Hei,
Ensimmäinen BMW alla ja ajokilometrejä takana noin 10 000. Autolla ajettu yhteensä 92 000km. Viimeisten kilometrien aikana olen huomannut laatikon tekevän sellaista että esim. ruuhkassa ajaessa pienillä kierroksilla painaessa kaasua automaatti antaa ensin kierrosten nousta jonkin verran ja vaihtaa nytkähtäen vaihteen päälle. Tätä tapahtuu varsinkin jos on ensin himmaillut 60km/h nopeudesta valoihin ja auto vielä rullaa kun painaa kaasua. Vaihde menee päälle nytkähtäen, niinkuin manuaalilaatikkoisessa autossa nostaisi kytkimen liian äkkiä.
Samoin rullatessa/moottorijarrutuksessa kun nopeus hidastuu riittävästi kierroslukumittari alkaa heilumaan 500-1500rpm välillä noin sekunnin rytmillä.
Osaisiko joku kertoa onko laatikossa vikaa vai onko tämä ominaisuus johon nyt vasta alan kiinnittämään huomiota?
Ensimmäinen BMW alla ja ajokilometrejä takana noin 10 000. Autolla ajettu yhteensä 92 000km. Viimeisten kilometrien aikana olen huomannut laatikon tekevän sellaista että esim. ruuhkassa ajaessa pienillä kierroksilla painaessa kaasua automaatti antaa ensin kierrosten nousta jonkin verran ja vaihtaa nytkähtäen vaihteen päälle. Tätä tapahtuu varsinkin jos on ensin himmaillut 60km/h nopeudesta valoihin ja auto vielä rullaa kun painaa kaasua. Vaihde menee päälle nytkähtäen, niinkuin manuaalilaatikkoisessa autossa nostaisi kytkimen liian äkkiä.
Samoin rullatessa/moottorijarrutuksessa kun nopeus hidastuu riittävästi kierroslukumittari alkaa heilumaan 500-1500rpm välillä noin sekunnin rytmillä.
Osaisiko joku kertoa onko laatikossa vikaa vai onko tämä ominaisuus johon nyt vasta alan kiinnittämään huomiota?

Comment