Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320 d -02 miks ei lämpee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Tuota ei pitäisi olla kuin automaateissa, mulla on manuaaliaskilla.
    Ehjällä termarilla tuo M57D30 lämpeää vielä yli -30 kelilläkin ihan hienosti lämpöihin ja pitää ne. Ihan ilman mitään keulan teippailuja tai mitään.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      #17
      Originally posted by Cell View Post
      Ehjällä termarilla tuo M57D30 lämpeää vielä yli -30 kelilläkin ihan hienosti lämpöihin ja pitää ne. Ihan ilman mitään keulan teippailuja tai mitään.
      Eli kyse on tavan termostaatista, koska tuota EGR termaria ei omasta löydy, manuaaliaskilla olevassa on suora putki ilman jäähdytystä. Täytyy käydä hakemassa uusi termari ja kokeilla mitä sanoo.
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Cell View Post
        Ehjällä termarilla tuo M57D30 lämpeää vielä yli -30 kelilläkin ihan hienosti lämpöihin ja pitää ne. Ihan ilman mitään keulan teippailuja tai mitään.
        Joo, itselläkään ei ole tuossa M47N mitään keulan teippailuja

        Comment

        • vesa venäläinen
          Newbiemmer
          • Feb 2011
          • 11
          • joensuu

          #19
          Originally posted by Kurre View Post
          Tuli mieleen mainita, että itsellä on kans tuo alkupään facelift 320d ja siinä ei ko. egr-termaria ole eli sulla voi olla sama tilanne. Itsellä talvella riitti lämmöt hyvin kun vaihtoi termarin ja kytki EGR-kierron takaisin (kesäisin oli tulpattuna)..tosin tuo egr vaikutti itsellä vain lämpeämisnopeuteen ei niinkään siihen mihin asti moottori lämpeni.

          Yks tarkistuskohta voisi olla syylärin takana olevat läpät, että sulkeutuvat..toimivat alipaineella.
          JEPkyllähän siellä se pirun egr termari oli ja vikahan sen vaihdolla hävisi,,,lämmöt nätisti puolessa vaik pakkasta 27

          Comment

          • Kurre
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 384
            • Veteli

            #20
            Originally posted by vesa venäläinen View Post
            JEPkyllähän siellä se pirun egr termari oli ja vikahan sen vaihdolla hävisi,,,lämmöt nätisti puolessa vaik pakkasta 27
            Hyvä, että homma korjaantui sillä

            Sellainen tuli vielä mieleen, että kun epäilee lämpöongelmia niin kannattaa seurailla "salavalikosta" koneen lämpöjä..itsellä ennen termarin vaihtoa lämmöt ei noussut kuin 70-75 asteeseen vaikka mittari näytti tikkusuoraan ylöspäin. Termarin vaihdon jälkeen lämmöt nousee jo normi lukemiin, eli reippaasti yli 80 asteeseen ja lämpöä tulee ihan toiseen tapaan.
            sigpic
            Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
            ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

            Comment

            • jannee11
              Newbiemmer
              • Aug 2006
              • 23
              • Vantaa

              #21
              Löytyykös tollanen egr termari myös tästä vanhemmasta pelistä? Eli vm. -00 320d ja manuaaliaskilla jos jotain merkitystä. Nelosella on ajettava motarillakin jotta saa lämmöt normaaliks (mittarin mukaan). Siltikään puhallusilmanlämpö ei ole kovin kaksista. PRKLeen talvi....sais jo loppua
              Last edited by jannee11; 21-02-2011, 09:41.
              BMW 320d Touring -07

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎