autoni on 525d vm.-02 ja siihen on vaihdettu molemmat pumput(tankkiin ja pohjanalle) ja myös railpaineanturi ja se ei käynnisty muuten kuin starttipilotin avulla. auto ollut tänään bosch testerissä ja se antaa koodi 2550 tuntematon vika. Ja sit ku auton saa käyntiin ja sillä ajaa raskaammalla kaasulla niin syttyy hehku/dde valo ja kun auton sammuttaa ja sen saa pilotilla käyntiin niin kohta hehku/dde valo sammuu ja ajaessa syttyy taas.???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 525d ei käynnisty/ DDE valo???
Collapse
X
-
Käynnistysongelmia täälläkin, auto 530d e39 2003. Vikakoodi "2550 rail pressure control at start". Siirtopumppu kuulostaa ääntävän ainakin, konehuoneesta jostain suodattimen luota kuulemma kuuluu suhinaa jo startatessa. Mitä vikaa tälläisessä voisi olla?
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Originally posted by Jaska.T View PostKäynnistysongelmia täälläkin, auto 530d e39 2003. Vikakoodi "2550 rail pressure control at start". Siirtopumppu kuulostaa ääntävän ainakin, konehuoneesta jostain suodattimen luota kuulemma kuuluu suhinaa jo startatessa. Mitä vikaa tälläisessä voisi olla?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Jaska.T View PostKäynnistysongelmia täälläkin, auto 530d e39 2003. Vikakoodi "2550 rail pressure control at start". Siirtopumppu kuulostaa ääntävän ainakin, konehuoneesta jostain suodattimen luota kuulemma kuuluu suhinaa jo startatessa. Mitä vikaa tälläisessä voisi olla?
Osat saa MKS Autobusiness Oy nimisestä puljusta
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Samaa vaivaa täälläkin, e39 525dA -03 kyseessä.
Autoa vaivannut aina hieman normaalia pidempi startti, sekka-pari, siis sen muutaman kymmenen tkm kun toi meillä on ollut, ei ole häirinnyt niin en ole asialle mitään tehnyt. Nyt viime viikolla venyi toisinaan noin viiteen sekuntiin, joskus pidempäänkin, odottelin jotain virheilmoitusta.
Sitten lakkasi käynnistymästä kokonaan, teki tämän semilämpöisenä, ei lähtenyt vielä jäähdyttyäänkään. Pysähtymispaikka ja löytymätön hinauskoukku aiheuttivat sen ettei ollut oikein muuta vaihtoehtoa kuin kokeilla sumuttaa hieman starttipilottia, lähti käymään.
Seuraavana päivänä sama homma, nyt eilen kun ehdin hommaan hieman syventymään ja käymään kaverin luona koodeja tutkimassa toimi ihan normaalisti, siis pitkä startti muttei mikään poikkeuksellisen pitkä, sinällään harmi, olisi saattanut vian selvittäminen olla helpompaa.
No, koodeja yksi 2550, raildruckmonitoring in start. Tuo ei taida kertoa sen enempää että puuttuuko painetieto vai onko paine alhainen?
Eli mahdollisia vianaiheuttajia, painetunnistin? Eikö tämän nyt saa eliminoitua kun seuraavan kerran heittää vian päälle, ottaa railpaine anturin piuhan irti?
Korkeapainepumppu, minkä verran paineen pitäisi nousta startatessa? Mielestäni eka arvo mikä näytöllä vilahti näytti oli joku 200mbar ennekuin hörähti käymään ja pomppasi tuonne 340mbar. Kuitenkin jos tuo olisi tiensä päässä niin olisko railipaine tyhjäkäynnillä noin korkea?
Siirtopumput, penkin alla surisi kun vika päällä ja nyt siirtopaine ok, tämän voinee unohtaa?
Suuttimien vuoto, tulee kyllä toisinaan hieman naftankäryä kylmänä tyhjäkäynnillä. Suuttimien korjausarvot kuitenkin linjassa eikös? Tämä oli mun alkuperäinen veikkaus mutta...
Vinkkejä?
Inpan laitan tilaukseen aivan juuri että pääsee noita kuikuilemaan, perhana 4 vuotta autoiltu nyt erinäisillä vastaavilla dieselibemareilla ja ensimmäsitä kertaa jotain tälläistä murhetta.
Tossa vielä pari kuvaa testeriltä.Last edited by MikkoV; 17-11-2011, 08:49.E70 3.0SD -08
.................................................. ................................
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
Comment
-
-
Suuttimien ohivuodot tsekattu, 4 ja 5 pyttyjen suuttimet vuotaa reilusti läpi. Muut ei yhtään, suutinkaupoille siis.
Mistä järkevimmin?E70 3.0SD -08
.................................................. ................................
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
Comment
-
-
Täälläpäs taas on aktiivista porukkaa apuna :-)
Suuttimien irrotus kannesta, vinkkejä aiheeseen liittyen, toinen lähti suht helposti nitkuttelemalla mutta toinen ei...
Ja "uudet" suuttimet löytyi jo...E70 3.0SD -08
.................................................. ................................
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
Comment
-
-
Mersuista on joutunut noita irrottamaan niin usko vaan, tiedän kyllä. 3kg isolla massavasaralla koneen päällä seisten repimistä pahimmillaan.
Mut tähän ei oikein saa mitään koukkua tms kiinni, suutinta täysin hajottamatta, toisaalta väliäkö sillä...E70 3.0SD -08
.................................................. ................................
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
Comment
-
Comment