Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Webasto väylään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #16
    miten tässä kävi ??

    Originally posted by kalleko View Post
    Jep, eli väylään ois ollu tarkoitus kytkeä, niin välttyis ylimääräisiltä piuhanvedoilta sun muilta eikä jäis pyörimään ylimäärästä ohjainkorttia.



    E39:n väyläohjattua ohjainkorttia ei pysty ohjaamaan jännitteellä ilman väylään kytkemistä..



    Tuota ihmettelin itekkin kun se kahan kaveri väitti kiven kovaan että E46 webastolla ei ole mitään tekemistä väylän kanssa. (mutta sitten kuitenki sano että jotain diagnostikkaa siellä saattaa olla) Että liekkö sitten ollu tietoa vai mitä.. Nimettäin ite kattoin kans sieltä WDS:tä että väyläänhän se tulee eikä mihinkään jänniteohjaukseen.(ja mielestäni katoin nimenomaan E46 IHKAn kohilta sen)
    Kappas Kahan ukkoa. Alkupään E46 :ssa nimen omaan
    on väylä webasto tehdas asennuksena.
    Eli 09/1998-09/1999 välillä.

    Webaston päässä on X746 pinni 2 josta K-bus menee sisälle.

    Näissä 09/1998 - 09/1999 E46 väylämalleissa tuo IHKA ohjaa tuon webaston päälle.
    Eli kun IHKR / A saa jännitteen(virta päällä) F28 sulakkeen kautta ja
    lämpötilat ohjelman mukaan on riittävän alhaalla niin webasto pöhähtää tulille.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #17
      Originally posted by e46touring View Post
      Alkupään E46 :ssa nimen omaan
      on väylä webasto tehdas asennuksena.
      Eli 09/1998-09/1999 välillä.
      Niin ja nimenomaan 320d:ssä, muissa e46 koko webastoa ei ole kuin lisävarusteena, ja niihin saa sen lisäpalikan jolla diagnostiikka saadaan luettua auton väylästä.
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #18
        No niin. Laitetaanpä nyt tähän topiikkiin asiaakin eli E46 dieseleissä on alkuperäisenä KOLMEA eri versiota webastosta. Kaikista vanhimat ilman väylää, seuraava (osittainen) väyläversio oli 98-99 tienoilla ja vain yhden vuoden sekä kytkennällisesti hieman erilainen täysi väyläversio (kuten kolmeysi) viimeisimmissä webastollisissa ennenkuin sähköinen lisälämmitin korvasi weban vakiovarusteena.
        Vanhempaa väyläversiota en ole kokeillut koodata naville tai midille kun ei ole ollut sellaista autoa, varmasti tämäkin koodaus on mahdollinen mutta voi vaatia ihkan parametrointia erikseen. Vanhemmassa moottorinohjaus ohjaa weban päälle kuten väylättömässäkin eli kolmospinnistä. Kellolla tai kaukosäädöllä voi ohjata ykkösestä kunhan koodaa autolle esilämmitys option, muutoin laite ei käynnisty ykköspinnistä. Vanhempikin väyläversio ohjaa kyllä ihkaa sitten väylän kautta (eli puhalluksen päälle).

        Väylän voi kytkeä rinnan aivan mihin tahansa vapaavalintaiseen k linjan johtoon tai liittimeen!

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #19
          Originally posted by Esal View Post
          Niin ja nimenomaan 320d:ssä, muissa e46 koko webastoa ei ole kuin lisävarusteena, ja niihin saa sen lisäpalikan jolla diagnostiikka saadaan luettua auton väylästä.
          Ei tarvitse lisäpalikkaa, jos malli on tarpeeksi uusi liittyy se väylään, jos ei ole ei liity eikä voida diagnostisoida väylän kautta. Muuta eroa dieseleihin ei siis ole kuin kortin softa.

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1327
            • Tornio

            #20
            kysymys

            [QUOTE=WSE1;2219969]No niin. Laitetaanpä nyt tähän topiikkiin asiaakin eli E46 dieseleissä on alkuperäisenä KOLMEA eri versiota webastosta. Kaikista vanhimat ilman väylää, seuraava (osittainen) väyläversio oli 98-99 tienoilla]

            - Löytyisikö tästä osittaisesta väylä versiosta WDS:stä kuvaa ??

            [ja vain yhden vuoden sekä kytkennällisesti hieman erilainen täysi väyläversio (kuten kolmeysi) viimeisimmissä webastollisissa ennenkuin sähköinen lisälämmitin korvasi weban vakiovarusteena.]

            - 08/1998-09/1999 löytyy tarkoitatko tätä ??



            [Vanhempaa väyläversiota en ole kokeillut koodata naville tai midille kun ei ole ollut sellaista autoa, varmasti tämäkin koodaus on mahdollinen mutta voi vaatia ihkan parametrointia erikseen. Vanhemmassa moottorinohjaus ohjaa weban päälle kuten väylättömässäkin eli kolmospinnistä.]

            - Kysymys diesel autosta 08/1999
            - Osaatko sanoa miksi tuolla IHKA:n F28 sulakkeen kautta ohjatulla jännitteellä saadaan
            - webasto tulille VAIKKA auto on sammuksissa eikä DDE:llä ole edes jännitettä.


            [Kellolla tai kaukosäädöllä voi ohjata ykkösestä kunhan koodaa autolle esilämmitys option, muutoin laite ei käynnisty ykköspinnistä. Vanhempikin väyläversio ohjaa kyllä ihkaa sitten väylän kautta (eli puhalluksen päälle).]
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • 530daa
              Bimmer Fanatic
              • May 2012
              • 231
              • ks

              #21
              330d e46

              Nostetaas vähän, elikkä ongelma 330d vm.2000 , ei saa toimimaan auton omaa puhallinta aina sytyy virrat ja jarruvalot ym.. ja kytkentä tehty releeltä 30 ja 87a kel/vihreeseen johtoon, webasto thermo top c

              Miten tämä tehdään?

              Comment

              • JTP
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 506
                • Hpj

                #22
                Originally posted by 530daa View Post
                Nostetaas vähän, elikkä ongelma 330d vm.2000 , ei saa toimimaan auton omaa puhallinta aina sytyy virrat ja jarruvalot ym.. ja kytkentä tehty releeltä 30 ja 87a kel/vihreeseen johtoon, webasto thermo top c

                Miten tämä tehdään?
                Oikein tehtynä tuo kytkentä menee siten, että se sulakerasialta ilmastoinnin paneelille menevä ke/vi johto katkaistaan, ja siitä sulakerasian puoleisesta haarasta viedään johto releen nastaan 87a. Releen nastasta 30 viedään johto siihen ilmastoinnin paneelille menevään pätkään. Releen nastaan 87 tulee virta Webaston sulakerasiassa olevan sulakkeen (5A) kautta.
                Eli tuo vaihtokärkinen rele antaa ilmastoinnin paneelille virran Webaston sulakkeen kautta silloin kun lämmitin on toiminnassa, ja kun lämmitin sammutetaan niin virta ilmastoinnille tulee auton oman sulakkeen kautta.
                Ilmeisesti sulla on nyt katkaisematta tuo ke/vi johto, ja siitä johtuu nuo mainitsemasi ongelmat.
                e90 330i lci -09
                Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                Comment

                • 530daa
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2012
                  • 231
                  • ks

                  #23
                  Originally posted by JTP View Post
                  Oikein tehtynä tuo kytkentä menee siten, että se sulakerasialta ilmastoinnin paneelille menevä ke/vi johto katkaistaan, ja siitä sulakerasian puoleisesta haarasta viedään johto releen nastaan 87a. Releen nastasta 30 viedään johto siihen ilmastoinnin paneelille menevään pätkään. Releen nastaan 87 tulee virta Webaston sulakerasiassa olevan sulakkeen (5A) kautta.
                  Eli tuo vaihtokärkinen rele antaa ilmastoinnin paneelille virran Webaston sulakkeen kautta silloin kun lämmitin on toiminnassa, ja kun lämmitin sammutetaan niin virta ilmastoinnille tulee auton oman sulakkeen kautta.
                  Ilmeisesti sulla on nyt katkaisematta tuo ke/vi johto, ja siitä johtuu nuo mainitsemasi ongelmat.
                  Ei ole, kyllä katkaistiin, mutta sulake vielä isompi tuskin vaikuttaa toimintaan kun kokeilee

                  Comment

                  • JTP
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2008
                    • 506
                    • Hpj

                    #24
                    Originally posted by 530daa View Post
                    Ei ole, kyllä katkaistiin, mutta sulake vielä isompi tuskin vaikuttaa toimintaan kun kokeilee
                    Ei sillä sulakkeen koolla ole asiaan vaikutusta, mutta meneekö varmasti releen nastalta 30 lähtevä johto siihen katkaistun ke/vi johdon ilmastoinnin paneelin puoleiseen haaraan? Jos se on epähuomiossa liitetty siihen sulakerasian puoleiseen haaraan, niin silloin auton sytytysvirtapiiri saa virran ohi virtalukon sen Webaston sulakkeen kautta silloin kun lämmitin on päällä..

                    Tästä Eberin asennusohjeesta sivulta 14 löytyy kytkentäkaavio puhaltimen ohjaukselle.. http://instalator.ru/files/carthw/bmw/bmw3202001.pdf
                    Vaikka tuo on Eberin ohje, niin pätee myös Webastolle..
                    Last edited by JTP; 31-12-2014, 15:51. Reason: Lisätty asennusohje
                    e90 330i lci -09
                    Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                    Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                    Comment

                    • 530daa
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2012
                      • 231
                      • ks

                      #25
                      Originally posted by JTP View Post
                      Ei sillä sulakkeen koolla ole asiaan vaikutusta, mutta meneekö varmasti releen nastalta 30 lähtevä johto siihen katkaistun ke/vi johdon ilmastoinnin paneelin puoleiseen haaraan? Jos se on epähuomiossa liitetty siihen sulakerasian puoleiseen haaraan, niin silloin auton sytytysvirtapiiri saa virran ohi virtalukon sen Webaston sulakkeen kautta silloin kun lämmitin on päällä..

                      Tästä Eberin asennusohjeesta sivulta 14 löytyy kytkentäkaavio puhaltimen ohjaukselle.. http://instalator.ru/files/carthw/bmw/bmw3202001.pdf
                      Vaikka tuo on Eberin ohje, niin pätee myös Webastolle..
                      Ainoa että releenä on joku lisävalojen rele, mutta pitäisi kyllä navat olla samallalailla
                      Last edited by 530daa; 04-01-2015, 12:15.

                      Comment

                      • 530daa
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2012
                        • 231
                        • ks

                        #26
                        nyt toimii kun tilattiin oma rele (:

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #27
                          releessä pitää olla navat 87 ja 87a, ei kahta 87 napaa...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎