Kyllä noita sähköjä on valoilta aika epävarmaa mittailla kotikonstein kun sähkö on pulssimuotoista (PWM), yleismittarit voi näyttää mitä sattuu.
Edit: Oho, sehän tuli tätä kirjoittaessani kuntoon, toivotaan että pysyykin kunnossa.
Jos e46 valoissa on PW modulaatio valoissa niin se on mulle uutta.
Muutenkin olen saanut ihan järkeviä näyttämiä noista vehkeistä. Siis e46:ista , ja autoista joissa tiedän olevan PWM.
onko? asiaan sen syvemmälti en ole perehtynyt mutta miks normaalia halogeeni poltinta ohjattaisiin PWM:nä?
jotain tekemistä lampun keston kanssa?
Polttimo saa käytännössä saman jännitteen aina , riippumatta akun varaustilasta. Eli joo. Kestää pidempään. Ja kirkkaus vaihtelee vähemmän akkujännitteen mukana.
Ihan normaalia (noin autoissa yleensä) että halogeeneissä on PWM ohjaus
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Kyllä noita sähköjä on valoilta aika epävarmaa mittailla kotikonstein kun sähkö on pulssimuotoista (PWM), yleismittarit voi näyttää mitä sattuu.
Ei sattuisi olemaan listaa newbimmerin *MUST* sähkötyökaluista?
Esim. vissiinkin kunnon yleismittari (voi valita tuon modulaation jos tietää oikean), joku vikakoodilukija/nollaaja etc.?
Ja tietysti tarvis sähkökytkentä kaaviot (näihin löytyikin linkki tuosta vilkku ongelma threadista http://spaghetticoder.org/bmw/wds/e46/) ja mistä löytyy esim. tuo että valolle jännite tulee pulssi moduloituna?
http://www.realoem.com/bmw on ollut aika näpsäkkä osien ja räjäytys kuvien tarkasteluun, mutta sen kun saisi mallikohtaisena kirjana (esim. haynesilta ei taida löytyä E46 korjausopasta)... jatkuu sarjassa turhia toiveita
Last edited by Miquela; 02-11-2010, 23:05.
Reason: kytkentä kaavioihin löytyi linkki
Jos e46 valoissa on PW modulaatio valoissa niin se on mulle uutta.
Muutenkin olen saanut ihan järkeviä näyttämiä noista vehkeistä. Siis e46:ista , ja autoista joissa tiedän olevan PWM.
Ilmankos tänään sainkin järkeviä lukemia ihan perus mittauksilla DC puolella
Ja tietysti tarvis sähkökytkentä kaaviot ja mistä löytyy esim. tuo että valolle jännite tulee pulssi moduloituna?
No itse kytkisin oskilloskoopin jos haluaisin selvittää onko kulmikasta sähköä.
Mutta tarviiko siitä välittää....
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Kyllä tuonikäisessä e46:ssä on halogeenien syöttö PWM:ää, sen takia siellä jälkiasennus-xenonitkin rupeavat räpsymään kun tuo halogeenin PWM on liian "harvaa" xenonin ballastin syötölle.
Comment