Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 525d ei käynnisty/ DDE valo???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VPR
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 7

    BMW 525d ei käynnisty/ DDE valo???

    autoni on 525d vm.-02 ja siihen on vaihdettu molemmat pumput(tankkiin ja pohjanalle) ja myös railpaineanturi ja se ei käynnisty muuten kuin starttipilotin avulla. auto ollut tänään bosch testerissä ja se antaa koodi 2550 tuntematon vika. Ja sit ku auton saa käyntiin ja sillä ajaa raskaammalla kaasulla niin syttyy hehku/dde valo ja kun auton sammuttaa ja sen saa pilotilla käyntiin niin kohta hehku/dde valo sammuu ja ajaessa syttyy taas.???
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Älä hyvä ihminen mene starttipilotilla leikkimään!! Se voi nyt jo olla moottoriremppa edessä.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #3
      Pitäskö lukea jollain paremmalla testerillä?
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9129
        • Oulu

        #4
        Ei kai nyt sentään, laitoin jo lottokoneen tulille.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • tabasco
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 851
          • fin

          #5
          Alhaiset rail-paineet voisi aiheuttaa tällaista. Jos startatessa kone ei pyöri omin avuin riittävän rivakasti ja/tai pumppu ei nosta painetta riittävän ylös, ei lähde käyntiin. Samoin vika voisi tulla päälle siitä, kun paine ei nouse pyydettäessä riittävästi?

          Comment

          • VPR
            Newbiemmer
            • Sep 2008
            • 7

            #6
            tänään on lottopäivä jokohan se pippelin jatke lähtis suriseen ...oma railpainetunnisin on kylklä pytsyssä ja kohtahan tulee juhannus,,, kokkoa ootellessa.... mut ei ku klaara vappen.....(maltti on valttia vaikka bemarilla ajas)

            Comment

            • Jaska.T
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1527
              • TaNpere

              #7
              Käynnistysongelmia täälläkin, auto 530d e39 2003. Vikakoodi "2550 rail pressure control at start". Siirtopumppu kuulostaa ääntävän ainakin, konehuoneesta jostain suodattimen luota kuulemma kuuluu suhinaa jo startatessa. Mitä vikaa tälläisessä voisi olla?


              G30 530e Msport
              -------------------------------------------------
              F30 330e Msport
              E60 525d Msport LCI
              E39 530d Touring
              Ex E46 320i coupé
              Ex AC Schnitzer S5 3.0d
              Ex ALPINA B6
              Ex E34 525i Touring
              Ex E36 328i Coupe
              Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
              Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
              Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
              Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
              Never Drive Faster Than
              Your GuardianAngel Can Fly

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9129
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Jaska.T View Post
                Käynnistysongelmia täälläkin, auto 530d e39 2003. Vikakoodi "2550 rail pressure control at start". Siirtopumppu kuulostaa ääntävän ainakin, konehuoneesta jostain suodattimen luota kuulemma kuuluu suhinaa jo startatessa. Mitä vikaa tälläisessä voisi olla?
                Tuohon suhinaan viitaten kannattaa ensin tarkistaa, näkyykö PA-letkussa ilmakuplia (viallinen tankin pumppu). Muuten todennäköisin aiheuttaja vuotava suutin, ohivuotojen mittaus. Korkeapainepumppu tai sen painesäädin (o-renkaat) myös mahdollisia aiheuttajia.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Jaska.T
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1527
                  • TaNpere

                  #9
                  Originally posted by Jaska.T View Post
                  Käynnistysongelmia täälläkin, auto 530d e39 2003. Vikakoodi "2550 rail pressure control at start". Siirtopumppu kuulostaa ääntävän ainakin, konehuoneesta jostain suodattimen luota kuulemma kuuluu suhinaa jo startatessa. Mitä vikaa tälläisessä voisi olla?
                  Tässä autossa oli vikana korkeapainepumpun tiivisteet ja ne vaihtamalla tuli kuntoon. Tuolla vinkkejä http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=192726
                  Osat saa MKS Autobusiness Oy nimisestä puljusta

                  G30 530e Msport
                  -------------------------------------------------
                  F30 330e Msport
                  E60 525d Msport LCI
                  E39 530d Touring
                  Ex E46 320i coupé
                  Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                  Ex ALPINA B6
                  Ex E34 525i Touring
                  Ex E36 328i Coupe
                  Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                  Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                  Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                  Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                  Never Drive Faster Than
                  Your GuardianAngel Can Fly

                  Comment

                  • MikkoV
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 631
                    • Sastamala

                    #10
                    Samaa vaivaa täälläkin, e39 525dA -03 kyseessä.

                    Autoa vaivannut aina hieman normaalia pidempi startti, sekka-pari, siis sen muutaman kymmenen tkm kun toi meillä on ollut, ei ole häirinnyt niin en ole asialle mitään tehnyt. Nyt viime viikolla venyi toisinaan noin viiteen sekuntiin, joskus pidempäänkin, odottelin jotain virheilmoitusta.

                    Sitten lakkasi käynnistymästä kokonaan, teki tämän semilämpöisenä, ei lähtenyt vielä jäähdyttyäänkään. Pysähtymispaikka ja löytymätön hinauskoukku aiheuttivat sen ettei ollut oikein muuta vaihtoehtoa kuin kokeilla sumuttaa hieman starttipilottia, lähti käymään.

                    Seuraavana päivänä sama homma, nyt eilen kun ehdin hommaan hieman syventymään ja käymään kaverin luona koodeja tutkimassa toimi ihan normaalisti, siis pitkä startti muttei mikään poikkeuksellisen pitkä, sinällään harmi, olisi saattanut vian selvittäminen olla helpompaa.

                    No, koodeja yksi 2550, raildruckmonitoring in start. Tuo ei taida kertoa sen enempää että puuttuuko painetieto vai onko paine alhainen?

                    Eli mahdollisia vianaiheuttajia, painetunnistin? Eikö tämän nyt saa eliminoitua kun seuraavan kerran heittää vian päälle, ottaa railpaine anturin piuhan irti?

                    Korkeapainepumppu, minkä verran paineen pitäisi nousta startatessa? Mielestäni eka arvo mikä näytöllä vilahti näytti oli joku 200mbar ennekuin hörähti käymään ja pomppasi tuonne 340mbar. Kuitenkin jos tuo olisi tiensä päässä niin olisko railipaine tyhjäkäynnillä noin korkea?

                    Siirtopumput, penkin alla surisi kun vika päällä ja nyt siirtopaine ok, tämän voinee unohtaa?

                    Suuttimien vuoto, tulee kyllä toisinaan hieman naftankäryä kylmänä tyhjäkäynnillä. Suuttimien korjausarvot kuitenkin linjassa eikös? Tämä oli mun alkuperäinen veikkaus mutta...

                    Vinkkejä?

                    Inpan laitan tilaukseen aivan juuri että pääsee noita kuikuilemaan, perhana 4 vuotta autoiltu nyt erinäisillä vastaavilla dieselibemareilla ja ensimmäsitä kertaa jotain tälläistä murhetta.

                    Tossa vielä pari kuvaa testeriltä.
                    Attached Files
                    Last edited by MikkoV; 17-11-2011, 08:49.
                    E70 3.0SD -08
                    .................................................. ................................
                    Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                    Comment

                    • MikkoV
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 631
                      • Sastamala

                      #11
                      Suuttimien ohivuodot tsekattu, 4 ja 5 pyttyjen suuttimet vuotaa reilusti läpi. Muut ei yhtään, suutinkaupoille siis.

                      Mistä järkevimmin?
                      E70 3.0SD -08
                      .................................................. ................................
                      Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                      Comment

                      • MikkoV
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 631
                        • Sastamala

                        #12
                        Täälläpäs taas on aktiivista porukkaa apuna :-)

                        Suuttimien irrotus kannesta, vinkkejä aiheeseen liittyen, toinen lähti suht helposti nitkuttelemalla mutta toinen ei...

                        Ja "uudet" suuttimet löytyi jo...
                        E70 3.0SD -08
                        .................................................. ................................
                        Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          #13


                          Joskus voi olla tiukassa
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • MikkoV
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 631
                            • Sastamala

                            #14
                            Mersuista on joutunut noita irrottamaan niin usko vaan, tiedän kyllä. 3kg isolla massavasaralla koneen päällä seisten repimistä pahimmillaan.

                            Mut tähän ei oikein saa mitään koukkua tms kiinni, suutinta täysin hajottamatta, toisaalta väliäkö sillä...
                            E70 3.0SD -08
                            .................................................. ................................
                            Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              #15
                              Lämpimästä koneesta lähtee helpommalla
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎