Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328i käy huonosti #Vika selvitetty#

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    #61
    Tulikin hätäiltyä vähän turhan aikaisin. Juurikin pakopuolen vanoksen solenoidi oli likainen eikä päässyt liikkumaan. Nyt toimii jälleen ja vedot palasi takaisin
    Last edited by Antsah; 11-03-2013, 22:50.

    Comment

    • JJ
      Bimmer Rookie
      • Oct 2002
      • 94
      • Juva

      #62
      sama remontti olis edessä itsellä. mitä epäilette että tarviaako vaihtaa venttilikopan tiivisteitä uudestaan ku ne on uusittu 3kk sitten huohottimen jäätymisen takia? onko jo kovettuneet tai muuten että eivät pitäisi? itse ajattelin niiden olevan vielä hyvät.
      E46 325

      Comment

      • JJSorsa
        Bimmer Rookie
        • Oct 2012
        • 72
        • Joensuu

        #63
        BMW 328 (e46) vikakoodi P0340 korjaus

        Originally posted by Vinki View Post
        Pientä päivitystä tähän ongelmaan.. Vanoksen tiivisteet vaihdettu n.600km sitten, jotain pientä eroa tehoissa on huomattavissa, mutta ongelma on pääpiirteittäin edelleen sama, eli auto sammuilee helposti liikennevaloihin tullessa, kun painaa kytkimen pohjaan. Liikkellelähdöt kans tuottaa tuskia, kun koneessa ei alakierroksilla tunnu olevan potkua ollenkaan. Pitää varmaan koittaa käydä taas lukemassa vikakoodit ja katsoa, mitä se sanoo. Voisko esim. viallinen nokka-akselin asentotunnistin aiheuttaa tälläisen? Ja niitä imuvuotoja pitää varmaan metsästää edelleen...
        BMW 328 (e46) M52TUB28 moottorin ensioireena oli kylmänä rytmihäiriöinen tyhjäkäynti (kierrokset eivät seilanneet) erityisesti jäähdytysnesteen lämpötilan ollessa 50-60 astetta. Seuraavaksi kävi pari-kolme kertaa niin, ettei auto lyhyen ajon jälkeen lähetenyt käyntiin, muuten kuin painamalla kaasun pohjaan ja viimeisimpänä oireena oli auton sammuminen risteystä lähestyttäessä (vrt. yllä). Varsinkin näihin jälkimmäisiin ongelmiin liittyi tehon (väännön) katoaminen/puute.

        Vikakoodin P0340 perusteella vaihdoin nokka-akselin imupuolen asentotunnistiminen, nyt on mennyt reilut 300 km paikallisajoa ongelmitta ja tehoa/vääntöä varsinkin pienillä kierroksilla (<3000) selvästi aikaisempaa enemmän.

        Ko. anturi on helppo vaihtaa itsekin. Anturi sijaitsee vanoksen solenoidin takana, jonka joutuu irroittamaan samoin kuin ilmansuodattimen kotelon, jonka takana on anturin piuhan liitin.

        Työkalut:
        - 10 mm hylsyavain (ilmansuodattimen kiinnytyspultit)
        - 32 mm kiintoavain (solenoidin irroitus)
        - 5 mm kuusiokoloavain (anturin kiinnitysruuvi)

        Video http://www.youtube.com/watch?v=ImJsKtMcgPE

        Öljynsuodatinta kansineen ei välttämättä tarvitse irroittaa, jos on sopiva kulmamallinen kuusiokoloavain käytettävissä (=riittävän pitkä vääntövarsi, jotta saa ruuvin auki).

        - Jore
        _________________________
        BMW 328 xDrive (US) vm2009

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎