Ihan pakko avata oma topic mystiselle vialle. Kyseista asiaa ollaan puitu E46 kysymyksiä ja vastauksia topicissa:
Kyseiseen autoon tuli sellainen vika kun painoi kytkimen pohjaan niin auto sammui. No lähti komeesti käymään ja liikkeelle ja taas kun joutui pysähtyyn, kytkin pohjaan ja auto sammui. No annoin hetken olla pihassa ja lähdin testaan niin nyt toimii taas eikä sammuile kun lyö kytkimen pohjaan. Pieni täristys kyllä tyhjäkäynnillä ilmaantui ja mutta tuntuisi käyvän kaikilla pytyillä. Imuvuodot korjattu huohottimen vaihdon yhteydessä imusarjan alta 2 viikkoa sitten.
Tuossa tuli sitten ajeltua vaikka tyhjäkäynti oli normaalia huonompaa. Yhtäkkiä auto alkoi käydä niin huonosti että tuntui siltä että pelistä katosi 1-2 pyttyä. Ajoin koti pihaan ja annoin hetken olla ja kokeilin uudelleen, lähti kuin palmun alta käymään ja kävi taas ihan normaalisti lukuunottamatta hieman heikkoa tyhjäkäyntiä mutta kaikki pytyt oli taas pelissä. No lähdin heittään pienen lenkin ja tuntui ihan hyvältä, vedot tuntui olevan kohdillaan noin suurinpiirtein mutta taas yhtäkkiä auto alkoi käydä helvetin huonosti.
Ei muuta kuin auto piuhan päähän ja vikakoodit pöydälle ja tällaista löytyi:
104 - control-VANOS end position outlet-camshaft
^ Tätä vikakoodia ei tule muuta kuin auton kun lyö käymään. Eli vaikka koeajot heitettiin ja annettiin käydä tyhjäkäyntiä niin vikakoodi ei palaa. Mutta kun auton sammuttaa ja lyö käymään niin sitten se taas ilmantuu.
Sitten tuo 104 vanos koodi joka on se joka tulee aina uudelleen ja uudelleen. Siitä selitetään, että vanoksen arvo pitäisi olla -93.75 Grad KW ja on ollut (anturin mukaan) -79.88 Grad KW eli n. 14 astetta pielessä, kierrokset moottorissa 864.00 1/min, eli noin tyhjäkäynnin luokkaa, Öljyn lämmöt 88.13 Grad C. Ja lukee, että adaptioarvot on toleranssien ulkopuolella. CARB-vika
106 - control-VANOS position outlet camshaft
Vikakoodi 106: Vanoksen olisi pitänyt olla asennossa -103.50 Grad KW ja oli ollut (anturin mukaan) asennosa -87.00 Grad KW, öljyn lämpö 93.71 Grad C, koneen kierrokset 2048.00 1/min eli n. 2000 kierroksella vanos on ollut väärässä asennossa ja lisätiedoissa lukee, että Vanos on jumittanut tai ei ole kääntynyt niin kevyesti kuin olisi pitänyt. Tätä vikakoodia ei tullut uudestaan koeajojen yms jälkeenkään.
238 - burning fail Cylinder 1
239 - burning fail Cylinder 2
240 - burning fail Cylinder 3
241 - burning fail Cylinder 4
242 - burning fail Cylinder 5
243 - burning fail Cylinder 6
^ Mikähän tämän aiheutti?
Olisko nämä tullut siitä että nokka meni hetkellisesti niin pieleen kuten jo mainitsinkin kun auto alkoi käydä TODELLA huonosti.
Livedataa tuli myös luettua ja pakonokan asento pysyi täysin samana koko ajan kuten myös Vanoksen asento oli koko ajan sama auton käydessä ja koeajolla. Kaverin E46 323i katseltiin livedataa ja siinä taas nokan asento arvot muuttui kuten myös vanoksen auto käydessä.
Olisko tässä nyt vain kyse Pakonokan asentoanturista. Otettiin anturin liitin irti ja se kyllä antoi oman vikakoodin jotain että Outlet camshaft sensor...
Viikon päästä maantaina menee auto korjaamolle jos vika ei selviä.
Jos löytyy tietoa kyseisestä asiasta niin kaikki tieto on tervetullutta.
Jos joku tarvii tarkempaa tietoa vikakoodeista niin löytyy kyllä kaikki.
Kyseiseen autoon tuli sellainen vika kun painoi kytkimen pohjaan niin auto sammui. No lähti komeesti käymään ja liikkeelle ja taas kun joutui pysähtyyn, kytkin pohjaan ja auto sammui. No annoin hetken olla pihassa ja lähdin testaan niin nyt toimii taas eikä sammuile kun lyö kytkimen pohjaan. Pieni täristys kyllä tyhjäkäynnillä ilmaantui ja mutta tuntuisi käyvän kaikilla pytyillä. Imuvuodot korjattu huohottimen vaihdon yhteydessä imusarjan alta 2 viikkoa sitten.
Tuossa tuli sitten ajeltua vaikka tyhjäkäynti oli normaalia huonompaa. Yhtäkkiä auto alkoi käydä niin huonosti että tuntui siltä että pelistä katosi 1-2 pyttyä. Ajoin koti pihaan ja annoin hetken olla ja kokeilin uudelleen, lähti kuin palmun alta käymään ja kävi taas ihan normaalisti lukuunottamatta hieman heikkoa tyhjäkäyntiä mutta kaikki pytyt oli taas pelissä. No lähdin heittään pienen lenkin ja tuntui ihan hyvältä, vedot tuntui olevan kohdillaan noin suurinpiirtein mutta taas yhtäkkiä auto alkoi käydä helvetin huonosti.
Ei muuta kuin auto piuhan päähän ja vikakoodit pöydälle ja tällaista löytyi:
104 - control-VANOS end position outlet-camshaft
^ Tätä vikakoodia ei tule muuta kuin auton kun lyö käymään. Eli vaikka koeajot heitettiin ja annettiin käydä tyhjäkäyntiä niin vikakoodi ei palaa. Mutta kun auton sammuttaa ja lyö käymään niin sitten se taas ilmantuu.
Sitten tuo 104 vanos koodi joka on se joka tulee aina uudelleen ja uudelleen. Siitä selitetään, että vanoksen arvo pitäisi olla -93.75 Grad KW ja on ollut (anturin mukaan) -79.88 Grad KW eli n. 14 astetta pielessä, kierrokset moottorissa 864.00 1/min, eli noin tyhjäkäynnin luokkaa, Öljyn lämmöt 88.13 Grad C. Ja lukee, että adaptioarvot on toleranssien ulkopuolella. CARB-vika
106 - control-VANOS position outlet camshaft
Vikakoodi 106: Vanoksen olisi pitänyt olla asennossa -103.50 Grad KW ja oli ollut (anturin mukaan) asennosa -87.00 Grad KW, öljyn lämpö 93.71 Grad C, koneen kierrokset 2048.00 1/min eli n. 2000 kierroksella vanos on ollut väärässä asennossa ja lisätiedoissa lukee, että Vanos on jumittanut tai ei ole kääntynyt niin kevyesti kuin olisi pitänyt. Tätä vikakoodia ei tullut uudestaan koeajojen yms jälkeenkään.
238 - burning fail Cylinder 1
239 - burning fail Cylinder 2
240 - burning fail Cylinder 3
241 - burning fail Cylinder 4
242 - burning fail Cylinder 5
243 - burning fail Cylinder 6
^ Mikähän tämän aiheutti?
Olisko nämä tullut siitä että nokka meni hetkellisesti niin pieleen kuten jo mainitsinkin kun auto alkoi käydä TODELLA huonosti.
Livedataa tuli myös luettua ja pakonokan asento pysyi täysin samana koko ajan kuten myös Vanoksen asento oli koko ajan sama auton käydessä ja koeajolla. Kaverin E46 323i katseltiin livedataa ja siinä taas nokan asento arvot muuttui kuten myös vanoksen auto käydessä.
Olisko tässä nyt vain kyse Pakonokan asentoanturista. Otettiin anturin liitin irti ja se kyllä antoi oman vikakoodin jotain että Outlet camshaft sensor...
Viikon päästä maantaina menee auto korjaamolle jos vika ei selviä.
Jos löytyy tietoa kyseisestä asiasta niin kaikki tieto on tervetullutta.
Jos joku tarvii tarkempaa tietoa vikakoodeista niin löytyy kyllä kaikki.
Comment