Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328 automaatti tärisee ja on tehoton. (Nyt toimii!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #16
    Tutustuin aiheeseen pikkasen tässä aikani kuluksi, ja itse ainakin lähtisin ensin vaihtamaan tuon pakopuolen asentotunnistimen, kun niissä kerran on vikoja ollut, ja luultavasti vielä alkup. paikallaan. Jossei auta niin sitten vasta Beisanilta uudet tiivarit, tuo vanos-remppa kun on muutenkin vähän haastavampi ja aikaa vievä kuin tuo nokan asentotunnistimen vaihto.

    Diagnosis

    With M52TU engine cars (98/99-00) with cold engine idle jolt symptoms, the vanos intake solenoid (metal cylinder) electrical connector can be removed. If the idle jolts cease then the problem is the vanos seals.

    A vanos exhaust side fault code, as described above, is most likely a vanos seals failure indication.
    Noinhan tuon vanoksen pystyisi testaamaan.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • |auri
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 198
      • Helsinki

      #17
      Tuli vaihdettua toi asentotunnistin ja tärinä jatkuu. Kylmällä koneella ei täristä, mutta kun lämmöt nousee normaalille tasolle alkaa tärinä ja vedot katoaa:think. Niin ja tossa kun vaihtelin tota tunnistinta huomasin että vanoksen päällä ja sen ympäristössä on kerros tollasta öljystä likaa.
      Last edited by |auri; 01-11-2010, 18:43.

      Comment

      • |auri
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 198
        • Helsinki

        #18
        Kokeilin toi intake solenoidi irti, mutta ei vaikuttanut mihinkään. Edelleen tärisee ja tehot kateissa. Tärinä loppuu kun kierrokset nousee sinne 3000rpm paikkeille. Mikäköhän tossa nyt mättää:think

        Comment

        • |auri
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 198
          • Helsinki

          #19
          Pistetään nyt uutta viestiä. Äsken purin ton letkun mihin tulee MAF ja ilmanputsari kiinni, siinä ei näkynyt mitään halkeamia. Yritin kovasti katsella jos näkyisi halkeamia letkuissa mutta ei näkynyt, pitäisi tietysti purkaa ja kädessä tutkia jos oikeasti haluaisi jotain nähdä. Ainoa mitä huomasin oli että ilmanputsariboksi oli täys pikkukiviä ja itse ilmanputsari olin todella paskanen, tuskin koskaan vaihdettu? Apua kaivataan tän kanssa. Mä oon ihan pihalla mitä tolle nyt pitäisi tehdä/mikä vikana.
          Last edited by |auri; 01-11-2010, 21:16.

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #20
            Originally posted by |auri View Post
            Pistetään nyt uutta viestiä. Äsken purin ton letkun mihin tulee MAF ja ilmanputsari kiinni, siinä ei näkynyt mitään halkeamia. Yritin kovasti katsella jos näkyisi halkeamia letkuissa mutta ei näkynyt, pitäisi tietysti purkaa ja kädessä tutkia jos oikeasti haluaisi jotain nähdä. Ainoa mitä huomasin oli että ilmanputsariboksi oli täys pikkukiviä ja itse ilmanputsari olin todella paskanen, tuskin koskaan vaihdettu? Apua kaivataan tän kanssa. Mä oon ihan pihalla mitä tolle nyt pitäisi tehdä/mikä vikana.
            No hyvähän se ilmanputsarikin ois vaihtaa jos on tukossa. Eipä tuollaista kuitenkaan luulisi aiheuttavan. Pystyisin varmaan huomenna lukemaan ne koodit uudestaan jos on tarvetta (huomasin vasta äsken että olit soittanut :( ).

            EDIT:
            Siellähän oli niitä sytytykseen liittyviä koodeja kanssa niin tulpat ja puolat syyniin seuraavaksi. Jos kerkeis nuo vikakoodit kattelemaan että mitkä kaikki on tullut uudestaan niistä mitä oli, niin on taas vähän viisaampi.

            Ja jos siellä ei muita vikakoodeja ole kuin:
            P1520 (BMW 104, 0x68): B (exhaust) Camshaft Position Actuator (faulty reference value).
            niin lähtisin kyllä vaihtamaan vanoksen tiivisteet seuraavaksi.
            Last edited by Supra^; 01-11-2010, 22:19.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • superb
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2827

              #21
              Laita nyt joka tapauksessa vanoksen tiivisteet uusiksi. Samalla voi tutkia, että onko tulpankoloissa öljyä ja missä kunnossa puolien kumihatut ovat. Tulpat voi laittaa uusiksi samaan syssyyn, ellei ole äskettäin uusittu. Ne voi vaatia myös pientä jälkikiristystä, ellet päätä uusia niitä.

              Huohottimen letkut tai itse huohotin voi olla rikki -> imuvuoto. Imusarjan takaata löytyy 3 pientä kumitulppaa mitkä ovat usein rikki -> imuvuoto.

              Oma peli vaati kaasuläpän putsauksen, eli siihen oli kertynyt öljy/karsta kerros, joka hieman jumitti sitä läppää. Samalla tuli putsattua tyhjäkäynnin säädin ja tarkastettua kaikkien kumiletkujen kunto.

              Ei muuta kuin hommiin.

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                #22
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • tonnizi
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 1501
                  • Mäntsälä

                  #23
                  Originally posted by |auri View Post
                  Eli tänään huomattiin tällänen vika. Kun auto on paikallaan D:llä auto tärisee huomattavasti tyhjäkäynnillä. Välillä vika katoaa ja ei täristä yhtään. Kun auto täristää tyhjäkäynnille ja siirtä N asentoon kierrokset vaeltelevat 500-800 välillä. Auto on myös todella tehoton, mittailtiin 0-100 16 sekunttia. Eli auto on E46 328 vm. 98 ja automaatti, ajettu 190tkm. Maanantaina olis tarkotus viedä vikakoodien lukuun, mutta jos jotain arvailuja sais mikä tossa mättää.
                  no vaihteen välit tai se vaihdelaatikko on menossa paskaks, tai voihan sihen olla sekin että joku pytyistä menny paskaks tai hukkaputki on jotenki taas tukossa
                  Social Media:
                  - Twitter
                  - Instagram
                  - Twitch

                  - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                  Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                  Nykyinen:
                  E61 530d -04
                  Ex:
                  E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                  Comment

                  • |auri
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2010
                    • 198
                    • Helsinki

                    #24
                    No nyt toimii. Vika oli 2 pytyn puolassa.

                    Comment

                    • LASSI-S
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 4918
                      • hattula/hämeenlinna.

                      #25
                      Originally posted by TareJR View Post
                      no vaihteen välit tai se vaihdelaatikko on menossa paskaks, tai voihan sihen olla sekin että joku pytyistä menny paskaks tai hukkaputki on jotenki taas tukossa
                      aivan taidan tässä mennä itekkin tutkiin oman autoni vaihteenvälejä olisko ne paskana, eli siis tyhjä kohta on rikki, jos se pahamaineinen hukkaputki olis vaikka joutunut sinne vaihteiden väleihin. ja se harmoninen värinä on kans paha, siitä moni bensalenkkari sekoaa. löysin kaatopaikalta vanhoja stefoja ja voin myydä niitä noihin vaihteiden väleihin niin ei oo sitä tylsää tyhjää kohtaa siellä.
                      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                      Comment

                      • Jube
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 9636
                        • ...

                        #26
                        Originally posted by |auri View Post
                        No nyt toimii. Vika oli 2 pytyn puolassa.
                        Mukava kuulla että auto on taas kunnossa, mutta suhtauduthan asioihin silti tietyllä varauksella, hukkaputken olisin ehkä itse uusinut samoilla ratsailla puolan kanssa?
                        Ei ole nimittäin mitenkään tavatonta että tukkoinen hukkaputki aiheuttaa pääsääntöisesti henkistä probleemaa vaihdeväleihin :think
                        Pytyt on vielä sitten ihan oma lukunsa, jos nekin alkavat hajoamaan viisveisaten hukkaputken sielunelämästä niin suosittelen ehdottomasti kääntymään lähimmän poppamiehen puoleen
                        Last edited by Jube; 12-11-2010, 01:07.
                        Näillä mennään:
                        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                        MB c124 230CE -90 "Badboy"
                        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                        Comment

                        • Pretoriaani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 3842
                          • Hyvinkää, Finland

                          #27
                          Originally posted by TareJR View Post
                          no vaihteen välit tai se vaihdelaatikko on menossa paskaks, tai voihan sihen olla sekin että joku pytyistä menny paskaks tai hukkaputki on jotenki taas tukossa
                          I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎