Kaikkien etuvalojen liittimet irti ja kattoa onko niissä kaikki ok.. Sit voisit kokeilla uusia etuvalopolttimoja jos ovat jo vanhoja / ajotietokone väittää vian olevan niissä... Ilmenikö se vilkkuongelma molemmilla puolilla?
kaikki etuvalon liittimet näytti tosi hyvältä ja koitin vaihtaa polttimoita ristiin mutta ei mitään vaikutusta. kävin ajaan autolla lenkin niin mittaristo näytti vähän aikaa että takavalotki olis palanu jos noi valot noin sekoileen niin voiskohan vika olla valonojaus yksikössä tai onhan se maadoitus vikaki vaihtoehto vaikkakin koitin maadoittaa takavalot suoraan runkoon eikä auttanut
BMW E46 320d M-Sport touring -02
Ex:BMW E46 320da -02
Ex: BMW E46 330ci -01
Ex: BMW E36 316i -91
oisko jollaki kytkentäkaaviota noista vilkuista ja valoista niin pääsis vähä tutkaileen että mikä niissä vois olla vikana
moro
löytyykö autostasi vetokoukkua tai paremminkin vetokoukun sähkö sarjaa ??
onko vetokoukun sähkösarjaan kuuluva moduli paikoillaan ?? ja koodattuna autoon ??
onko peräkärryn pistoke 13 napainen ??
onko 13 nap. - 7 nap adapteri paikoillaan auton pistokkeessa ??
JOS em. kohdista joku tärppää niin ollaan vian jäljillä.
Eli todennäköisin syy em. vikaan on 13nap.- 7 nap adapteri.
Adapterin sisälle pääsee helposti maantieltä suolavesi joka aiheuttaa kuvaamasi kaltaisen
ongelman. ts. syntyy vuotovirtoja jotka moduli tulkitsee viaksi.
Korjaus tähän on helppo. Heitetään lähimpään roskikseen se 13nap. - 7 nap. adapteri.
Käytetään autosta akun johtimet irti n.1 h tai kuitataan INPA: lla / DIS: llä viat pois.
muutama tämmöinen tapaus kohdalle osunut ja AINA SAMA VIKA / KORJAUS !!
eli yleensä oikealle puolelle vilkuttaa nopeasti. Kaikki polttimot ehyet / oikean kokoiset.
t:e46touring
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
löytyykö autostasi vetokoukkua tai paremminkin vetokoukun sähkö sarjaa ??
onko vetokoukun sähkösarjaan kuuluva moduli paikoillaan ?? ja koodattuna autoon ??
onko peräkärryn pistoke 13 napainen ??
onko 13 nap. - 7 nap adapteri paikoillaan auton pistokkeessa ??
JOS em. kohdista joku tärppää niin ollaan vian jäljillä.
Eli todennäköisin syy em. vikaan on 13nap.- 7 nap adapteri.
Adapterin sisälle pääsee helposti maantieltä suolavesi joka aiheuttaa kuvaamasi kaltaisen
ongelman. ts. syntyy vuotovirtoja jotka moduli tulkitsee viaksi.
Korjaus tähän on helppo. Heitetään lähimpään roskikseen se 13nap. - 7 nap. adapteri.
Käytetään autosta akun johtimet irti n.1 h tai kuitataan INPA: lla / DIS: llä viat pois.
muutama tämmöinen tapaus kohdalle osunut ja AINA SAMA VIKA / KORJAUS !!
eli yleensä oikealle puolelle vilkuttaa nopeasti. Kaikki polttimot ehyet / oikean kokoiset.
t:e46touring
No moro
ei oo autossa vetokoukkua, voin kyllä vielä kattoo että jos sieltä löytyy sähkösarja jos siinä on joskus ollu vetokoukku. ajatuksena olis käydä luetuttaan vikakoodit jos niistä selviäs jotain. vaikka sähkömies oonki niin alkaa oma järki loppua että mikä siinä vois olla vikana. Hitto ku kaikkeen pitää mennä laittaan jotain tietokoneita :( perus rele paljo varmempi
ei oo autossa vetokoukkua, voin kyllä vielä kattoo että jos sieltä löytyy sähkösarja jos siinä on joskus ollu vetokoukku. ajatuksena olis käydä luetuttaan vikakoodit jos niistä selviäs jotain. vaikka sähkömies oonki niin alkaa oma järki loppua että mikä siinä vois olla vikana. Hitto ku kaikkeen pitää mennä laittaan jotain tietokoneita :( perus rele paljo varmempi
moro virkaveli.
vikakoodeja tuosta kuvaamastasi ongelmasta olen löytänyt DIS:llä
ja nekin muistissa olevat koodit ovat olleet ns. viallisista lampuista.
mitään valo tai vetokoukun moduliin viittaavaa vikakoodia ei ole löytynyt.
Voisiko sinun tapauksessa olla noissa oikean ja vasemman puolen piirien vastusarvoissa eroa ??
mittaappas ohmi mittarilla onko noissa piireissä lamput paikallaan eroa ??
josko jostain löytyisi ns. vuotopaikka mistä pääsee vuotamaan maita vasten ja siten pienentää ohmi määrää piirissä jonka boxi tulkitsee vialliseksi lampuksi.
tästä syystä vilkut sitten vilkkuisivat tiheästi toiselle puolelle.
vikakoodeja tuosta kuvaamastasi ongelmasta olen löytänyt DIS:llä
ja nekin muistissa olevat koodit ovat olleet ns. viallisista lampuista.
mitään valo tai vetokoukun moduliin viittaavaa vikakoodia ei ole löytynyt.
Voisiko sinun tapauksessa olla noissa oikean ja vasemman puolen piirien vastusarvoissa eroa ??
mittaappas ohmi mittarilla onko noissa piireissä lamput paikallaan eroa ??
josko jostain löytyisi ns. vuotopaikka mistä pääsee vuotamaan maita vasten ja siten pienentää ohmi määrää piirissä jonka boxi tulkitsee vialliseksi lampuksi.
tästä syystä vilkut sitten vilkkuisivat tiheästi toiselle puolelle.
Mittasin piirien resistanssit irroittamalla etuvilkulta toisen johtimen ja mittasin irroitetun johtimen ja vilkun kannan liittimen välistä resistanssin ja sain molemmilta puolilta tulokseksi 0.003 ohmia.
Kävin eilen luetuttamassa vikakoodit bemarin huollossa eikä siellä ilmennyt mitään mikä viittaisi tuollaiseen vikaan. Väylä oli herjannut joskus aiemmin mutta ei luku hetkellä vaikka vilkku ei toiminut silloinkaan normaalisti. Epäilivät viallista valojen ohjausyksikköä koska kerroin heille että mittaristo näyttää joskus että takavalotkin olisivat palaneet ja suosittelivat etsimään jostain vastaavan ja kokeilemaan sitä ennen uuden hankintaa.
Veljellä on e46 touring -03 330d niin voisikohan sen valomoduulia koittaa tuohon omaan autoon. Oma autohan on tosiaan 330ci -01 ja molemmissa autoissa on lyhyillävaloilla xenonit
BMW E46 320d M-Sport touring -02
Ex:BMW E46 320da -02
Ex: BMW E46 330ci -01
Ex: BMW E36 316i -91
Mittasin piirien resistanssit irroittamalla etuvilkulta toisen johtimen ja mittasin irroitetun johtimen ja vilkun kannan liittimen välistä resistanssin ja sain molemmilta puolilta tulokseksi 0.003 ohmia.
Kävin eilen luetuttamassa vikakoodit bemarin huollossa eikä siellä ilmennyt mitään mikä viittaisi tuollaiseen vikaan. Väylä oli herjannut joskus aiemmin mutta ei luku hetkellä vaikka vilkku ei toiminut silloinkaan normaalisti. Epäilivät viallista valojen ohjausyksikköä koska kerroin heille että mittaristo näyttää joskus että takavalotkin olisivat palaneet ja suosittelivat etsimään jostain vastaavan ja kokeilemaan sitä ennen uuden hankintaa.
Veljellä on e46 touring -03 330d niin voisikohan sen valomoduulia koittaa tuohon omaan autoon. Oma autohan on tosiaan 330ci -01 ja molemmissa autoissa on lyhyillävaloilla xenonit
moro
Valomodulit näyttivät nopeasti kytkentä kuvaa vilkaisemalla olevan eri kytkennällä.
Eli en suosittelisi "kokeilemaan".
Tietääkseni tuo valomoduli pitää vielä "koodata" autoon ennen kuin sen saa toimimaan.
Voiko olla mahdollista että mittasit ruskean piuhan kautta maita vasten tuon 0,003 ohmia !!
totaalisen täydellinen oikosulku huom. 0,003 ohmia
Sulla on ilmeisesti Fluken mittari kun noin pieniä ohmi lukuja olet saanut.
Mittaappas + johdosta ilman lamppuja (irroita kaikki lamput) ohmimäärät ja vaihda mittapiuhojen napaisuus toisessa mittauksessa. eli vertaa ohmi arvoja mittauksen napaisuuden mukaan.
tuleeko eroja oikean ja vasemman puolen kanssa ??
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Valomodulit näyttivät nopeasti kytkentä kuvaa vilkaisemalla olevan eri kytkennällä.
Eli en suosittelisi "kokeilemaan".
Tietääkseni tuo valomoduli pitää vielä "koodata" autoon ennen kuin sen saa toimimaan.
Voiko olla mahdollista että mittasit ruskean piuhan kautta maita vasten tuon 0,003 ohmia !!
totaalisen täydellinen oikosulku huom. 0,003 ohmia
Sulla on ilmeisesti Fluken mittari kun noin pieniä ohmi lukuja olet saanut.
Mittaappas + johdosta ilman lamppuja (irroita kaikki lamput) ohmimäärät ja vaihda mittapiuhojen napaisuus toisessa mittauksessa. eli vertaa ohmi arvoja mittauksen napaisuuden mukaan.
tuleeko eroja oikean ja vasemman puolen kanssa ??
Tarkotatko että mittaan etuvilkun ja sivuvilkun välisen + johtimen resistanssin ja sama takavilkun kanssa?
BMW E46 320d M-Sport touring -02
Ex:BMW E46 320da -02
Ex: BMW E46 330ci -01
Ex: BMW E36 316i -91
Tarkotatko että mittaan etuvilkun ja sivuvilkun välisen + johtimen resistanssin ja sama takavilkun kanssa?
moro
ENSIN voisit mitata jokaiselta lampun kannalta MAA johtimen (ruskea) resistanssin
- maahan nähden. ts onko VARMASTI maa johdin hyvin kytketty.
Etsit autosta VARMAN maa pisteen mitä vasten mittaat ensin akun - napaan resistanssin
pitää olla tuota 0,003 ohmin luokkaa. Sitten vilkun johtimen ruskeasta johtimesta -maata vasten (se varma maapiste) resistanssi. Pitää olla samaa 0,003 ohmin luokkaa.
Sitten vilkun + johtimen ja MAAn välistä ilman lamppuja. Eli kaikki lamput pois ja mittaus napaisuutta vaihtaen jokaisella lampulla. Siis edestä , sivulta ja takaa.
Yritetään haarukoida tällä vertailu mittauksella onko ohjainlaitteen pääteaste transistorit kunnossa.
Alkaisko tällä mittauksella tulla jotain selvyyttä tuohon mysteeriin.
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Tulikos tähän vikaan koskaan mitään selvyyttä? Itsellä täysin sama vika, oikealta puolelta vilkuttaa nopeasti ja vain etuvilkku toimii, takana ei. Myös näytössä näkyy että oikeassa ajovalossa olisi häikkää. Ja kun pistää parkkivalot päälle oikean puolen parkki syttyy oikean puolen etuvilkkuun. Eli selviskö vika?
Eikö ketään tiedä, katsastus jo ihan pian, pitäis saada toi vilkku kuntoon?
Sitte toinen tähän samaan, oli akunkenkä tossa noin viikko takaperin irti ja nollaantu ulkolämpötila mittari, ei ole vieläkään päivittynyt, miten sais taas toimimaan?
Tulikos tähän vikaan koskaan mitään selvyyttä? Itsellä täysin sama vika, oikealta puolelta vilkuttaa nopeasti ja vain etuvilkku toimii, takana ei. Myös näytössä näkyy että oikeassa ajovalossa olisi häikkää. Ja kun pistää parkkivalot päälle oikean puolen parkki syttyy oikean puolen etuvilkkuun. Eli selviskö vika?
Tulikos tähän vikaan koskaan mitään selvyyttä? Itsellä täysin sama vika, oikealta puolelta vilkuttaa nopeasti ja vain etuvilkku toimii, takana ei. Myös näytössä näkyy että oikeassa ajovalossa olisi häikkää. Ja kun pistää parkkivalot päälle oikean puolen parkki syttyy oikean puolen etuvilkkuun. Eli selviskö vika?
Sulla tuskin toimii myöskään etuparkkipolttimo? Vaihda se ensin uuteen ja katso sitten mitä tapahtuu, jos parkkipolttimo palaa se "korvautuu" tuolla vilkulla ja aiheuttaa nuo oireet.
M-B C220CDI 4matic amg -13
ex. bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11,Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30
Sulla tuskin toimii myöskään etuparkkipolttimo? Vaihda se ensin uuteen ja katso sitten mitä tapahtuu, jos parkkipolttimo palaa se "korvautuu" tuolla vilkulla ja aiheuttaa nuo oireet.
Jep parkki polttimo palanut, nyt reistaa enää tuo takavilkku. Sulakkeet katottu, vikakoodit luettu, polttimo vaihdettu. Ei vaikutusta. Mistä nyt lähteä vikaa hakemaan? Ja auto e46 323i
Tulikos tähän vikaan koskaan mitään selvyyttä? Itsellä täysin sama vika, oikealta puolelta vilkuttaa nopeasti ja vain etuvilkku toimii, takana ei. Myös näytössä näkyy että oikeassa ajovalossa olisi häikkää. Ja kun pistää parkkivalot päälle oikean puolen parkki syttyy oikean puolen etuvilkkuun. Eli selviskö vika?
En ole vieläkään saanut vikaa selvitettyä vaikka oon melkein kaikkea kokeillut. Sellanen juttu tuli mieleen että jos vika vois johtua jotenki siitä ku toi mun auto on usa mallin auto ja siinähän on jouduttu muuttamaan vilkut eurooppa mallisiksi että jos muutos on tehty jotenki väärin.
BMW E46 320d M-Sport touring -02
Ex:BMW E46 320da -02
Ex: BMW E46 330ci -01
Ex: BMW E36 316i -91
Comment