Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ei ota kierroksia ja käy vaivoin tyhjäkäyntia = ketju hyppäs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pmv
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2032
    • tornio

    #46
    Originally posted by slowrider View Post
    lisää ot, mutta jos sitten vaikka näin ekaksi esimerkiksi toyotan 2tg 1.6l 8v. Ja toi sinun esimerkin toyotan 105hv 1.6 kestääkin sitten ajaa tuplasti kun vertaa bemarin 8 tappiseen
    tisa!

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #47
      Originally posted by Hemi View Post
      Eikös bemarit kuitenkin ole aidoimmillaan kutoskoneella?
      Originally posted by arska84 View Post
      Se on niille joilla on pieni vehje jalkojen välis
      Niinkö tosiaan? Onko vehkeet sitten isommat esim.Toyotamiesten näkökulmasta jos ajat nelikkobemarilla?
      ....sonnit ostaa siis BMW:n neloskoneella?

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #48
        Originally posted by fastandfurious View Post
        ON! Mutta hyppii niitä jakoja 6-pyttysistäkin.
        Ai...siis e46:n m52TU/m54 koneista??? Missä, koska ja kenellä?

        Comment

        • Convertible
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2638
          • Turku

          #49
          Originally posted by them View Post
          Lisätietoa huollosta tuli juuri että niitä muovinpalasia (ilmeisesti juuri tuo mainitsemasi ketjuohjuri) ei kaikkia löytynyt, ja avaavat öljypohjan jos vaikka sieltä löytyis jotain = remontti sai hieman laajemmat mittasuhteet.
          Juu, se "ohjuri" on noin 50cm tms. korkuinen. Minulla otettiin kone irti kiinnikkeistään ja öljypohja kanssa. Jotenkin ymmärin, että se oli ainoa tapa vaihtaa se osa, eihän muuten voi olla varma onko alakertaan pudonnut palasia, vaikka kaikki näyttäisikin olevan tallessa.

          Minulla on niitä kuvia operaatiosta ja osasta jossakin koneessa, voin yrittää kaivaa.
          Last edited by Convertible; 10-06-2010, 13:34.
          F25 X3 35d
          E87 118i
          E46 330ti
          E46 M3
          E30 M3
          E30 M3 Convertible
          Z3 Roadster

          Comment

          • walde
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2008
            • 947
            • Melkein Espoo

            #50
            Originally posted by petrolhead View Post
            Älä stressaa niinkuin en minäkään. kun ei kumpikaan olla tiskillä Jos se ei aukene miksi laskussa on Vianmääritys/diagnostiikka ni kyynel. Joutenhan se 100k€ kasa erikoistyökaluja ja mittalaitteita lojuu kun pokat osaa itekin lukea vikakoodit ! !
            Totta turiset
            E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
            F20 LCI2 118dA M-Sport '19

            Comment

            • pmv
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 2032
              • tornio

              #51
              Originally posted by slowrider View Post
              lisää ot, mutta jos sitten vaikka näin ekaksi esimerkiksi toyotan 2TG 1.6l 8v. Ja toi sinun esimerkin toyotan 105hv 1.6 kestääkin sitten ajaa tuplasti kun vertaa bemarin 8 tappiseen Se kyllä totta että japsien 8v koneita paha verrata kun niistä on luovuttu jo kaasariaikana, joten tehoja huono verrata..

              pointti olikin lähinnä siinä että muut valmistajat on siirtyneet jo eteenpäin ajat sitten ja bemari kitkuttanut lähes loputtomiin samalla vanhalla koneella. Kyllä toi 1.9l 105hv on 2000-luvun autossa aika vaatimatonta.
              Onhan turhanaikainen tinkaus täysin väärässä otsikossa, mutta sen verra pitää taas oikoa noita väitteitä. Tuo 1.9 moottorin teho on 318i mallissa 118hv. Tämä mainittu 316i mallihan ei ollut tarjollakaan juuri muualla, joten vähän väärin verrata sitä mihinkään. Edelleenkin tuo 118 hv/1.9 litraa on hyvinkin vertailukelpoinen vastaavaan aikaan markkinoilla olleisiin useimpiin 1.8-2.0 kokoluokan 4-venttiilkoneisiin.

              Comment

              • slowrider
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 254
                • Salo

                #52
                Originally posted by pmv View Post
                Onhan turhanaikainen tinkaus täysin väärässä otsikossa, mutta sen verra pitää taas oikoa noita väitteitä. Tuo 1.9 moottorin teho on 318i mallissa 118hv. Tämä mainittu 316i mallihan ei ollut tarjollakaan juuri muualla, joten vähän väärin verrata sitä mihinkään. Edelleenkin tuo 118 hv/1.9 litraa on hyvinkin vertailukelpoinen vastaavaan aikaan markkinoilla olleisiin useimpiin 1.8-2.0 kokoluokan 4-venttiilkoneisiin.
                vielä senverran että ainakin minulla 1.9l m43 on 105hv (2000 e46 316i), joka ei kyllä kovin järisyttävää ole 1.8-2l koneeksi 2000 luvun autoksi. Sen kyllä ymmärtäisi jos kyseinen moottori olisi "pomminvarma", muttei kaiketi mikään maailman kestävin laitos ole.

                itseasiassa itsekkin yllätyin että 2000-vuotisessa oli noin vanhaa tekniikkaa omaava kone kun autoni ostin. varsinkin kun jo e30 mallissa oli 16v tekniikkaa...

                mutta eiköhän tämä riitä. Pikkasen lipsahti offtopicin puolelle
                BMW S1000RR
                Nordic Superbike #2

                Comment

                • fastandfurious
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1731
                  • Tampesteri

                  #53
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Ai...siis e46:n m52TU/m54 koneista??? Missä, koska ja kenellä?
                  Viimeksi kun autoni kanssa teknisen vian kanssa painin, ja käännyin paikallisen merkkiorganisaation puoleen, epäiltiin puhelimessa ensiksi tätä jaon hyppäämistä. Oli kuulemma ollut heillä muutamia tapauksia nimenomaan m52Tu & m54 koneisissa?! Henk.koht en tunne yhtään tapausta, mutta tuskimpa huvikseen tuollaisia puhelimeen porisivat.
                  ---------------------------------------------------
                  E91 325d M-Sport
                  ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                  E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                  Comment

                  • jube9
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 78
                    • Turku

                    #54
                    Originally posted by them View Post
                    Lisätietoa huollosta tuli juuri että niitä muovinpalasia (ilmeisesti juuri tuo mainitsemasi ketjuohjuri) ei kaikkia löytynyt, ja avaavat öljypohjan jos vaikka sieltä löytyis jotain = remontti sai hieman laajemmat mittasuhteet.

                    Öljypohja on jokatapauksessa irrotettava, oli niitä palasia siellä tai ei. Tasapainoakseleita ei pysty mitenkään muuten ajoittamaan jakopäärempan yhteydessä, eli se ÖP:n irroitus kuuluu siihen hommaan automaattisesti...

                    Comment

                    • them
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 32
                      • Pori

                      #55
                      no homma tuli nyt päätökseen

                      Originally posted by jube9 View Post
                      Öljypohja on jokatapauksessa irrotettava, oli niitä palasia siellä tai ei. Tasapainoakseleita ei pysty mitenkään muuten ajoittamaan jakopäärempan yhteydessä, eli se ÖP:n irroitus kuuluu siihen hommaan automaattisesti...
                      Ok, tuntuu että moni täällä tietää enemmän kuin ne heput siellä tiskillä ja tiskin takana, kiitokset asiantuntevista viesteistä.

                      Nyt auto on kunnossa ja täytyy heti sanoa että käyntiääni startatessa ja heti sen jälkeen on nyt normaali, aiemmin se oli ollut jo pitkään jotain aivan muuta kuin terve, mutta olin siihen ajan kuluessa niin tottunut että vaikka joku ulkopuolinen mainitsi oudosta käyntiäänestä (räminää tms.) starttauksen jälkeen en sitä itse noteerannut.

                      Loppulasku oli noin 1480e, josta liike alensi noin 100e
                      oma tavoite olis ollu jotain -20% (ei realismia).

                      Laatumielikuvat olivat minulla myös kaukana realismista, tiskillä kun heppukin sanoi jotain tämän tapaista "jos näitä jakopäitä yksi sadasta hajoaa niin se ei ole paljon" ja kun kysyin että miksi ykkössarjaan näitä menee takuuseen mut ei kolmoseen vaikka ongelma on organisaation tiedossa niin eipä sieltä järkevää vastausta saatu ja heppu ei "tiedä" mitään syytä miksi näitä hajoaa.

                      Nyt olen jo paremmalla mielellä ja asioin jatkossa muualla.
                      Last edited by them; 15-06-2010, 18:58.
                      EX e46 316 sedan -03

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎