Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328 automaatti tärisee ja on tehoton. (Nyt toimii!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |auri
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 198
    • Helsinki

    E46 328 automaatti tärisee ja on tehoton. (Nyt toimii!)

    Eli tänään huomattiin tällänen vika. Kun auto on paikallaan D:llä auto tärisee huomattavasti tyhjäkäynnillä. Välillä vika katoaa ja ei täristä yhtään. Kun auto täristää tyhjäkäynnille ja siirtä N asentoon kierrokset vaeltelevat 500-800 välillä. Auto on myös todella tehoton, mittailtiin 0-100 16 sekunttia. Eli auto on E46 328 vm. 98 ja automaatti, ajettu 190tkm. Maanantaina olis tarkotus viedä vikakoodien lukuun, mutta jos jotain arvailuja sais mikä tossa mättää.
    Last edited by |auri; 03-11-2010, 19:56.
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Imuvuoto, ilmamassamittari rikki tai vanoksen tiivisteet. Tai kaikki kolme yhtenä pakettina
    Vikakoodit lukuun.
    PS: Imusarjan takaa löytyy kumitulppia, jotka voivat olla halki. Tai ainakin se isoin niistä.

    Comment

    • |auri
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 198
      • Helsinki

      #3
      Käyn huomenna noi letkut läpi. Olisiko mahdollista, että vika olis nokka-akselin asennontunnistimessa. Haulla löytyi paljon juttua tosta samantyylisillä vioilla.

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #4
        Vanosvika jättää joskus vikakoodia nokkien antureista..

        Comment

        • |auri
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 198
          • Helsinki

          #5
          Alan jo kallistua ton vanosvian puoleen. Voisikohan sillä olla mitään vaikutusta, että auto on ollut edellisellä omistajalla rauhallisessa työajossa ja nyt kun on saanut vähän enemmän kenkää niin tullut toi vika esille:think. No turha tätä on nyt spekuloida, pitää saada ne vikakoodit selville ensiksi.

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Itellä ainakin ilmoittelee vanos vaan kylmänä (vielä ainakin), moottorinlämmöt kun on sinisen palkin alueella niin humbailee tyhjäkäyntiä muutaman kerran. Tiivisteet on menossa vaihtoo jahka tässä ehtis

            Humbaileeko se ihan lämpimällä koneellakin?

            Comment

            • |auri
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 198
              • Helsinki

              #7
              Aamulla käynnistin auton ja täristi ihan edellä mainitulla tavalla. Kierrokset ei mun mielestä mitenkään notkahtanut, vähän kierrokset vaelteli, mutta ei mitään isoa notkahdusta. No ajoin auton autokatokselle(50m) ja annoin koneen käydä hetken, edelleen tärisi. Sammutin koneen ja ruuvasin ne muovisuojat siitä koneen päältä pois ja yritin etsiä jos jossain letkussa näkyisi halkeamia, mutta eihän tossa ole tilaa yhtään. Pistin koneen käyntiin ja tärinä oli pois, annoin käydä niin kauan, että lämmöt nousi siniseltä alueelta pois, kävi hienosti tyhjäkäyntiä siinä 700rpm kohdilla ilman mitään notkahduksia tai kierrosten vaeltelua. Eilen kun kuullosteltiin kaverin kanssa moottoria niin ihan kuin sieltä olisi kuulunut tälläistä ääntä mitä tässä videossa: http://www.youtube.com/watch?v=8ZZxc...eature=related
              Nyt yritin kuunnella, mutta ääni ei kuulu niin kovana. Vanoksen suunnalta saattaa kuulua ihan pieni rallatus, mutta ei todellakaan mikään kova, joutuu kuunnella korva kiinni moottorissa. Että tällästä tänään, vikakoodeja ei olla keretty luetuttamaan.

              Comment

              • fastandfurious
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1731
                • Tampesteri

                #8
                Harkitse niitä vanoksen tiivisteiden vaihtoa.....
                ---------------------------------------------------
                E91 325d M-Sport
                ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #9
                  Cars with the M52TU engine (98/99-00) experience cold weather cold start idle jolts and possible stall.

                  In some cases the engine computer will generate a fault code. The code is usually associated with the vanos exhaust side. This is due to the powerful spring in the vanos exhaust cylinder which forces the piston out. Fault codes include:
                  P1520 (BMW 104, 0x68): B (exhaust) Camshaft Position Actuator (faulty reference value).
                  P1523 (BMW 106, 0x6A): B (exhaust) Camshaft Position Actuator Tight or Jammed (mechanically stuck).
                  P1397 (BMW 18, 0x12): Camshaft Position Sensor B (exhaust) Circuit.
                  The exhaust camshaft position sensor (CPS) is a common failure. But if replacing the exhaust CPS (w/ OEM CPS) doesn’t work then it’s likely the vanos failure.
                  Tuolta beisanin sivulta lainattua, ja sullahan esiintyi juurikin tuo 104 koodi kun tänään luettiin. Mitäs arvon raati on mieltä, nokan anturi eka vaihtoon, vaiko Vanoksen tiivisteet suoraan?
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • |auri
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2010
                    • 198
                    • Helsinki

                    #10
                    Eli vikakoodit on nyt luettu, siitä kiitokset Supra^:lle, nyt jos sais vähän vinkkiä tohon Supran esittämään kysymykseen. Ilmeisesti pitää laittaa Beisanille tilausta. Niin ja auton mukana tulleiden huoltokuittien mukaan tähän on vaihdettu tasan vuosi sitten 180tkm kohdilla toi nokan anturi.
                    Last edited by |auri; 31-10-2010, 21:25.

                    Comment

                    • superb
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2827

                      #11
                      Niitä antureitahan on 2kpl.

                      Comment

                      • |auri
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 198
                        • Helsinki

                        #12
                        Unohtui mainita, että imupuolen tunnistin vaihdettu. Onko tossa pakonokalle oma tunnistin vai?

                        Comment

                        • superb
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2827

                          #13
                          jeps.

                          Comment

                          • |auri
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2010
                            • 198
                            • Helsinki

                            #14
                            Vaihdan sen huomenna jos ei pelitä, niin pitää sitten jumppailla ton vanoksen kanssa.

                            Pakko kehua tätä foorumia, jos jollekkin toiselle foorumille menee aloittelija kyselemään tyhmiä niin vastauksena takaisin saa pelkkää vittuilua, mutta täällä ainakin tähänasti tullut asiallisia neuvoja.

                            Comment

                            • k0rppi
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 784
                              • Varkaus

                              #15
                              eläkä sitten pistä niitä tarvike antureita. mulla oli joku 60e hintanen tarvike anturi (kl-varaosien kuvan mukanen) imupuolella ja se kesti 3000km/yhden talven. liittimen päässä oleva kumi oli lähinnä näkkäriä muistuttavaa tavaraa pois ottaessa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎