Kampiakselin jumittaminen paikalleen oli ilmeisesti jo ratkaistu?
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Taannoin eräässä M50 moottorissa oli myös aika tiukassa kampuran pultti, auki ei lähtenyt muuten kuin lämmittämällä pultti tyvestään punahehkuun, tiiä sitten onko välttämättä kauheen hyvä/järkevä keino...:think
Näkyy tuossa dieselissä olevan M18 pultti siellä akselin nokassa, että kyllähän se varmasti kiinni on.
Voimansiirtoa vasten kun toinen vetää sen pultin metrin varrella jännitykseen ja toinen kaveri siinä vaiheessa lyö parin kilon vasaralla siihen pultin kantaan niin jo on kumma jos ei irtoa.
BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04 Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01 Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
lähti ilman lämmitystä kun ensin jännitys päälle ja iskuja niin saatanasti...sen jälkeen piiitkä varsi räikän perään ja startilla loput... ... nyt sitten vielä se pikku pikku kiristys uudelle hihnapyörälle
Itsellä olisi tuo saman pultin irroitusoperaatio edessä tulevana viikonloppuna (jipii) Oli koko hihnapyörä lähteny litomaan :P oli revennyt siitä tärinäkumista irti, mutta hihna oli jäänyt kuitenkin siihen rungon päälle pyörimään enkä edes huomannut ajossa mitään kun töistä ajelin kotiin.. onkos tuossa pultissa ihan normi kierre? Kaikki muutkin neuvot on ihan tervetulleita jos tuossa irroituksessa on jotain erikoista..
Palaan petrolin joskus esittämään kysymykseen Miten saitte lukittua tuon kampuran? vai oletteko kaikki vain pyörittäneet startilla auki?
Ei paljoa mene hermot tuohon pulttiin!
Kohteena on tuo sigun 320d touring.
Lukitus muistaakseni hoituu lukitustapilla vauhtipyörästä.
Huollossa ottivat pulttipyssyllä irti. Vaatinee laadukkaan koneen jossa on tarpeeksi jerkkua, koska itse en saanut pienehköllä pyssyllä (isompi ei sopinut koneen ja syylärin väliin).
Comment