisi olevan kun ei anna mitään vikakoodia, tai sitten rajatiedoissa ei ole niin paljon heittoa että antaisi vikakoodin. Toivon mukaan loppuviikosti olisi viisaampi taas!!

      Comment

      • jouni.325
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 2860

        #18
        Onko suuttimet ehjät?
        Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


        Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
        https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
        Myös projekti kertomus fasessa

        Comment

        • Bemari330d
          Newbiemmer
          • Apr 2010
          • 16
          • Pori

          #19
          Viimeksi kun katsottiin suuttimien korjausarvot oli kyllä kunnossa.
          Mutta en ole varma oliko tämä vika silloin. Täytyykin katsoa tuo.

          Comment

          • jaraz
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 89

            #20
            Täällä 330d -04, eli 204hp malli ja samanlaisia oireita...

            Välillä kiihtyy normaalisti, välillä ei...itsellä olettamus että turbo ei aina herää...

            Vikakoodin antoi imusarjan läppien solenoidilta, läpät poistettiin mutta ongelma ei oiennut...seuraavana ois tarkotus kahtoa onko turbon ohjausboksissa jokin ongelma vai turbo tukossa/sökö.

            MAF liitintä käytettiin myös irti ja testattiin mutta sillä ei ollut merkitystä...

            Comment

            • ralliriisseli
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 72
              • Laihia

              #21
              Huomasin omassa 330d -02:ssa että kulki tänään normaalia paremmin?! Kiihtyi huomattavasti paremmin kuin esim. viime viikolla. Voisiko ahdot vaidella? Tai IMM:ssä jotain vikaa ku meno vaihtelee. :think Autolla tuntuu olevan keskimäärin hyviä päiviä, mutta joskus vähän heikompia. Tänään oli vuorossa sitten normaalia parempi päivä ku tykkäs kiihtyä huomattavasti paremmin.

              Niin joo, kulutusmittarikin näytti normaalia optimistisempia arvoja, alle 4l/100Km kun ajoin 5. vaihteella tasaisella 90km/h (kierroksia alle 2k). Keskiarvolukemakin tippui nyt 4.3l/100km. Tankkauksen yhteydessä olen saanut laskettua kulutukseksi 5.9-6.1 mikä ei nyt mahdottoman huono ole tällä kaasujalalla. Ajot on suurimmaksi osaksi matka-ajoa (töihin 80km).

              BTW, 4 tankkia takaperin heitin kehiiin FORTEn Diesel conditionerin.. Vaikuittaisiko tuo vasta nyt, jos ylipäätään vaikuttaa?

              Täytyis kai tuo INPA hankkia
              Last edited by ralliriisseli; 01-11-2010, 19:06. Reason: more information
              F11 530d X-drive M-Sport 2016
              ———————————————————
              Exs:
              E91 LCI 320dA -09
              E46 330D -02

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #22
                Turbon solenoidi on yksi mahdollinen vikapaikka mikä aiheuttaa satunnaista häiriötä ahtopaineissa mikä saa tuntumaan että välillä kiihtyy ja välillä ei.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • ruikki
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 585

                  #23
                  mulla ollu 330 xd:ssä kanssa semmosta vikaa että ei ota kierroksia aina edes 4000:tta ja välillä ottaa täydet.
                  auto hyytyi kerran tielle ja tankkia kopistellen lähti käymään ja toimi taas normaalisti.
                  arvoin minkä pumpun vaihtasin ja vaihoin tankin pumpun.
                  nyt jäi taas välille eikä lähteny käyntiin ja sain kuunneltua että penkin alla oleva pumppu ei lähteny pyörimään. kopistelemalla pohjalevyä lähti käymään.
                  pumppu nyt tilattu ja pitäs alakaa toimimaan.
                  !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                  Comment

                  • jaraz
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 89

                    #24
                    Originally posted by Rahu View Post
                    Turbon solenoidi on yksi mahdollinen vikapaikka mikä aiheuttaa satunnaista häiriötä ahtopaineissa mikä saa tuntumaan että välillä kiihtyy ja välillä ei.
                    Jos turbon solenoidissa ois jotain hämminkiä niin onko kuin todennäköistä ettei siltä tulis vikakoodia...? Kun on kokeiltu ajossa lukea vikakoodit kun vika on ilmennyt niin ainut mistä vikakoodi on tullut on imusarjan läppien solenoidilta mutta nyt läppien poiston jälkeen ei vika voi olla siinä...

                    Comment

                    • jaraz
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2004
                      • 89

                      #25
                      Hiukkassuodatin "porattu" eikä ongelma ole ratkennut...
                      Kommentteja...?
                      Olisko seuraavaksi polttoaineen siirtopumpun vaihto...?

                      Eli välillä kiihtyy ihan normaalisti mutta välillä ei...ei todettu merkitystä onko kone lämmin tai kylmä tai millä nopeudella ajaa...

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #26
                        Originally posted by jaraz View Post
                        Jos turbon solenoidissa ois jotain hämminkiä niin onko kuin todennäköistä ettei siltä tulis vikakoodia...? Kun on kokeiltu ajossa lukea vikakoodit kun vika on ilmennyt niin ainut mistä vikakoodi on tullut on imusarjan läppien solenoidilta mutta nyt läppien poiston jälkeen ei vika voi olla siinä...
                        On todennäköisempää että koodia ei tule kun että tulee noilla sinun oireilla.

                        Miksi imusarjasta tulevalta solenoidilta tulee vikakoodi, eihän alipaineletku tai pistoke ole sieltä irti?

                        Tuo on samanlainen solenoidi kun turbollakin joten voit ne vaihtaa päittäin niin ei tartte arvailla onko vika siinä kun tuskin molemmissa samaa vikaa on.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9135
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by Rahu View Post
                          On todennäköisempää että koodia ei tule kun että tulee noilla sinun oireilla.

                          Miksi imusarjasta tulevalta solenoidilta tulee vikakoodi, eihän alipaineletku tai pistoke ole sieltä irti?

                          Tuo on samanlainen solenoidi kun turbollakin joten voit ne vaihtaa päittäin niin ei tartte arvailla onko vika siinä kun tuskin molemmissa samaa vikaa on.
                          Tässä autossa on sähkömoottorilla ohjatut läpät. Oli muuten ensimmäinen laatuaan, joka tuli itselle vastaan. Läpät otettiin pois ja sen säätömoottorin liitin oli kunnossa, eikä säätömoottorissa ollut ulkoisesti mitään erikoista. Samoin turbo vaikutti äkkiseltään servo-ohjatulta.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #28
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Tässä autossa on sähkömoottorilla ohjatut läpät. Oli muuten ensimmäinen laatuaan, joka tuli itselle vastaan. Läpät otettiin pois ja sen säätömoottorin liitin oli kunnossa, eikä säätömoottorissa ollut ulkoisesti mitään erikoista. Samoin turbo vaikutti äkkiseltään servo-ohjatulta.
                            Jaa, on noita tullut eteen mutta harvakseltaan, tässä tapauksessa sen solenoidin kunto tai toimimattomuus ei kyllä sitten vaikuta mihinkään joten olkoon vikakoodi rauhassa.

                            Turbon servosta ei ole henk.kohtasta kokemusta mutta vika se voi olla siinäkin.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • Seiska
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2002
                              • 126
                              • Vantaa

                              #29
                              Aikaisemmin huollettua

                              Tuota servoa itse veikkaisin. Kiihtyykö yli 3500rpm:n mihinkään ?

                              Mun mopossa eli 136hv ilmaohjatussa turbon (vnt) alipaineputkessa oli reikä ja oli tosiaan 30-40hv ja yli 60nm hukassa. Ei alavääntöä eikä kiihtyvyyttä ennen 3250rpm. 7e:n putki uusiksi ja johan auto lähtee heti kun vaan vähän painaa kaasua.

                              Sulla siis sama , mutta sähköllä ja servo ei ilmeisesti toimi ?
                              Team Top Alcohol
                              Jetta TSI -10
                              Ex: 730i -88,320i 2.7 -86,530 v8 -93,325i -94,750iAL -88, 316i -89, 320D -00

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9135
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by Rahu View Post
                                Jaa, on noita tullut eteen mutta harvakseltaan, tässä tapauksessa sen solenoidin kunto tai toimimattomuus ei kyllä sitten vaikuta mihinkään joten olkoon vikakoodi rauhassa.

                                Turbon servosta ei ole henk.kohtasta kokemusta mutta vika se voi olla siinäkin.
                                Servo/siipien tanko liikkuu kyllä nätisti heti, kun virrat kääntää. Turbon tai tuon servon ailahtelevaksi toiminnaksi minä tämän tuomitsin. Välillä menee kuten pitää ja välillä turbo ei tunnu heräävän, ahdot hieman vajaana.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎