Tulikin hätäiltyä vähän turhan aikaisin. Juurikin pakopuolen vanoksen solenoidi oli likainen eikä päässyt liikkumaan. Nyt toimii jälleen ja vedot palasi takaisin
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 328i käy huonosti #Vika selvitetty#
Collapse
X
-
BMW 328 (e46) vikakoodi P0340 korjaus
Originally posted by Vinki View PostPientä päivitystä tähän ongelmaan.. Vanoksen tiivisteet vaihdettu n.600km sitten, jotain pientä eroa tehoissa on huomattavissa, mutta ongelma on pääpiirteittäin edelleen sama, eli auto sammuilee helposti liikennevaloihin tullessa, kun painaa kytkimen pohjaan. Liikkellelähdöt kans tuottaa tuskia, kun koneessa ei alakierroksilla tunnu olevan potkua ollenkaan. Pitää varmaan koittaa käydä taas lukemassa vikakoodit ja katsoa, mitä se sanoo. Voisko esim. viallinen nokka-akselin asentotunnistin aiheuttaa tälläisen? Ja niitä imuvuotoja pitää varmaan metsästää edelleen...
Vikakoodin P0340 perusteella vaihdoin nokka-akselin imupuolen asentotunnistiminen, nyt on mennyt reilut 300 km paikallisajoa ongelmitta ja tehoa/vääntöä varsinkin pienillä kierroksilla (<3000) selvästi aikaisempaa enemmän.
Ko. anturi on helppo vaihtaa itsekin. Anturi sijaitsee vanoksen solenoidin takana, jonka joutuu irroittamaan samoin kuin ilmansuodattimen kotelon, jonka takana on anturin piuhan liitin.
Työkalut:
- 10 mm hylsyavain (ilmansuodattimen kiinnytyspultit)
- 32 mm kiintoavain (solenoidin irroitus)
- 5 mm kuusiokoloavain (anturin kiinnitysruuvi)
Video http://www.youtube.com/watch?v=ImJsKtMcgPE
Öljynsuodatinta kansineen ei välttämättä tarvitse irroittaa, jos on sopiva kulmamallinen kuusiokoloavain käytettävissä (=riittävän pitkä vääntövarsi, jotta saa ruuvin auki).
- Jore_________________________
BMW 328 xDrive (US) vm2009
Comment
-
Comment