Eli tänään huomattiin tällänen vika. Kun auto on paikallaan D:llä auto tärisee huomattavasti tyhjäkäynnillä. Välillä vika katoaa ja ei täristä yhtään. Kun auto täristää tyhjäkäynnille ja siirtä N asentoon kierrokset vaeltelevat 500-800 välillä. Auto on myös todella tehoton, mittailtiin 0-100 16 sekunttia
. Eli auto on E46 328 vm. 98 ja automaatti, ajettu 190tkm. Maanantaina olis tarkotus viedä vikakoodien lukuun, mutta jos jotain arvailuja sais mikä tossa mättää.
E46 328 automaatti tärisee ja on tehoton. (Nyt toimii!)
Collapse
X
-
Vanosvika jättää joskus vikakoodia nokkien antureista..
Comment
-
Alan jo kallistua ton vanosvian puoleen. Voisikohan sillä olla mitään vaikutusta, että auto on ollut edellisellä omistajalla rauhallisessa työajossa ja nyt kun on saanut vähän enemmän kenkää niin tullut toi vika esille:think. No turha tätä on nyt spekuloida, pitää saada ne vikakoodit selville ensiksi.
Comment
-
mooni
Itellä ainakin ilmoittelee vanos vaan kylmänä (vielä ainakin), moottorinlämmöt kun on sinisen palkin alueella niin humbailee tyhjäkäyntiä muutaman kerran. Tiivisteet on menossa vaihtoo jahka tässä ehtis
Humbaileeko se ihan lämpimällä koneellakin?
Comment
-
Aamulla käynnistin auton ja täristi ihan edellä mainitulla tavalla. Kierrokset ei mun mielestä mitenkään notkahtanut, vähän kierrokset vaelteli, mutta ei mitään isoa notkahdusta. No ajoin auton autokatokselle(50m) ja annoin koneen käydä hetken, edelleen tärisi. Sammutin koneen ja ruuvasin ne muovisuojat siitä koneen päältä pois ja yritin etsiä jos jossain letkussa näkyisi halkeamia, mutta eihän tossa ole tilaa yhtään
. Pistin koneen käyntiin ja tärinä oli pois, annoin käydä niin kauan, että lämmöt nousi siniseltä alueelta pois, kävi hienosti tyhjäkäyntiä siinä 700rpm kohdilla ilman mitään notkahduksia tai kierrosten vaeltelua. Eilen kun kuullosteltiin kaverin kanssa moottoria niin ihan kuin sieltä olisi kuulunut tälläistä ääntä mitä tässä videossa: http://www.youtube.com/watch?v=8ZZxc...eature=related
Nyt yritin kuunnella, mutta ääni ei kuulu niin kovana. Vanoksen suunnalta saattaa kuulua ihan pieni rallatus, mutta ei todellakaan mikään kova, joutuu kuunnella korva kiinni moottorissa. Että tällästä tänään
, vikakoodeja ei olla keretty luetuttamaan.
Comment
-
Comment
-
Tuolta beisanin sivulta lainattua, ja sullahan esiintyi juurikin tuo 104 koodi kun tänään luettiin. Mitäs arvon raati on mieltä, nokan anturi eka vaihtoon, vaiko Vanoksen tiivisteet suoraan?Cars with the M52TU engine (98/99-00) experience cold weather cold start idle jolts and possible stall.
In some cases the engine computer will generate a fault code. The code is usually associated with the vanos exhaust side. This is due to the powerful spring in the vanos exhaust cylinder which forces the piston out. Fault codes include:
P1520 (BMW 104, 0x68): B (exhaust) Camshaft Position Actuator (faulty reference value).
P1523 (BMW 106, 0x6A): B (exhaust) Camshaft Position Actuator Tight or Jammed (mechanically stuck).
P1397 (BMW 18, 0x12): Camshaft Position Sensor B (exhaust) Circuit.
The exhaust camshaft position sensor (CPS) is a common failure. But if replacing the exhaust CPS (w/ OEM CPS) doesn’t work then it’s likely the vanos failure.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Eli vikakoodit on nyt luettu, siitä kiitokset Supra^:lle, nyt jos sais vähän vinkkiä tohon Supran esittämään kysymykseen. Ilmeisesti pitää laittaa Beisanille tilausta
. Niin ja auton mukana tulleiden huoltokuittien mukaan tähän on vaihdettu tasan vuosi sitten 180tkm kohdilla toi nokan anturi.
Last edited by |auri; 31-10-2010, 21:25.
Comment
-
Vaihdan sen huomenna jos ei pelitä, niin pitää sitten jumppailla ton vanoksen kanssa.
Pakko kehua tätä foorumia, jos jollekkin toiselle foorumille menee aloittelija kyselemään tyhmiä niin vastauksena takaisin saa pelkkää vittuilua, mutta täällä ainakin tähänasti tullut asiallisia neuvoja
.
Comment
-
Comment
Comment