Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 oranssi öljyvalo...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maira
    Newbiemmer
    • May 2010
    • 4
    • Tampere

    e46 oranssi öljyvalo...

    320d mallissa silloin tällöin sammutuksen jälkeen öljyvalo jää palamaan oranssina. Sammuu kun virrat laittaa uudelleen päälle. Valo ei pala siis moottorin käydessä.

    Öljytasot pitäisi olla kunnossa, voisiko olla jokin anturivika? Öljynvaihtoon vielä 4000km..

    Tai mistä yleensä oranssi öljyvalo kertoo?
  • Wexi
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 213
    • Ruovesi

    #2
    Ihan muistin varasta heitän, että eikös tuo ole tarkistamista vailla kun öljyn pinta rupeaa olemaan lähellä alaviivaa.

    Comment

    • Kaivo
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 866
      • Helsinki/Nurmijärvi

      #3
      Voisin melkeen väittää niin, että jos ö-valo jää tosiaan palamaan kun virrat kääntää pois, niin on aihetta tarkistaa ö-pinta!! Ennenkun syttyy punanen kesken matkan!

      Jos taas valo palaa oranssania käynnityksen jälkeen, on se merkki rikkinäisesta ö-taso anturista.
      E39 530iA 2001

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1375
        • Oulainen

        #4
        Melkeen voisin väittää et anturi antaa vikakoodin, eli johdotus tai itse anturi entinen.
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • Netsk
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 238
          • Helsinki

          #5
          Kertoo siitä että öljymäärä on minimissä. Jos on viime huollosta ajettu jo 20tkm niin ihan normaalia.
          F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
          ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

          Comment

          • Weuli
            BTCF Member
            • Feb 2008
            • 1169
            • Turku

            #6
            Aika tarkistaa/lisätä öljyä.
            F10 530da xDrive -14
            ----------------
            E92 330d -09
            E93 325i -08
            E92 330d -08
            E61 535d -06
            E91 320d -08
            E46 330Ci -01
            E61 525d -06
            E90 320i -05
            E46 325i -01
            E46 318i -99
            E36 316i -91

            Comment

            • Convertible
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2638
              • Turku

              #7
              Originally posted by maira View Post
              320d mallissa silloin tällöin sammutuksen jälkeen öljyvalo jää palamaan oranssina. Sammuu kun virrat laittaa uudelleen päälle. Valo ei pala siis moottorin käydessä.

              Öljytasot pitäisi olla kunnossa, voisiko olla jokin anturivika? Öljynvaihtoon vielä 4000km..

              Tai mistä yleensä oranssi öljyvalo kertoo?
              Tarkista, että öljytaso on alhaalla ja lisää aina kokonainen litra öljyä, kun valo syttyy.
              F25 X3 35d
              E87 118i
              E46 330ti
              E46 M3
              E30 M3
              E30 M3 Convertible
              Z3 Roadster

              Comment

              • maira
                Newbiemmer
                • May 2010
                • 4
                • Tampere

                #8
                kiitos kommenteista kaikille, taidan viedä suoraan öljynvaihtoon, tuo 20-30tkm vaihtoväli tuntuu muutenkin liian pitkältä.. =)

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by maira View Post
                  kiitos kommenteista kaikille, taidan viedä suoraan öljynvaihtoon, tuo 20-30tkm vaihtoväli tuntuu muutenkin liian pitkältä.. =)

                  no todellakin. itse en ikinä ajaisi vanhalla autolla yli 15tkm samoilla öljyillä. uudet autot ja longlife öljyt sitten eri asia. vanha dieselin rousku nokeaa öljyä jo eri malliin
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • KimmoL
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2014
                    • 31
                    • Pohjanmaa

                    #10
                    Ostin 316i 1.8 touring -03 19.12.2014 liikkeestä. Seuraavana päivänä tuo oranssi kannun kuva syttyi. Vein merkkihuoltoon (31.12.14), jossa vaihdettiin uusi anturi ja huohotinputki (443,42e).

                    Tämän jälkeen autolla on ajettu n. 500 km ja tänään tuo valo syttyi taas Öljyä moottorissa ö.tikkua puoleen väliin (15min pysäyksissä)
                    Voisiko anturin liitin olla löysällä, vaikka luulisi että se vaihdettaessa olisi pohjaan painettu:think
                    Ja kun käynnistin moottorin valo ei enää syttynyt.

                    Myyjäliike ei halua ottaa tähän osaa eikä arpaa...
                    E46 316i -03 touring:think
                    R 1200 GSA

                    Comment

                    • Jussi83
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2013
                      • 102
                      • Kitee

                      #11
                      myyjäliikkeen kyllä kuulus olla kiinnostunut asiasta.
                      F25 30d vm:11
                      Ex:e46 320dA toukka 110kw vm:03

                      Comment

                      • KimmoL
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2014
                        • 31
                        • Pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by Jussi83 View Post
                        myyjäliikkeen kyllä kuulus olla kiinnostunut asiasta.
                        Olen samaa mieltä, mutta myyjä sanoi että Subaruun, jonka annoin vaihdossa olisi pitänyt tehdä jakohihnanvaihto, jota en ollut tehnyt ja olin johtanut hänet harhaan. Olin kertonut myyjälle sen mitä Subaruhuollossa minulle oli kerrottu, eli että asia oli kunnossa. Nyt kun soitin asiasta myyjälle hän sanoi että eiköhän nyt olla tasoissa. Muutenkin koko kauppa meni oudosti. Jos jotakin kiinnostaa niin kopioin tähän viestin jonka lähetin konsernijohtajalle....


                        Hei,
                        Ensiksi haluan kiittää hienosta vaihtoautosta (Subaru Legacy => BMW 316i Touring) , jonka vaihdoin Teidän liikkeestänne *********ssä 19.12.2014. Koko perhe on mielissään bemarista

                        Edellä mainitusta huolimatta, minua on kohdeltu epäreilusti jälkimarkkinoinin suhteen.

                        Lähetin seuraavan viestin Yhteydenotto"lomakkeen" kautta 31.12.2014, saamatta siihen minkäänlaista vastausta;

                        - "Lähdin ***********sta saakka vaihtamaan Subaru Legacya E46 316 touring bemariin. Välirahaksi sovittiin 1480e. Koeajon jälkeen alettiin kirjoittamaan kauppoja. Myyjä sanoi etteikö väliraha ollut 1480e? Minä kuitenkin sekoitin päässäni numerot 4 ja 8 väärinpäin ja tokaisin siihen että kyllä tuokin väliraha käy mutta mielestäni sovimme isommasta välirahasta 1840e! Sitten tuli puhetta jostakin peilistä ja pistimme "riidan" puoliksi eli väliraha oli sitten 1665e.
                        Seuraavana päivänä oranssi öljyvalo syttyi ja öljytikku oli sen näköinen kuin sillä olisi vatkattu kermavaahtoa, myyjä siihen että ei murhetta....kuitenkin soitti jonkin ajan päästä ja kyseli jakohihnasta josta olin kertonut sen mitä subaruhuolto oli minulle sanonut 2/14 13tkm aiemmin. Tässä vaiheessa myyjä muuttui "lampaasta sudeksi". Enää ei auttanut sanoa bemarin varoitusvaloista yhtään mitään!
                        Nyt hain auton ***tCar bmw huollosta ja lasku on 443,42e; öljypinnan sensori ja huohotinputki on vaihdettu. Eli minä annoin vaihdossa "ehjän" auton ja sain vaihdossa "rikkinäisen". Olen pitkän elämäni aikana muutaman auton vaihdon tehnyt mutta nyt oli ensimmäinen jossa autokaupan takuu loppui siihen kun mainosvalot jäivät ensimmäisen mutkan taakse." -

                        Se mikä tässä harmittaa on se että ensinnäkään minä en ole mikään automies. Lähetin hyvät kuvat autosta ja mainitsin asiat / viat, jotka muistin. Autoilu ei ole minulle mikään elämän ykkösasia, joten en paljoa ajattele koko asiaa, minulle riittää että auto on huollettu ja kunnossa. Sen vuoksi en ollut ajatellut koko jakohihna asiaa sen enempää, koska Subaruhuolto ei siitä enempää kertonut kun asiaa heiltä kysyin. Subarussa on kuitenkin täydellinen huoltokirja (vain 130tkm huoltoleima puuttui, jonka mainitsin myyjälle).

                        Mielestäni myyjän - alan ammattilaisena - olisi pitänyt tuo asia tarkistaa ennen kaupan tekoa, niin ettei siitä olisi enää minulle tarvinnut soitella. Kaikesta huolimatta Subaru oli myyty seuraavana päivänä ja varmasti sellaiseen hintaan, jossa tuo hihnan vaihto oli huomioitu.

                        Minä kuitenkin sain vaihdossa auton, jossa tuo huoltotarve (443,42e) oli jo olemassa ja maksoin siitä "täyden" hinnan.

                        Toinen asia joka on jäänyt vaivaamaan on se, että muistin välirahahinnan väärin, ja vieläpä isommaksi! Myyjä varmasti tiesi sovitun vaihto hinnan, mutta vedätti minua selittämällä, ettei löydä pöydältään annettua tarjousta! Sen jälkeen alkoi nostamaan hintaa rikkinäisellä peililillä.

                        Pyydän, että tulisitte vastaan maksamalla osan huollon hinnasta.

                        ---Tuon viestin laitoin alkuviikosta. Konsernijohtaja vastasi että myyjä ottaa yhteyttä minuun. Tämän hetkeen mennessä mitään yhteydenottoa ei ole tullut ja tämä valo syttyi siis tänään näiden viestien lähettämisen jälkeen.
                        Last edited by KimmoL; 17-01-2015, 19:50.
                        E46 316i -03 touring:think
                        R 1200 GSA

                        Comment

                        • Jussi83
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2013
                          • 102
                          • Kitee

                          #13
                          kuluttaja-asiamies varmasti kiinnostuu tuosta. ota vaan yhteyttä sinne.
                          F25 30d vm:11
                          Ex:e46 320dA toukka 110kw vm:03

                          Comment

                          • MAKELA
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2011
                            • 497
                            • Kymenlaakso

                            #14
                            Originally posted by KimmoL View Post
                            Ostin 316i 1.8 touring -03 19.12.2014 liikkeestä. Seuraavana päivänä tuo oranssi kannun kuva syttyi. Vein merkkihuoltoon (31.12.14), jossa vaihdettiin uusi anturi ja huohotinputki (443,42e).

                            Tämän jälkeen autolla on ajettu n. 500 km ja tänään tuo valo syttyi taas Öljyä moottorissa ö.tikkua puoleen väliin (15min pysäyksissä)
                            Voisiko anturin liitin olla löysällä, vaikka luulisi että se vaihdettaessa olisi pohjaan painettu:think
                            Ja kun käynnistin moottorin valo ei enää syttynyt.

                            Myyjäliike ei halua ottaa tähän osaa eikä arpaa...


                            Itsellähän kävi täysin samanlaisesti, vein auton takaisin, eivät saaneet kuntoon joten sain/vaadin 2500E hinnan alennusta. Tosin mulla se öljy hävisi, eikä vika ollut anturissa. Pistä liike koville ja vaadi maksamaan tuo 443e lasku myös.

                            Comment

                            • kani
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 697
                              • Espoo

                              #15
                              Paljonko se on nyt öljyä syönyt sinulla ollessasi ja montako km olet ajanut? Tarkistitko öljytikun ennen ostamista millä tasolla se oli? Ikävältä kuulostaa mutta pidä puolesi . Mitä autolla on ajettu kaikenkaikkiaan?
                              E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎