Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 325i 2004 automaatti nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4582
    • Tampere

    #16
    Originally posted by PetriPT View Post
    Finntakuulta tuli myös tästä vastaava lausunto, kuulemma huonoja kokemuksia. Itsekin vähän vierastin ajatusta kun Benkara olisi vaihtanut autoon tuontilaatikon, voi olla että olisi saanut vaikka puoli miljoonaa rullatun käytetyn laatikon alle 100 000 ajetun tilalle...
    Eräässä tapauksessa osia oli vaihdettu miltei kolmella tonnilla ja auto ei siltikään toiminut.. arvalla sieltä, arvalla täältä... jne..

    Automaatilla varustetuissa M54 koneisissa autoissa tuo vanoksen tiivisteiden kypsyminen on näkynyt esim sellaisena että auto sammuu valoihin tultaessa itsestään.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4582
      • Tampere

      #17
      Originally posted by PetriPT View Post
      Voisiko tällä olla tekemistä tuon laatikon käyttäytymisen kanssa? Jospa syy nykimiseen ei olekaan laatikko vaan se että moottori reagoi kaasuun jotenkin oudosti?
      mm eräässä 330i:ssä oltiin vaihtamassa turbiinia laatikon erikoisen toimimisen takia. Vaihdoin autoon vanoksen tiivisteet ja kuntoon tuli. Varmasti en voi kuitenkaan voi sanoa että kyseessä on sama ongelma. Mutta tuo on vielä edullinen tapa yrittää saada auto henkiin...

      lisää tuolla: http://www.btcf.fi/forum/showthread....light=turbiini
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • PetriPT
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 290
        • Ylöjärvi

        #18
        Vähän aikaa kaikki oli hyvin kunnes eilen työmatkalla valoissa kaksi kertaa nykäisi oikein kunnolla.. Öljynvaihdon jälkeen noin 900km matkasta oli parempaa, nyt alkoi nykimään taas. Tosin nykinää esiintyy vähemmän kuin aiemmin (eli ilmiö esiintyy satunnaisemmin).
        Muutenkin autossa on välillä mukamas tehoja oikeinkin hyvin, välillä taas ei.

        Öljynvaihdon jälkeen huomasin ensimmäistä kertaa autossa turbiinilukon päälle menemisen. Nyt 5 vaihteen jälkeen noin 80-110km/h vauhdissa riippuen tilanteesta kierrokset laskevat n. 200 kierrosta. Hieman tahmaiselta tuntuu tuokin mutta sellainen sen varmaan pitääkin olla?

        Kummallinen juttu on että joka risteykseen hiljentäessä autoon tulee sisälle hyvin voimakas hydrauliöljyn haju, mistään en kuitenkaan auton alla ole vuotoja havainnut. Todennäköisesti jostain huohottaa öljysumua...

        Selvittely jatkuu.
        Last edited by PetriPT; 01-02-2011, 16:35.
        now. 530D E61 2005
        ex. 325i A Touring 2004

        Comment

        • PetriPT
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 290
          • Ylöjärvi

          #19
          Käytin autoa Finnish autoservicellä ja seuraava juttu mitä ensi viikolla kokeillaan on vaihtaa vaihdelaatikkoöljyt vielä kertaalleen ja myös ilmamassamittari menee vaihtoon.
          now. 530D E61 2005
          ex. 325i A Touring 2004

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by PetriPT View Post
            Vikakoodit luettu, ei mitään ongelmaa.

            Ainoa muu vika joka autossa on, on se että joskus kovimmilla pakkasilla ei jaksa startin jälkeen pysyä käynnissä vaikka on ollut piuhan päässä pari kolmekin tuntia. Kierrokset laskevat pariin kolmeen sataan, auto käy sekunnin pari huonosti ja auto sammuu. Toisella starttauksella pysyy jo käynnissä.

            Siis onko imuvuotojen mahdollinen olemassaolo poissuljettu?
            Venttiilikopan tiiviste? Huohotinputki?

            Comment

            • PetriPT
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 290
              • Ylöjärvi

              #21
              Originally posted by Hemi View Post
              Siis onko imuvuotojen mahdollinen olemassaolo poissuljettu?
              Venttiilikopan tiiviste? Huohotinputki?

              Ei ole poissuljettu, syynätään seuraavalla kerralla kun menee korjaamolle.

              Tänään aamulla jätin auton auraamattomalle parkkipaikalle ja siitä peruutellessani jouduin vähän pumppaamaan kaasua että lähti liikkeelle. Auto sammui tähän kaasun pumppaukseen eikä enää lähtenyt heti käyntiin avaimesta vääntämällä. Piti käyttää avain pois lukosta, odottaa vähän aikaa ja sitten suostui käynnistymään.
              now. 530D E61 2005
              ex. 325i A Touring 2004

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Originally posted by PetriPT View Post
                Ei ole poissuljettu, syynätään seuraavalla kerralla kun menee korjaamolle.

                Tänään aamulla jätin auton auraamattomalle parkkipaikalle ja siitä peruutellessani jouduin vähän pumppaamaan kaasua että lähti liikkeelle. Auto sammui tähän kaasun pumppaukseen eikä enää lähtenyt heti käyntiin avaimesta vääntämällä. Piti käyttää avain pois lukosta, odottaa vähän aikaa ja sitten suostui käynnistymään.
                Korjaa imuvuodot.

                Comment

                • bmwpowerman
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 190
                  • Lestijärvi

                  #23
                  meillä emännän touringissa teki just samaa hommaa laatikko kun oli kaasuläpän asentotunnistimen anturin johto irti. oli öljynhuollossa pojilta unohtunut laittaa takasin paikalleen sijaitsee siinä öljynsuodattimen vieressä ainakin neloskoneessa.tai kokeile vaihtaa koko anturi jos ei muu auta.
                  e91 320d -05
                  ex:
                  e46 328ci -99
                  e36 316i -92
                  e30 325i -86

                  Comment

                  • PetriPT
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2010
                    • 290
                    • Ylöjärvi

                    #24
                    Hain tänään auton huollosta.
                    Ei ollut ketään asiasta tietävää paikalla joten en tiedä mitä autolle on tehty. Puhe oli kuitenkin ilmamassamittarin vaihdosta.

                    Jokatapauksessa jotakin oli tehty myös sähköille sillä vakionopeudensäädin oli tuolla reissulla sanonut sopimuksensa irti.

                    Täytyy palata maanantaina asiaan.
                    now. 530D E61 2005
                    ex. 325i A Touring 2004

                    Comment

                    • zeneg
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 1238
                      • Oulu

                      #25
                      Kyllä mä uskon vahvasti, että vika ei ole nyt laatikossa, vaan moottorissa. Mahdollinen imuvuoto tulis mieleen kerta humppailee sillä tavalla.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Originally posted by PetriPT View Post
                        Hain tänään auton huollosta.
                        Ei ollut ketään asiasta tietävää paikalla joten en tiedä mitä autolle on tehty. Puhe oli kuitenkin ilmamassamittarin vaihdosta.

                        Jokatapauksessa jotakin oli tehty myös sähköille sillä vakionopeudensäädin oli tuolla reissulla sanonut sopimuksensa irti.

                        Täytyy palata maanantaina asiaan.
                        Älä nyt helv...ssä anna lähteä sinne vaihtelemaan mitään massamittareita kun vika on euron imuvuoto?
                        Tämä kyllä toki antaa helposti vikakoodiksi massamittarin, koska siellä kerran se imuvuoto on, mutta korjauta vika äläkä oiretta.

                        Comment

                        • PetriPT
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 290
                          • Ylöjärvi

                          #27
                          Vaikeus asiassa on se että auto on Finntakuun alainen ja he + korjaamo määräävät mitä autolle tehdään aina seuraavaksi. Katsotaan nyt miten tämä etenee. Niin kauan kaikki on hyvin kun ei tarvitse itse maksaa tuota osarallia.
                          now. 530D E61 2005
                          ex. 325i A Touring 2004

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8971
                            • Kellokoski

                            #28
                            Originally posted by PetriPT View Post
                            Vaikeus asiassa on se että auto on Finntakuun alainen ja he + korjaamo määräävät mitä autolle tehdään aina seuraavaksi. Katsotaan nyt miten tämä etenee. Niin kauan kaikki on hyvin kun ei tarvitse itse maksaa tuota osarallia.
                            No vikakoodit on ainakin jääneet nollaamatta jos vakkari ei toimi imm vaihdon jälkeen, vai vaihdettiinko sitä vielä?
                            Jos eivät täysin tunareita ole niin samalla olisi voineet tarkistaa ne haitariputket siitä imm-> kaasuläppä. Ne kun ovat monesti halki sieltä alta.
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • PetriPT
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2010
                              • 290
                              • Ylöjärvi

                              #29
                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              No vikakoodit on ainakin jääneet nollaamatta jos vakkari ei toimi imm vaihdon jälkeen, vai vaihdettiinko sitä vielä?
                              Jos eivät täysin tunareita ole niin samalla olisi voineet tarkistaa ne haitariputket siitä imm-> kaasuläppä. Ne kun ovat monesti halki sieltä alta.
                              En tiedä tarkalleen mitä autolle oli ehditty tekemään huollossa sillä autoa huoltanut mekaanikko ei ollut paikalla enää kun autoa hain. Täytyy käydä maanantaina jututtamassa.

                              Onko tuo vakionopeudensäätimen toiminta pelkästään vikakoodien nollauksesta kiinni? Monitoimiratissa toisen puolen painikkeet toimivat, vakionopeudensäätimen painikkeista ei tapahdu mitään.
                              now. 530D E61 2005
                              ex. 325i A Touring 2004

                              Comment

                              • PetriPT
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2010
                                • 290
                                • Ylöjärvi

                                #30
                                Lisättäköön vielä että ohjaamoon tulee vieläkin jostain öljyn käry pysähdyttäessä ja liikkeelle lähtiessä, vuotoja en löydä mistään eivätkä huollossakaan olleet sille mitään osanneet tehdä...
                                now. 530D E61 2005
                                ex. 325i A Touring 2004

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎