Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 325i 2004 automaatti nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PetriPT
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 290
    • Ylöjärvi

    #31
    Noniin.. ilmamassamittari oli vaihdettu siis tuolloin viimeksi kun postailin ja auto pelasi hyvin vakionopeudensäädintä ja pientä öljynkäryä lukuunottamatta. Nyt kun menin korjauttamaan vakionopeudensäädintä, vikakoodeja poistattaessa eilen kävi ilmi ettei koko ilmamassamittari ollut kytkettynä ollenkaan testijakson aikana. Ilmamassamittarin töpseli kunnolla paikoilleen ja ajoon. Eilisen ja tämän päivän ajelujen tuloksena on todettava että taas alkoi laatikko nykimään hiljaisessa vauhdissa ja kierrosmittari seilaamaan... Lisäksi auto sammui tänä aamuna käynnistyksen yhteydessä. Lisäksi öljynkäry voimistui selvästi.

    Jossakin moottoriohjauksessa on vikaa liittyen ilmamassamittariin mutta itse ilmamassamittari on nyt uusi joten tuskin on nyt siinä vika vaan jokin yhteisvaikutus kyseessä?

    Ilman ilmamassamittaria auto pelasi äärimmäisen hyvin. Tosin polttoaineen kulutus oli mielestäni muutaman desin suurempi mutta näillä pakkasilla on vaikeaa mennä sanomaan varmasti.
    now. 530D E61 2005
    ex. 325i A Touring 2004

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8971
      • Kellokoski

      #32
      No jos se imm on varmasti ehjä ja toiminta ilman sitä on parempaa - siellä on imuvuotoja
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • PetriPT
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 290
        • Ylöjärvi

        #33
        Sanoin kyllä viimeksi että tarkistavat mutta eivät usko minua huollossa.. Maanantaina taas asia tulille.
        now. 530D E61 2005
        ex. 325i A Touring 2004

        Comment

        • PetriPT
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 290
          • Ylöjärvi

          #34
          Imuvuodot on huollossa kuulemma tarkastettu ja ei mitään löydetty.
          Edelleen auto sammuilee ja humppaa kierroksilla startin yhteydessä.

          Laatikko toimii kohtuullisesti, joskin välillä tahmaisesti, kierroslukumittari seilaa edelleen tyhjäkäynnin ja noin 1000rpm välillä moottorijarrutuksessa.
          Polttoainekulutusmittari on välillä tosi villi, joskus toimii ikään kuin on-off moodissa, joskus taas täysin normaalisti...

          Lisäksi pari kolme kertaa kaikki mittarivalot ovat kadonneet hetkeksi.
          Kilometrejähän on nyt hieman yli 100 000...

          Mitähän seuraavaksi keksisi?
          Last edited by PetriPT; 12-03-2011, 20:25.
          now. 530D E61 2005
          ex. 325i A Touring 2004

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #35
            Originally posted by PetriPT View Post
            Imuvuodot on huollossa kuulemma tarkastettu ja ei mitään löydetty.
            Edelleen auto sammuilee ja humppaa kierroksilla startin yhteydessä.

            Laatikko toimii kohtuullisesti, joskin välillä tahmaisesti, kierroslukumittari seilaa edelleen tyhjäkäynnin ja noin 1000rpm välillä moottorijarrutuksessa.
            Polttoainekulutusmittari on välillä tosi villi, joskus toimii ikään kuin on-off moodissa, joskus taas täysin normaalisti...

            Lisäksi pari kolme kertaa kaikki mittarivalot ovat kadonneet hetkeksi.
            Kilometrejähän on nyt hieman yli 100 000...

            Mitähän seuraavaksi keksisi?
            imuvuoto siellä joka tapauksessa on jossain?
            Jos kabiiniin on puskenut öljynkäryä, niin voisi kuvitella että huohotinputki on murteimessa tai venttiilikopan tiiviste tai koppaa kiristävät kumoprikat ovat tiensä päässä.
            Joka tapauksessa se öljy ei voi ilman imuvuotoakaan haista.

            Comment

            • PetriPT
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 290
              • Ylöjärvi

              #36
              Tuo öljy alkoi haisemaan vasta laatikon öljynvaihdon jälkeen. Samalla autoon tehtiin 100 000 huolto eli huolto 2.

              No, tiistaiksi auto menee taas huoltoon ja selvittely jatkuu.
              now. 530D E61 2005
              ex. 325i A Touring 2004

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #37
                Originally posted by PetriPT View Post
                Tuo öljy alkoi haisemaan vasta laatikon öljynvaihdon jälkeen. Samalla autoon tehtiin 100 000 huolto eli huolto 2.

                No, tiistaiksi auto menee taas huoltoon ja selvittely jatkuu.
                Öljyn siellä ei joka tapauksessa pidä haista...ei todellakaan varsinkaan laatikosta?
                Villi arvaukseni kuitenkin on että huohotinputki poikki "jatsarinvarresta", tai venttiilikopan tiiviste pettänyt jäätymisen seurauksena= imuvuotoja.

                Comment

                • PetriPT
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 290
                  • Ylöjärvi

                  #38
                  Jaahas jaahas.

                  Tilannepäivitystä. Auto kävi tuossa välissä uusimman laatikonohjaussoftan ja moottorisoftan päivityksessä.

                  1. Öljynkäry on ajon myötä häipynyt, ehkä olivat sitten öljynvaihdon yhteydessä lutranneet pakosarjan tms. päälle öljyä joka kärysi siellä pitkään.

                  2. Moottoriohjaussoftan päivityksen myötä saatiin tuo kylmäkäynnistyksen yhteydessä tapahtuva sammuminen loppumaan.

                  3. Kierroslukumittari humppaa edelleen (nyt sain sen videollekin) ja huomasin eilen alamäkeen ajellessa että auto nytkytteli kaupunkivauhdissa ja kierroslukumittari hyppi pari milliä hyvin nopeassa tahdissa. Yritän saada tuon kierroslukumittarivideon youtubeen tms. kunhan saan sen puhelimesta ulos ja käännettyä sopivaan muotoon.

                  4. Laatikko nykäisee taas hiljaisissa nopeuksissa kun lähtee liikkeelle rullauksen jälkeen..

                  (5). Eilen perässä tuli Subaru joka meni heittämällä ohi valoista lähdettäessä

                  6. Onko laatikon tarkoitus nostaa kierrokset ensin tappiin ja luistattaa hiljalleen kierrokset alas ns. maksimikiihdytyksessä lähes paikaltaan lähdettäessä?
                  Toinen mietinnän aihe on että jos vauhdista lähtee kiihdyttelemään niin 3000rpm ja alle kuuluu vain nuhaiset imuäänet, vääntö löytyy vasta 4500 kierroksen korvilta. Eli jos haluaa kiihdytellä ripeästi 100--120km/h niin melkein kolmonen täytyy laittaa manuaalisesti jotta saa auton liikahtamaan.
                  Last edited by PetriPT; 23-04-2011, 09:42.
                  now. 530D E61 2005
                  ex. 325i A Touring 2004

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #39
                    .......
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Zanne81
                      Bimmer Rookie
                      • May 2008
                      • 43

                      #40
                      Täältä vois varmaan tiedustella tuon oman automaatin nykimisestä. Vaihteet vaihtuvat sulavasti ja aikailematta, mutta kun kiihdyttää voimakkaasti hitaasta vauhdista ja löysää äkkiä kaasun niin tuntuu melko voimakas "tumpsahdus" aivan kuin manuaalilla pompauttaisi kytkimen ylös liian nopeasti. Manuaalipuolella kestää sitten kiihdytellä miten haluaa eikä tumpsahduksia ole eli missä mahtais vika olla? "tumpsahduksen lisäksi muuta vikaa ei moottorin tai vaihteiston toiminnassa mielestäni ole eikä perän pitäisi olla irti..

                      Ja autona siis 2000 vuoden 330xiA tourinki

                      Comment

                      • PetriPT
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2010
                        • 290
                        • Ylöjärvi

                        #41
                        Autolla on nyt ajettu 116tkm ja jossain välissä outo käyttäytyminen loppui. :think Mitään tunnistettua vikaa ei koskaan löytynyt. Vaihdot ovat nykyään aika pehmeitä, normaalikiihdytyksessä tuskin vaihtoa edes huomaa. Laatikko toimii huomattavasti miellyttävämmin kuin esim. työkaverin vm. 2005-2006 160 000km ajetun 530dA:n laatikko.

                        Nykinää ei enää esiinny, ainoastaan kylmänä moottorilla rullatessa laatikko enää hieman saattaa toimia epäilyttävästi kytkien vetoa päälle ja pois mutta lämpöisenä ei sitä ainakaan häiritsevästi tee.

                        Olisiko loppupeleissä ollut jotakin sedimenttiä tms. seisonta-ajan jäljiltä laatikossa toiminnan kannalta kriittisessä paikassa joka nyt jossain muualla (?). Aikanaan laatikon öljynvaihdon flushing-menetelmällä tehnyt huoltoliike sanoi alkuperäisöljyn olleen todella huonokuntoista.
                        Last edited by PetriPT; 07-09-2011, 21:18.
                        now. 530D E61 2005
                        ex. 325i A Touring 2004

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎