Terve,
eli tästä alkuperäisestä ongelmasta olikin juttua talvella. Kyseessä E46 320d -99, talvella syttyi bägivalo ja vilkahteli välillä. Hemin ja kumppaneiden avustuksella syy oli apparin tunnistinmatossa koska aina välillä valo hävisi ilman kummempia resetointeja.
Valo oli aika kauankin poissa, 2kk, mutta nyt se palasi. Katsastus perjantaina ja ajattelin että teen tuon occupancy sensor simulaattorin, eli huijaan penkkiä toimivalla tunnistinmatolla. 2x 100ohm ja 1n4001 diodi.
Tämäkään ei toimi... epäluotettavalla Carsoftilla antoi silloin viimetalvena vikakoodin nr. 32, ilman oudompia selityksiä. Nyt antaa saman koodin, eli 32... muttakun vetäisee tunnistinmaton liittimen irti niin se antaa myös koodin 24 (occupancy sensor).
Mitäs muita sudenkuoppia tuossa järjestelmässä on... autoon tehty etukäteen noiden vyöpaukkujen johtokorjaukset... vedetty poikki isosta liittimestä ja laitettu omiin 2-napaisiin liittimiin ne.
Ehdotuksia, ideoita...?
eli tästä alkuperäisestä ongelmasta olikin juttua talvella. Kyseessä E46 320d -99, talvella syttyi bägivalo ja vilkahteli välillä. Hemin ja kumppaneiden avustuksella syy oli apparin tunnistinmatossa koska aina välillä valo hävisi ilman kummempia resetointeja.
Valo oli aika kauankin poissa, 2kk, mutta nyt se palasi. Katsastus perjantaina ja ajattelin että teen tuon occupancy sensor simulaattorin, eli huijaan penkkiä toimivalla tunnistinmatolla. 2x 100ohm ja 1n4001 diodi.
Tämäkään ei toimi... epäluotettavalla Carsoftilla antoi silloin viimetalvena vikakoodin nr. 32, ilman oudompia selityksiä. Nyt antaa saman koodin, eli 32... muttakun vetäisee tunnistinmaton liittimen irti niin se antaa myös koodin 24 (occupancy sensor).
Mitäs muita sudenkuoppia tuossa järjestelmässä on... autoon tehty etukäteen noiden vyöpaukkujen johtokorjaukset... vedetty poikki isosta liittimestä ja laitettu omiin 2-napaisiin liittimiin ne.
Ehdotuksia, ideoita...?
Comment