Vois kyllä ottaa joo, viittiikö joku vielä opastaa mistä pääsee noihin live datoihin käsiksi (INPA)?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330i, DISA rikki (DISA ja haitariputket vaihdettu, homma klaari post #35)
Collapse
X
-
salavalikkoon pääsee esim tälläin..
1. virta päälle
2. tripin nappi yli 10s pohjassa
3. mittariston näyttöön tulee teksti test
4. nappia näpytellään niin monta kertaa että test muuttuu test 19:ksi
5. odotellaan että vilkahtaa pari kertaa lock off - lock on - lock off
6. lock off ollessa kohdalla painetaan nappi taas yli 2.5s ja jatketaan napyttämistä kunnes tulee testi 4. pidetään hetki taukoa ja sitten voi vaihdella numeroa 4.X. Valitaan testiksi 4.1. Nyt mittaristossa oleva lukema on kulutus l/hr esim tyhjäkynnillä lukee esim 18 joka tarkoittaa kulutusta 1.8l/hr. Pitämällä trippinappia yli 2,5s pohjassa pääsee valikossa taaksepäin jos valitsee vahingossa väärän testin. Homma kusee muutenkin jos välissä alkaa kaivamaan nenää. Hommaan tarvii ripeät liikkeet..
max kulutuksen saa ajamalla läppätiskissä kolmosella miltei rajoittajaanF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Yöllä heräsin, kun tuli mieleen, että mahtoikohan ristikytkentäboksin kaikki piuhat tulla kiinnitettyä, kun imusarja laitettiin takas paikalleen. Noh, kauppareissun jälkeen nappasin ilmansuodatinkotelon veke ja fikkarin käteen.
Perkele, irti se imupuolen nokka-akselin asentotunnistimen piuha on.
Oottelen tässä koneen jäähtymistä, pistän piuhan takas kiinni ja käyn koelenkillä. Saatana että hävettää.E91 325d (04/2008)
Ex: E46 330iAT (10/2000)
Comment
-
-
Originally posted by unskelotti View PostYöllä heräsin, kun tuli mieleen, että mahtoikohan ristikytkentäboksin kaikki piuhat tulla kiinnitettyä, kun imusarja laitettiin takas paikalleen. Noh, kauppareissun jälkeen nappasin ilmansuodatinkotelon veke ja fikkarin käteen.
Perkele, irti se imupuolen nokka-akselin asentotunnistimen piuha on.
Oottelen tässä koneen jäähtymistä, pistän piuhan takas kiinni ja käyn koelenkillä. Saatana että hävettää.
varmasti saa sahata käyntiin ja tehot hukassa.. Jos noin pienellä selviää niinF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View Postvarmasti saa sahata käyntiin ja tehot hukassa.. Jos noin pienellä selviää niin
4000 rpm:n kohdalla kuuluu pieni rahinankaltainen ääni, joka kuulostaa tulevan suoraan mittariston takaa. Ääni oli vähän samantyylinen kuin rikkinäisen DISAn kanssa kiihdyttäessä, mutta nyt vaikutus vetoihin on lähestulkoon olematon. Pitäisköhän vielä koittaa putsata imusarjasta DISAn reikä ja tiivistää mokkula jollain mömmöllä imusarjaan hitusen paremmin...Last edited by unskelotti; 19-07-2010, 16:36.E91 325d (04/2008)
Ex: E46 330iAT (10/2000)
Comment
-
-
Tämmöstä pukkas INPA, mutta tää nyt tuskin vaikuta tähän "pätkimiseen" millään tavalla.
Eli pätkimistä (2-3kpl. nuukahtamista) tapahuu jossain 4500-5500RPM hujakoilla, ei tunnu mitenkään selvästi mutta kuitenkin niin että häiritsee.
Live-data ei antanut mitään epäilyttävää.
Itse jotenkin osoitan Vanosta, eli Vanos O-renkaat vaihtoon niin saattaa vedot muuttua, joutuu ne kuitenkin jossain vaiheessa vaihtaa, ennen tulevaa talvea olis varmaan ihan jees vaihtaa nuo.
..käytiin siis unskelotin kanssa kokeilemassa hänen 330iA ja samalla hän kokeili mun 330i. Tuo INPA:n kuva siis unskelotti:n 330iA:sta.
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostTämmöstä pukkas INPA, mutta tää nyt tuskin vaikuta tähän "pätkimiseen" millään tavalla.
Eli pätkimistä (2-3kpl. nuukahtamista) tapahuu jossain 4500-5500RPM hujakoilla, ei tunnu mitenkään selvästi mutta kuitenkin niin että häiritsee.
Live-data ei antanut mitään epäilyttävää.
Itse jotenkin osoitan Vanosta, eli Vanos O-renkaat vaihtoon niin saattaa vedot muuttua, joutuu ne kuitenkin jossain vaiheessa vaihtaa, ennen tulevaa talvea olis varmaan ihan jees vaihtaa nuo.
..käytiin siis unskelotin kanssa kokeilemassa hänen 330iA ja samalla hän kokeili mun 330i. Tuo INPA:n kuva siis unskelotti:n 330iA:sta.
Oli kyllä pirteämpi tuo Danin manuaali, mutta onhan sillä vähän vähemmän rullattukin, ja osa menee automaagilootan piikkiin. Dani: tais olla ilmastointi päällä mun autossa testilenkillä? :think Sun autossa oli pois.E91 325d (04/2008)
Ex: E46 330iAT (10/2000)
Comment
-
-
Ei se ilmastointi niiiin paljon vaikuta. Mut katoin että sulla olis ollut pois päältä niin otin kans, katoin siis väärin. Joka tapauksessa tuo sun pätkiminen tuskin johtuu ilmastoinnista, mutta kuten jo totesin niin sormeni osoittaa vahvasti Vanos mäntiä
Pitää mittailla noita 80-120kmh tässä joku päivä.
EDIT: Open circuit näyttää mulle kans kun kaikki sisävalot ovat led tyyppiset:
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostEi se ilmastointi niiiin paljon vaikuta. Mut katoin että sulla olis ollut pois päältä niin otin kans, katoin siis väärin. Joka tapauksessa tuo sun pätkiminen tuskin johtuu ilmastoinnista, mutta kuten jo totesin niin sormeni osoittaa vahvasti Vanos mäntiä
Pitää mittailla noita 80-120kmh tässä joku päivä.
EDIT: Open circuit näyttää mulle kans kun kaikki sisävalot ovat led tyyppiset:
Sun vikakoodiesimerkissä sentään on sanottu selvällä lontoolla, että mistä on kyse. Tuo mun TOG on taas varmaan lyhenne saksankielisistä sanoista kuten NW_E:kin. Ties mikä Terawatt-Orgasmus-Gerät siellä failaa.
Edit: niin, ja vetelin muutaman kerran kotimatkalla eikä vastaavaa pätkimistä esiintynyt. Kummaa.E91 325d (04/2008)
Ex: E46 330iAT (10/2000)
Comment
-
-
Originally posted by racing02 View PostOnko Vanoksen tiivisteille joku tyypillinen ikä milloin ne alkaa oireilemaan?
"BMW does not provide the vanos seals separately. It sells rebuilt vanos units for ~$500. New rebuilt vanos units are supplied with the same failing O-rings and have been found to significantly fail in 20k miles (32k kilometers)."
Last edited by unskelotti; 21-07-2010, 08:45.E91 325d (04/2008)
Ex: E46 330iAT (10/2000)
Comment
-
-
Originally posted by unskelotti View PostKyllä nyt on vetoja ainakin vanhaan malliin. Kävin tossa kokeilemassa muutaman 80 km/h - 120 km/h -vedon, ja loota sporttimoodilla (DS) paras tulos oli 5,0 s käyttäen 2. ja 3. vaihdetta. ASC ja ilmastointi pois päältä, melko tasainen pätkä jos ei ihan aavistuksen ylämäkeä. Onkos tuo nyt jollain järkevällä tontilla?
Comment
-
-
Originally posted by Dani View Post80-120kmh 2. ja 3. vaihteella 4.48s, luistonesto ja ilmastointi pois päältä, tie suhkot suora. Vois tulla hitusen parempi aika jos ei toi kytkin luistais, kiitos CDV (Clutch Delay Valve)E91 325d (04/2008)
Ex: E46 330iAT (10/2000)
Comment
-
Comment