Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i Stepillä ajelevat, missä nopeudessa teidän turbiinilukko lukittaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Netsk
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 238
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    Rengaskoko on oikea, joten jäljelle jää tosiaan tuo imuvuoto jos sellaista on.
    Se ilman muuta vaikuttaa laatikon toimintaan, mutta eri autoissa hieman erilalla kuin toisissa.
    Tuli nyt sellainen huomio tehtyä että näyttäisi siltä että ovat rengasliikkeessä vähän möhlineet.

    Mulla on siis 135M vanteet jotka pitäisi siis olla 8'' leveet edessä ja 8.5'' takana, vaikka mulla nyt sattuukin olemaan samanlaiset renkaat kaikissa nurkissa. Kun nyt vähän autoa kattelen, niin näyttäisi siltä että molemmat 8,5'' vanteet ovat kuljettan puolella ja 8'' toisella... Ainakin vanne tulee kuljettajan puolella enemmän "ulos" renkaasta kun apparin. Leveysero vanteissahan on vain 1.29cm. Käyn tarkistamassa asian rengasliikkessä ja katotaan onko asia todella näin.

    Painoeroahan noilla vanteilla on aika paljonkin.
    F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
    ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

    Comment

    • Netsk
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 238
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by Netsk View Post
      Tuli nyt sellainen huomio tehtyä että näyttäisi siltä että ovat rengasliikkeessä vähän möhlineet.

      Mulla on siis 135M vanteet jotka pitäisi siis olla 8'' leveet edessä ja 8.5'' takana, vaikka mulla nyt sattuukin olemaan samanlaiset renkaat kaikissa nurkissa. Kun nyt vähän autoa kattelen, niin näyttäisi siltä että molemmat 8,5'' vanteet ovat kuljettan puolella ja 8'' toisella... Ainakin vanne tulee kuljettajan puolella enemmän "ulos" renkaasta kun apparin. Leveysero vanteissahan on vain 1.29cm. Käyn tarkistamassa asian rengasliikkessä ja katotaan onko asia todella näin.

      Painoeroahan noilla vanteilla on aika paljonkin.
      Hah, olin oikeassa, vanteet oli väärin autossa päällä. Nyt kun ne on oikein päin kannattaisi varmaan nollata vaihdelaatikon adaptioarvot? Pystyykö sen tekemään kotikonstein, salavalikosta tms. vai pitääkö olla läppäri?
      F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
      ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #18
        Originally posted by Netsk View Post
        Hah, olin oikeassa, vanteet oli väärin autossa päällä. Nyt kun ne on oikein päin kannattaisi varmaan nollata vaihdelaatikon adaptioarvot? Pystyykö sen tekemään kotikonstein, salavalikosta tms. vai pitääkö olla läppäri?
        Läppäri pitää olla ja katsokaa samalla sitä livedataa moottorinohjauksesta.
        Pienet imuvuodot eivät jätä mitään vikakoodia. Oletko tuon M54 imuvuoto-topicin katsonut ja tarkastanut vakiopaikat?
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Netsk
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 238
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by _nixu_ View Post
          Läppäri pitää olla ja katsokaa samalla sitä livedataa moottorinohjauksesta.
          Pienet imuvuodot eivät jätä mitään vikakoodia. Oletko tuon M54 imuvuoto-topicin katsonut ja tarkastanut vakiopaikat?
          Vaihdettu kaikki kumiletkut IMM:n ja kaasuläppäkotelon väliltä. Imusarjan tiiviste vaihdettu samoin venttiilikopan tiivisteet sekä vanoksen tiiviste. Myös imusarjan takana olevat tulpat ovat paikallaan. Myös DISA on vaihdettu.

          Sen tiedän että mulla separaattori on aika huonossa hapessa, lähtee ensiviikolla vaihtoon.

          Edelleen siis kylmänä pomppaa kakkosylinterin rough value yli skaalan kunnes kone on lämmin, ja misfire koodia pukkaa.

          Imuvutohan siellä on jossain kuitenkin kun ollaan sylinteriin sisään kurkittu ja siellä kaikki ok. Puristukset on myös ok ainakin lämpimänä.

          Mutta tekis mieli koittaa tota turbiinin lukittamista sikäli kun vanteet kuitenkin oli ristiin laitettu, että vaikuttaisko nollaus.
          F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
          ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #20
            No jos ei separaattorin vaihto auta niin luultavasti ne vanoksen tiivisteet sitten vaihtoon :think
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Netsk
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2009
              • 238
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by _nixu_ View Post
              No jos ei separaattorin vaihto auta niin luultavasti ne vanoksen tiivisteet sitten vaihtoon :think
              Vaihdettu jo yhden foorumilaisen toimesta, ei vaikuttanut mihinkään.
              F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
              ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #22
                Ei muutaku skoopilla tsekkaa läpi suuttimen ja puolan ohjaukset, ettei oo boksista tehokomponenttia mennyt.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Netsk
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 238
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by Cell View Post
                  Ei muutaku skoopilla tsekkaa läpi suuttimen ja puolan ohjaukset, ettei oo boksista tehokomponenttia mennyt.
                  Puola ja suutin vaihdettu .

                  edit: Vai menikö multa nyt ohi mitä tarkotit?
                  Last edited by Netsk; 01-11-2010, 18:35.
                  F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                  ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Niin meinasin ettei puolaa ja suutinta ohjaavat tehokomponentit ole kuralla. No, dunno, kuitenkin noin pahasti yhtä sylinteriä sotkeva vika luulisi jo näkyvän perssilmälläkin jos imuvuoto olisi ja jos mekaaninen puolikin on jo tsekattu. Nostajan jumiutuminen tsekattu?
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Netsk
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 238
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by Cell View Post
                      Niin meinasin ettei puolaa ja suutinta ohjaavat tehokomponentit ole kuralla. No, dunno, kuitenkin noin pahasti yhtä sylinteriä sotkeva vika luulisi jo näkyvän perssilmälläkin jos imuvuoto olisi ja jos mekaaninen puolikin on jo tsekattu. Nostajan jumiutuminen tsekattu?
                      Ei ole sen kummemmin tsekattu, mutta ei ainakaan kuulu minkäänlaista naputusta/nakutusta, vaan koneen käyntiääni ok. Siis autohan käy kylmänä hyvin niin kauan kun "ryyppy" on päällä. Vasta kun kierrokset alkaa laskea sinne normaalille tyhjäkäyntialueelle alkaa misfiret. Jos pitää kierroksia kaasulla yli tonnissa kunnes jäähdytysnesteen lämmöt on pois siniseltä alueelta kaikki skulaa normaalisti.

                      Alkaa mennä vähän OT:ksi
                      F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                      ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                      Comment

                      • Kim
                        Bimmer Rookie
                        • May 2003
                        • 151
                        • Uusimaa

                        #26
                        Originally posted by Netsk View Post
                        Vaihdettu jo yhden foorumilaisen toimesta, ei vaikuttanut mihinkään.
                        Löytyikö sulla imuvuodon aiheuttaja? Mulla on vastaavat oireet, eli kierrokset "niiaavat" hieman liian matalaksi kun jarruttaa voimakkaasti esim. valoihin. Eli epäilen itsekin lievää imuvuotoa, vaikka sellaista ei olekkaan vielä löytynyt.
                        E53 X5 3.0d Sport Individual '07

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by Kim View Post
                          Löytyikö sulla imuvuodon aiheuttaja? Mulla on vastaavat oireet, eli kierrokset "niiaavat" hieman liian matalaksi kun jarruttaa voimakkaasti esim. valoihin. Eli epäilen itsekin lievää imuvuotoa, vaikka sellaista ei olekkaan vielä löytynyt.
                          Tämä on tyypillisin oire lievissä imuvuodoissa(isompi sytyttää moottorin vikavalon), joten se siellä 100% varmuudella jossain on? Mitä kaikkea on tarkistettu nyt tähän mennessä.

                          Comment

                          • Kim
                            Bimmer Rookie
                            • May 2003
                            • 151
                            • Uusimaa

                            #28
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Tämä on tyypillisin oire lievissä imuvuodoissa(isompi sytyttää moottorin vikavalon), joten se siellä 100% varmuudella jossain on? Mitä kaikkea on tarkistettu nyt tähän mennessä.
                            Pajalla tarkastettu ainakin disa sekä ilmamäärämittarin ja imusarjan välinen putki, mutta eivät löytäneet vuotoja. Tosin siitähän ei koskaan tiedä onko purettu, vai ainoastaan päällisin puolin katsottu. Pitääpä viikonloppuna purkaa tuo haitariputki ja disa sekä tarkastella valoa vasten miltä näyttää. Voiko imuvuoto olla myös huohottimen putkissa? Ovat meinaan aika inhottavassa paikassa...
                            E53 X5 3.0d Sport Individual '07

                            Comment

                            • Netsk
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2009
                              • 238
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Tämä on tyypillisin oire lievissä imuvuodoissa(isompi sytyttää moottorin vikavalon), joten se siellä 100% varmuudella jossain on? Mitä kaikkea on tarkistettu nyt tähän mennessä.
                              Ei o mulla Hemi imuvuotoja vaikka on vieläkin kaikki oireet mistä olen muissakin ketjuissa valittanut (sytyskatkokset jne.), testattu savukoneella.

                              Jostain muusta on kyse. Luultavasti venttiilinnostimet misfiren osalta. Muun epäilen liittyvän MAF:iin koska kulutusmittari sekoilee ja auto tuntuu vähän nuhaselta. En saa esim. piilovalikon L/KM mittarilla lasiin kolmosvaiheella kiihdyttäessä kuin 65l. Kun pitäisi tulla yli 80l.
                              Last edited by Netsk; 26-01-2011, 18:52.
                              F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                              ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎