Herätellään vähän... Eli itellä tuo kannatinlaakeri menossa vaihtoon sekä laatikon tukikumit joista toinen revennyt rikki ja samalla vielä rättinivel. Onko tuossa mitään kovinkaan kummoista, esim kannattaako kardaaniin laittaa merkit missä asennossa se oli ja entäs tuo laakerin asetteleminen oikein? Vai onko homma vaan vanhat pois ja uudet tilalle?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 Kardaanin tukilaakerin vaihto??? jyrinää?
Collapse
X
-
Originally posted by jrr View PostHerätellään vähän... Eli itellä tuo kannatinlaakeri menossa vaihtoon sekä laatikon tukikumit joista toinen revennyt rikki ja samalla vielä rättinivel. Onko tuossa mitään kovinkaan kummoista, esim kannattaako kardaaniin laittaa merkit missä asennossa se oli ja entäs tuo laakerin asetteleminen oikein? Vai onko homma vaan vanhat pois ja uudet tilalle?Speed costs, how fast you wanna go?
Comment
-
-
Auto vm2001 330d manuaali.
Auto päästää pienen kolauksen kardaanin kohdilta, jos päästää nopeasti kytkimen. lisäksi pieni sellainen junk junk junk junk ääni kuuluu kuin oikein kuuntelee. Sen kuulee parhaiten 30-50km/h ajossa, muuten ei oikein.
Käytin auton Saksassa öljynvaihdossa, ja pyysin varmistamaan ettei ole perä revennyt liitoksistaan. He näyttivät http://www.realoem.com/bmw/showparts...97&hg=26&fg=10 osan numero 02 ja se kumi oli aika kulunut pulttien kohdalta. Sanoivat ettei mitään vakavaa ja voi vaihtaa vasta Suomen päässä. Ääni ei ole muuttunut miksikään 4500km ajon jälkeen, eikä se oikein häiritsisikään, mutta ajattelin myyntiä varten pistää kuntoon.
Millä suomenkielisellä nimellä tuo osa kulkee, ja saako/kannattaako ostaa motonetistä? Pitääkö jotain muutakin vaihtaa samalla? Helppo homma?
Comment
-
-
Originally posted by Mitza View PostAuto vm2001 330d manuaali.
Auto päästää pienen kolauksen kardaanin kohdilta, jos päästää nopeasti kytkimen. lisäksi pieni sellainen junk junk junk junk ääni kuuluu kuin oikein kuuntelee. Sen kuulee parhaiten 30-50km/h ajossa, muuten ei oikein.
Käytin auton Saksassa öljynvaihdossa, ja pyysin varmistamaan ettei ole perä revennyt liitoksistaan. He näyttivät http://www.realoem.com/bmw/showparts...97&hg=26&fg=10 osan numero 02 ja se kumi oli aika kulunut pulttien kohdalta. Sanoivat ettei mitään vakavaa ja voi vaihtaa vasta Suomen päässä. Ääni ei ole muuttunut miksikään 4500km ajon jälkeen, eikä se oikein häiritsisikään, mutta ajattelin myyntiä varten pistää kuntoon.
Millä suomenkielisellä nimellä tuo osa kulkee, ja saako/kannattaako ostaa motonetistä? Pitääkö jotain muutakin vaihtaa samalla? Helppo homma?
helppo homma on vaihtaa. voi joutua purkamaan suht reilusti kuitenkin.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Posthelppo homma on vaihtaa. voi joutua purkamaan suht reilusti kuitenkin.
http://eshop.original-teile.de/index...am=26117572664
Comment
-
-
Itel jyrisee kans kardaani. Auto on e46 320d vuosimalli 2002 ja ajettu 240 000.
Vaihdettu rättinivel ja rikkinäinen tukilaakeri (kumi revennyt). Edelleen jyristää kiihdyttäessä ja tasakaasulla kovilla nopeuksilla (120km/h>).
Missähän vois vika olla? Ristikkonivelet vaikutti ehjiltä ja muut laakerit yms. Mimmoseen momenttiin toi kiristys pitää laittaa tossa kardaanin etupäässä?
Ja missähä toi vika ny vois olla, oiskohan vaihdelaatikon kannatinkumit tjsp?
OFFTOPIC: Auton moottori heilahtaa aikalailla kun sammuttaa/käynnistää. Hihnakin vingahtaa vaikka hyvässä kunnossa onkin. mistä johtuis? onko kumityynyt vai..G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostJa muistaa tukilaakerin esijännityksen kiristettäessä.
Comment
-
-
Originally posted by janne30 View PostItel jyrisee kans kardaani. Auto on e46 320d vuosimalli 2002 ja ajettu 240 000.
Vaihdettu rättinivel ja rikkinäinen tukilaakeri (kumi revennyt). Edelleen jyristää kiihdyttäessä ja tasakaasulla kovilla nopeuksilla (120km/h>).
Missähän vois vika olla? Ristikkonivelet vaikutti ehjiltä ja muut laakerit yms. Mimmoseen momenttiin toi kiristys pitää laittaa tossa kardaanin etupäässä?
Ja missähä toi vika ny vois olla, oiskohan vaihdelaatikon kannatinkumit tjsp?
OFFTOPIC: Auton moottori heilahtaa aikalailla kun sammuttaa/käynnistää. Hihnakin vingahtaa vaikka hyvässä kunnossa onkin. mistä johtuis? onko kumityynyt vai..
Tukikumit vois tietty olla heilahtamiseen syynä - milloin on ilmamassamittari vaihdettu? Jos ei ole ollenkaan 240 tkm:n jälkeen niin kannattaisi harkita. Omasta M57N:stä vaihdettiin MAF tänään eikä enää vinkaise sammuttaessa. En uskonut että siihen olisi vaikuttanut mutta parin käynnistys/sammutus -syklin jälkeen vaikuttaisi sammutuskin tasaisemmalta. Lisäksi tyhjäkäynnin tärinä hävisi, epäilin siitäkin tukikumeja.
Edit: jaa taidetaan sitten tarvitä vielä tuoreet tukikumit. Heilunta väheni muttei poistunu.
Comment
-
-
Originally posted by antti79 View PostNostetaan vanhaa topickia hieman. Moni on kysellyt, mutta kukaan ei vielä ole vastannut. Miten se tukilaakerin esijännitys tehdään?? Nim.merk. huomenna pitäisi asentaa kardaani takaisin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKardaanin alkuosasta löysät pois laatikkoa kohti ja napsun verran kumiin esijännitystä samaan suuntaan ennen lopullista kiinnitystä.Sainkin tämän jo selville tuolta E30 puolelta. Puhetta oli myös sen kumilimpun esijännityksestä? Pelkkää puhetta vai onko tuolla merkitystä? Ja miten se sitten tapahtuu? Jos pitää esijännitellä muitakin kuin tukilaakeri, niin olisin kiitolllinen tiedoista.
Comment
-
-
E46 330xda
Mistähän voisi johtua jyrinä n.45-55km/h vauhdissa kun kierroksia on noin 1500? Kaikista pahimmillaan juuri 50km/h vauhdissa 1500 kierroksilla, auto myös täristää tyhjäkäynnillä vaihde päällä tai mäessä esim. parkkilukkoa vasten. Tämä tyjäkäynnillä ilmennyt tärinä on ollut jo entuudestaan, mutta nyt alustasarjan ja etuvetareiden suojakumien vaihdon jälkeen alkoi tuo vauhdissa ilmenevä jyrinä. Moottorin tukityynyt on vaihdettu ja vaimentivat hieman tyhjäkäynti tärinöitä, mutta nyt alustasarjan vaihdon jälkeen tuntuu että myös tyhjäkäynti tärinäkin paheni.G05 X5 45e Msport
E70 X5 35d
E36 Compact VR6T
E60 M5 VR6T
E92 VR6T Build
Comment
-
-
Itsellä jyristi aiemmin kiihdyttäessä pienillä nopeuksilla ja parhaiten huomasi lievässä ylämäessä. Vaihdatin kaikki peräkelkan ja takatukivarsien puslat (yht. 13 kpl) ja samalla kardaanin kumilimpun + keskilaakerin. Näillä eväillä hävisi vaihteiston tumpsahtelu ja jyrinä. Myöhemmin vielä vaihdatin MAF:n ja kone vetää ihan eri tavalla ja on pirteämpi. Kyllä tuolla nyt ajeleeBMW E46 318d 10/04
Comment
-
Comment