Tätä ongelmaa muillakin näemmä.. Auto on 330d 11/02 eli ekoja facelift malleja. Ongelmana on käynnistys pakkasilla. Ekan kerran temppuili marraskuussa kun kovat pakkaset alko, ja taisipa olla kesälaatua joka jäi suodattimeen. Pa-säiliö tyhjättiin, talvilaatua tilalle ja uus suodatin ja menoksi.
Nyt teki saman tempun, -7c pakkasessa, sai sahata lähes tyhjäksi, latasin akun yön yli, lämmitin föönillä polttoainesuodattimen ja lähti käymään heti. Ajoin 80km ton jälkeen ja käynnistykset onnistui, kunnes kävin marketissa ja ajoin varmuuden vuoksi lämpimään halliin, ja sinne jäi, ei käynnisty, sahata saa ja mitään ei tapahdu, moottori on lämmin, konehuone lämmin, pa-suodatin on lämmin joten sitäkään on turha sulattaa. Auton vikakoodit luettu, ja mitään ei ole. Itse epäilen pa-suodatinta mutta mikä sen olisi voinut tukkia taas? Virrat kun laittaa päälle, normaalin kuulosta surinaa pumppu/pumput pitää. Rele? en ole vaihtanut, tarkastanut kuntoa.
Joku mainitsi nokka-akselin asennon tunnistajan anturin, muistasin et joskus 5v sitten e39 oli toi särki, ja se tuntui myös moottorin käynnissä enemmän kuin startatessa.
Vinkkejä? neuvoja?
Nyt teki saman tempun, -7c pakkasessa, sai sahata lähes tyhjäksi, latasin akun yön yli, lämmitin föönillä polttoainesuodattimen ja lähti käymään heti. Ajoin 80km ton jälkeen ja käynnistykset onnistui, kunnes kävin marketissa ja ajoin varmuuden vuoksi lämpimään halliin, ja sinne jäi, ei käynnisty, sahata saa ja mitään ei tapahdu, moottori on lämmin, konehuone lämmin, pa-suodatin on lämmin joten sitäkään on turha sulattaa. Auton vikakoodit luettu, ja mitään ei ole. Itse epäilen pa-suodatinta mutta mikä sen olisi voinut tukkia taas? Virrat kun laittaa päälle, normaalin kuulosta surinaa pumppu/pumput pitää. Rele? en ole vaihtanut, tarkastanut kuntoa.
Joku mainitsi nokka-akselin asennon tunnistajan anturin, muistasin et joskus 5v sitten e39 oli toi särki, ja se tuntui myös moottorin käynnissä enemmän kuin startatessa.
Vinkkejä? neuvoja?
Comment