Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 oranssi öljyvalo...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jampsu87
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1335
    • Rovaniemi

    #46
    Originally posted by KimmoL View Post
    Itellä nyt homma siinä vaiheessa että huollossa sanoivat että vaihdetaan siihen koko huohotinjärjestelmä 700e jotta öljyn kulutus lakkaisi. Myyjä lupasi maksaa tuosta puolet. Sanoin että pitää miettiä asiaa yön yli.

    Jaa a enpä olisi arvannut tällästä ongelmaa näissä olevan??!!

    Jos toisaalta lisää vaan halvinta öljyä mitä löytää....mutta toisaalta nyt saisi myyjän maksamaan puolet huohotinhuollosta:think
    Kai tuo hinta (700e) huohottimen vaihdosta on vitsi.
    E91 lci 330xd.

    Comment

    • huppu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 423
      • Rovaniemi

      #47
      Originally posted by Jampsu87 View Post
      Kai tuo hinta (700e) huohottimen vaihdosta on vitsi.
      Mitä kaikkea tuohon vaihdettaisiin? Huohotin + putket...onko siinä sitten muuta? :think toki jos työ on 100 €/h ja menee useampi tunti ährätessä, niin voi kait se tehdäkin tuommosen 700 € Aika suolaselta kuitenki kuulostaa...eihän huohotinventtiili maksa edes satasta...putket tuskin hunajaa maksavat vaikka marmorilta hakis.
      Last edited by huppu; 26-01-2015, 21:36. Reason: korjaus
      BMW E46 318d 10/04

      Comment

      • KimmoL
        Bimmer Rookie
        • Dec 2014
        • 31
        • Pohjanmaa

        #48
        Ei ollu vitsi.....ei ainakaan minua naurattanu.

        Onko se joku venttiilikopan alle rakennettava rakennussarja?! Sellasia sai kuulemma pakettina vielä viime talvena, mutta nyt pitää rakentaa osista. Soitan aamulla ja kysyn.
        E46 316i -03 touring:think
        R 1200 GSA

        Comment

        • SammyE46
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 75
          • Varsinais-Suomi

          #49
          Originally posted by Jampsu87 View Post
          Kai tuo hinta (700e) huohottimen vaihdosta on vitsi.
          Muistelisin huohotinrempan maksaneen 250e vuonna 2011.

          Ohivuotomittauksen jälkeen vaihdettiin vanoksen tiivisteet, pelättiin öljyrenkaita. Venttiilikopan tiivisteet on vaihdettu. Tämä siis keväällä 2014.

          Kaikenlaista on neljässä vuodessa vaihdettu, olisi pitäny varmaan vuoden jälkeen vaihtaa koko auto.

          Erinäisten öljynkulutukseen liittyvien korjausten jälkeen on päässyt ilman ongelmia aina muutaman kuukauden, vuosittainen ajomäärä reilu 10tkm.
          Last edited by SammyE46; 27-01-2015, 08:10. Reason: Lisäys...

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8971
            • Kellokoski

            #50
            Jos tulee uudempi huohotin niin hinta kuullostaa järkevältä, siinä kun vaihtuu venttiilikoppa yms.
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Guest's Avatar

              #51
              Mitäs se meinaa kun sammuttamisen jälkeen vääntää virrat pois niin jää öljyvalo palamaan oransina/keltaisena?

              316ti -02

              Comment

              • Kiwes
                BTCF Member
                • Nov 2010
                • 707
                • JKL

                #52
                Originally posted by isoR View Post
                Mitäs se meinaa kun sammuttamisen jälkeen vääntää virrat pois niin jää öljyvalo palamaan oransina/keltaisena?

                316ti -02
                Tarkista öljyt ja kaada lisää jos (kun) vajunut.. jossei vajunu, niin taso-anturi vaihtoon
                Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                INPA, BMW Scanner 1.4.0

                Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #53
                  Originally posted by Kiwes View Post
                  Tarkista öljyt ja kaada lisää jos (kun) vajunut.. jossei vajunu, niin taso-anturi vaihtoon
                  Öljyt katottu, ylärajalla.
                  Mutta voiko olla että on niin "Herkkä" se anturi siellä että kun öljy on kierrossa ei laskeutunut öljypohjaan niin sen takia väittäis että vähänä :think

                  Taitaa olla turha speksata ja vaihtaa vaan anturi.

                  Kiitoksia.

                  E: tämä? http://bmwfans.info/parts-catalog/12617501786/
                  Last edited by Guest; 27-01-2015, 13:31.

                  Comment

                  • Kiwes
                    BTCF Member
                    • Nov 2010
                    • 707
                    • JKL

                    #54
                    Originally posted by isoR View Post
                    Öljyt katottu, ylärajalla.
                    Mutta voiko olla että on niin "Herkkä" se anturi siellä että kun öljy on kierrossa ei laskeutunut öljypohjaan niin sen takia väittäis että vähänä :think

                    Taitaa olla turha speksata ja vaihtaa vaan anturi.

                    Kiitoksia.

                    E: tämä? http://bmwfans.info/parts-catalog/12617501786/
                    Sokkona turhan tyyris vaihtaa tuo osa, mutta luulis toisaalta inpalla näkevän että onko vialla vai ei:think joku viisaampi osaa tuohon vastata

                    e. iipeissä näyttää tarvikeosat lähtevän 15e ylöspäin. monesta suunnasta oon kuullut toki, että ei tarvike-osia missään tapauksessa, mutta tiedä sitten
                    Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                    INPA, BMW Scanner 1.4.0

                    Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                    EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      #55
                      Originally posted by isoR View Post
                      Öljyt katottu, ylärajalla.
                      Mutta voiko olla että on niin "Herkkä" se anturi siellä että kun öljy on kierrossa ei laskeutunut öljypohjaan niin sen takia väittäis että vähänä :think

                      Taitaa olla turha speksata ja vaihtaa vaan anturi.

                      Kiitoksia.

                      E: tämä? http://bmwfans.info/parts-catalog/12617501786/
                      Tämä väittämä ei kyllä pure. Jos öljypohjasta öljy on niin alhaalla, on kone jo leikkaamassa kiinni.

                      Vaikuttais oikealta osalta jos sulla on N42 tai N46 moottorina.

                      Orkkiksen rinnalle kelpuuttaisin Hellan: KLIK.

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        #56
                        Originally posted by MNi View Post
                        Tämä väittämä ei kyllä pure. Jos öljypohjasta öljy on niin alhaalla, on kone jo leikkaamassa kiinni.

                        Vaikuttais oikealta osalta jos sulla on N42 tai N46 moottorina.

                        Orkkiksen rinnalle kelpuuttaisin Hellan: KLIK.
                        Noo se olikin vaan tietokoneella istuessa mietintää...

                        N42:n siellä touhuaa...

                        Kiitoksia sullekkin.

                        Comment

                        • janituz
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2008
                          • 858
                          • nummi-pusula

                          #57
                          tasoantureita ei kannata tosiaan laittaa tarvikkeena. Hella menettelee mutta on tullut yhteen samaan autoon kaksi viallista anturia peräkkäin. Eli siis herjasi heti kättelyssä ku koneeseen öljyt kaatoi. Kolmannella sitten natsas.
                          e46 330da -01
                          E46 320d -00
                          E30 323i -85 "pommikone"
                          Projekti: E30 325i -86
                          Projekti: E21 315 -83
                          Ex: E30 318i mit m10i -89

                          Comment

                          • Cunttory
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1772
                            • Kuopio

                            #58
                            Yksi vaihtoehto on "turhaan" keltaista valoa vilkuttelevalle anturille koodata se pois käytöstä. NCS expertillä onnistuu.

                            HUOM! älä tee tätä jos sinulle ei sovellu/et osaa tarkkailla ajoittain öljyn määrää mittatikulla!
                            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                            Comment

                            • JaniKuuk
                              Newbiemmer
                              • Dec 2010
                              • 13
                              • Rajamäki (Nurmijärvi)

                              #59
                              Originally posted by KimmoL View Post
                              Itellä nyt homma siinä vaiheessa että huollossa sanoivat että vaihdetaan siihen koko huohotinjärjestelmä 700e jotta öljyn kulutus lakkaisi. Myyjä lupasi maksaa tuosta puolet. Sanoin että pitää miettiä asiaa yön yli.

                              Jaa a enpä olisi arvannut tällästä ongelmaa näissä olevan??!!

                              Jos toisaalta lisää vaan halvinta öljyä mitä löytää....mutta toisaalta nyt saisi myyjän maksamaan puolet huohotinhuollosta:think
                              Kysypä huollosta, mitkä osat tuohon hintaan vaihdetaan ja sitten tarjouksia kyseiselle operaatiolle muista huoltoliikkeistä. Mulle tehtiin E39:n pari vuotta sitten huohottimen ja letkujen vaihto ja oli töineen päivineen hippasen alle 400EUR.

                              Haiskahtaa vähän siltä, että tuo puolet on suurin osa huollon hinnasta ja myyjäliike kuittaa vain murto-osan? Monissa autoliikkeissä, jossa on oma huolto, tuo "pannaan puoliksi" tarkoittaa, että auton haltija maksaa todellisuudessa koko roskan, kun kustannukset talon sisällä kuitenkin netotetaan.

                              Comment

                              • KimmoL
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2014
                                • 31
                                • Pohjanmaa

                                #60
                                Originally posted by JaniKuuk View Post
                                Kysypä huollosta, mitkä osat tuohon hintaan vaihdetaan ja sitten tarjouksia kyseiselle operaatiolle muista huoltoliikkeistä.

                                Haiskahtaa vähän siltä, että tuo puolet on suurin osa huollon hinnasta ja myyjäliike kuittaa vain murto-osan? Monissa autoliikkeissä, jossa on oma huolto, tuo "pannaan puoliksi" tarkoittaa, että auton haltija maksaa todellisuudessa koko roskan, kun kustannukset talon sisällä kuitenkin netotetaan.
                                Sillä tavalla "turvallinen hinta" ettei myyjällä ja huoltoliikkeellä ole mitään tekemistä keskenään. Pieni bmw paja, mutta eilen tää huoltopäällikkö oli pois niin soitan tänään uudestaan....
                                E46 316i -03 touring:think
                                R 1200 GSA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎