Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d hehkut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tero1
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 404
    • Klaukkala

    320d hehkut

    Auto siis 100kw 320d ja yllättäen hajosi vp44, samalla kun irroitin pumpun (2,5h) niin ajattelin vaihtaa hehkut mutta 4 pytyn tulppa ei lähde irti, pyörii vaan tyhjää mutta ei irtoa.. Onko tuohon jollain konstia muuta kun väkisin repimällä, harmittaahan se jos se kärki putoaa männän päälle.. hehkun mittasin ja se on ihan ok mutta olis kiva vaihtaa kaikki kerralla kun on romut pois tieltä..

    ps. searchilla en löytänyt tietoa.
    nyk: e46 330i cäb M
    ex: e30 318i touring brilliantrot
    ex: e30 316i taxi Schwarz
    ex: e46 320d Topazblau Metallic
    ex: e36 325iA taxi alpinweiß
    ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
    ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
    ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

    #2
    Varovasti koputtelee vetovasaralla. Näin jouduin omasta irroittamaan useammankin hehkun.
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • tero1
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 404
      • Klaukkala

      #3
      Originally posted by jsr85 View Post
      Varovasti koputtelee vetovasaralla. Näin jouduin omasta irroittamaan useammankin hehkun.
      Ottiko kierteet itteensä vai saiko uuden kieritettyy hyvin paikallees
      nyk: e46 330i cäb M
      ex: e30 318i touring brilliantrot
      ex: e30 316i taxi Schwarz
      ex: e46 320d Topazblau Metallic
      ex: e36 325iA taxi alpinweiß
      ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
      ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
      ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1375
        • Oulainen

        #4
        Onko sinulla se kierreosa paikoillaan vai jo kierrettynä ulos? Sitähän ei voi tietenkään alkaa koputteleen ulos ennen kuin on kierreosa auki.

        Ettei olis vain mennyt hehku kierteen juuresta poikki?
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • tero1
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 404
          • Klaukkala

          #5
          Poikki ei ainakaan ole kun antaa oikean vastus arvon edelleen. en osaa sanoa onko kierre kokonaan ulkona, kaveri epäili että olisi niin karstainen hehkun kärki että ei mahdu tulemaan ulos..repimällä mahdollisesti menee ainakin poikki.
          nyk: e46 330i cäb M
          ex: e30 318i touring brilliantrot
          ex: e30 316i taxi Schwarz
          ex: e46 320d Topazblau Metallic
          ex: e36 325iA taxi alpinweiß
          ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
          ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
          ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

          Comment

          • Antsah
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1776
            • Oulu

            #6
            Oletko kokeillut lirutella jotain crc:tä esim sinne hehkun juureen? Jos vaikka vähän liottaisi sitä karstaa sieltä samalla kun pyörittelee.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9135
              • Oulu

              #7
              Tai kytkee hehkulle jännitteen, niin polttaisi karstoja pois.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • 1502
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 238
                • Ylöjärvi

                #8
                Onko varmasti kierreosa tullut ulos? Jos kierreosa on edelleen kannessa ja pyörii tyhjää niin menee porailu hommiksi, mutta jos kierreosa on ulkona niin pitäis esim liukuvasaralla irrota.

                Comment

                • jsr85
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1375
                  • Oulainen

                  #9
                  Sit sitä liukuvasaraa kannattaa käyttää maltilla, se on huonolla tuurilla kansi pois jos katkaiset sen hehkun sisään. Ite jouduin naputteleen parituntia yhtä hehkua.
                  ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                  Comment

                  • tero1
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 404
                    • Klaukkala

                    #10
                    Pitääpi vielä tarkistaa tuo kierre juttu kun pääsee kasaamaan autoa.
                    nyk: e46 330i cäb M
                    ex: e30 318i touring brilliantrot
                    ex: e30 316i taxi Schwarz
                    ex: e46 320d Topazblau Metallic
                    ex: e36 325iA taxi alpinweiß
                    ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
                    ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
                    ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

                    Comment

                    • Metalgod
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 201
                      • Helsinki

                      #11
                      Välkiviisautta, mutta hehkut ja suuttimet on irroitettava kun kone on vielä kuuma.

                      Mulla lähti kuin neekeri savimajasta kun irroitin...
                      -530dA 600 Nm
                      - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

                      Comment

                      • tero1
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 404
                        • Klaukkala

                        #12
                        Joo niinhän ne on yleensä irronnut hyvin..

                        Kierreosa on edelleen koneessa kiinni, pyörii jokasuuntaan mutta ei tule ulos.. Auto ei käynnisty ollenkaan, muutaman kerran lähtenyt käyntiin kovan savun kera.. Voisiko tuo savutus olla hehkuongelma? Luulisi lähtevän käyntiin vaikka ilman hehkuja 20c lämpöisestä hallista.. kiukuttaa..
                        nyk: e46 330i cäb M
                        ex: e30 318i touring brilliantrot
                        ex: e30 316i taxi Schwarz
                        ex: e46 320d Topazblau Metallic
                        ex: e36 325iA taxi alpinweiß
                        ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
                        ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
                        ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

                        Comment

                        • Metalgod
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 201
                          • Helsinki

                          #13
                          Voisiko 4. pytyn suuttimen korjausarvo olla niin paljon plussalla että ei käynnisty, johtuen taas fuskaavasta hehkusta mistä pääsee puristuspaineet pihalle. Ruikkii polttoainetta suuttimenkautta helvetisti ja siksi pölläyttää kunnon savut.
                          Pakkohan se hehku on irroittaa ja saada uusi tiivis tilalle. Vaikka kansi poistamalla.

                          Tämä on vain villi arvaus.
                          -530dA 600 Nm
                          - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

                          Comment

                          • jsr85
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 1375
                            • Oulainen

                            #14
                            Originally posted by uber3 View Post
                            Kierreosa on edelleen koneessa kiinni, pyörii jokasuuntaan mutta ei tule ulos..
                            Jos näin on niin pyöritä sitä kierreosaa niin kauan että on varmasti irti ja ota hehku pois. Onko nyt varmaa ettei ole jo poikki, yhdessä mersussa katkes tuosta punaisen viivan kohdalta, pyöri kyllä helposti.. Eli lopuksi hehku lähti irti, kierreosa jäi koneeseen.
                            Attached Files
                            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                            Comment

                            • 1502
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 238
                              • Ylöjärvi

                              #15
                              Originally posted by jsr85 View Post
                              Jos näin on niin pyöritä sitä kierreosaa niin kauan että on varmasti irti ja ota hehku pois. Onko nyt varmaa ettei ole jo poikki, yhdessä mersussa katkes tuosta punaisen viivan kohdalta, pyöri kyllä helposti.. Eli lopuksi hehku lähti irti, kierreosa jäi koneeseen.
                              Lähes varmastihan tässä on nyt näin käynyt. Nyt merkkiliikkestä kyselemään olisko niillä jotain sarjaa millä sen hehkun jämän sieltä sais pois porattua. Mersun hehkuja useita tullut porailtua mersun sarjalla ja on niin nopea ja kivuton homma ettei kannata muuta edes miettiä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎