Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 uusi kaukovalo ei pala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    #16
    Originally posted by Esal View Post
    Kyllä noita sähköjä on valoilta aika epävarmaa mittailla kotikonstein kun sähkö on pulssimuotoista (PWM), yleismittarit voi näyttää mitä sattuu.
    onko? asiaan sen syvemmälti en ole perehtynyt mutta miks normaalia halogeeni poltinta ohjattaisiin PWM:nä?

    jotain tekemistä lampun keston kanssa?
    Last edited by Slazha; 02-11-2010, 22:50.
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #17
      Originally posted by Esal View Post
      Kyllä noita sähköjä on valoilta aika epävarmaa mittailla kotikonstein kun sähkö on pulssimuotoista (PWM), yleismittarit voi näyttää mitä sattuu.

      Edit: Oho, sehän tuli tätä kirjoittaessani kuntoon, toivotaan että pysyykin kunnossa.
      Jos e46 valoissa on PW modulaatio valoissa niin se on mulle uutta.
      Muutenkin olen saanut ihan järkeviä näyttämiä noista vehkeistä. Siis e46:ista , ja autoista joissa tiedän olevan PWM.
      Originally posted by Slazha View Post
      onko? asiaan sen syvemmälti en ole perehtynyt mutta miks normaalia halogeeni poltinta ohjattaisiin PWM:nä?

      jotain tekemistä lampun keston kanssa?
      Polttimo saa käytännössä saman jännitteen aina , riippumatta akun varaustilasta. Eli joo. Kestää pidempään. Ja kirkkaus vaihtelee vähemmän akkujännitteen mukana.
      Ihan normaalia (noin autoissa yleensä) että halogeeneissä on PWM ohjaus
      Last edited by petrolhead; 02-11-2010, 22:56.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Miquela
        Newbiemmer
        • Sep 2010
        • 21
        • Viiala

        #18
        Originally posted by Esal View Post
        Kyllä noita sähköjä on valoilta aika epävarmaa mittailla kotikonstein kun sähkö on pulssimuotoista (PWM), yleismittarit voi näyttää mitä sattuu.
        Ei sattuisi olemaan listaa newbimmerin *MUST* sähkötyökaluista?
        Esim. vissiinkin kunnon yleismittari (voi valita tuon modulaation jos tietää oikean), joku vikakoodilukija/nollaaja etc.?

        Ja tietysti tarvis sähkökytkentä kaaviot (näihin löytyikin linkki tuosta vilkku ongelma threadista http://spaghetticoder.org/bmw/wds/e46/) ja mistä löytyy esim. tuo että valolle jännite tulee pulssi moduloituna?

        http://www.realoem.com/bmw on ollut aika näpsäkkä osien ja räjäytys kuvien tarkasteluun, mutta sen kun saisi mallikohtaisena kirjana (esim. haynesilta ei taida löytyä E46 korjausopasta)... jatkuu sarjassa turhia toiveita
        Last edited by Miquela; 02-11-2010, 23:05. Reason: kytkentä kaavioihin löytyi linkki
        BMW E46 330i -01 => Crashed

        Comment

        • Miquela
          Newbiemmer
          • Sep 2010
          • 21
          • Viiala

          #19
          Originally posted by petrolhead View Post
          Jos e46 valoissa on PW modulaatio valoissa niin se on mulle uutta.
          Muutenkin olen saanut ihan järkeviä näyttämiä noista vehkeistä. Siis e46:ista , ja autoista joissa tiedän olevan PWM.
          Ilmankos tänään sainkin järkeviä lukemia ihan perus mittauksilla DC puolella
          BMW E46 330i -01 => Crashed

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #20
            Originally posted by Miquela View Post
            Ilmankos tänään sainkin järkeviä lukemia ihan perus mittauksilla DC puolella
            Niissä on mun muistaakseni taajuus luokkaa 100Hz , ei se yleismittari edes kerkee sekoilemaan
            Originally posted by Miquela View Post
            Ja tietysti tarvis sähkökytkentä kaaviot ja mistä löytyy esim. tuo että valolle jännite tulee pulssi moduloituna?
            No itse kytkisin oskilloskoopin jos haluaisin selvittää onko kulmikasta sähköä.
            Mutta tarviiko siitä välittää....
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • jartsa02
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 1131
              • Helsinki

              #21
              Kyllä tuonikäisessä e46:ssä on halogeenien syöttö PWM:ää, sen takia siellä jälkiasennus-xenonitkin rupeavat räpsymään kun tuo halogeenin PWM on liian "harvaa" xenonin ballastin syötölle.
              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎