Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 kampiakselin hihnapyörän irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toivokoo
    Newbiemmer
    • Aug 2008
    • 11

    e46 kampiakselin hihnapyörän irroitus

    eli olisiko jollakin heittää vinkkiä miten helvatussa saan sen pultin auki kun tuntuu olevan eeeerittäin tiukassa... ja kone on 2.0 td :think
  • caltsu
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 81
    • orimattila

    #2
    Originally posted by toivokoo View Post
    eli olisiko jollakin heittää vinkkiä miten helvatussa saan sen pultin auki kun tuntuu olevan eeeerittäin tiukassa... ja kone on 2.0 td :think
    Pistät avaimen kiinni ja pyöräytät maata vasten startilla irti.
    Näin ainakin lähti vanhasta 520i pultti auki.

    Comment

    • toivokoo
      Newbiemmer
      • Aug 2008
      • 11

      #3
      juu niin teinkin ja pomppasi vaan koko keula ilmaan ja sain betonilattiaan hauskan ojan siihen kohtaan...

      Comment

      • Pretoriaani
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 3842
        • Hyvinkää, Finland

        #4
        Tarpeeks pitkällä voimavarrella luulis lähtevän.
        I don't lose sleep over the opinion of sheep.

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5

          Kampiakselin jumittaminen paikalleen oli ilmeisesti jo ratkaistu?
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • toivokoo
            Newbiemmer
            • Aug 2008
            • 11

            #6
            autoa pidettiin paikallaan jarruilla ja vaihteella...myös varrella oli pituutta...

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16421
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by toivokoo View Post
              autoa pidettiin paikallaan jarruilla ja vaihteella...myös varrella oli pituutta...
              On vaan joustoa voimansiirrossa sen verran että ei meinaa homma onnistua, hox petrolin kysymys.

              Comment

              • toivokoo
                Newbiemmer
                • Aug 2008
                • 11

                #8
                aamusta jatketaan uusilla silmillä ja sitte se lähtee tai itkee ja lähtee prkl....ei ole ennenkään mokomat pulttiloiset vittuillu

                Comment

                • M40 Power
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 584
                  • Turun seutu

                  #9
                  Taannoin eräässä M50 moottorissa oli myös aika tiukassa kampuran pultti, auki ei lähtenyt muuten kuin lämmittämällä pultti tyvestään punahehkuun, tiiä sitten onko välttämättä kauheen hyvä/järkevä keino...:think
                  EX: E30, E34, E36, E36 compact

                  Nyk. -99 320D

                  Comment

                  • ockelbo4500
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 923
                    • Sotkamo--Oulu

                    #10
                    Näkyy tuossa dieselissä olevan M18 pultti siellä akselin nokassa, että kyllähän se varmasti kiinni on.

                    Voimansiirtoa vasten kun toinen vetää sen pultin metrin varrella jännitykseen ja toinen kaveri siinä vaiheessa lyö parin kilon vasaralla siihen pultin kantaan niin jo on kumma jos ei irtoa.
                    BMW E84 X1 18dXdrive -14

                    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                    Ex, E46 320 d Touring -01
                    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                    Comment

                    • häjjy
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 79
                      • uleåborg

                      #11
                      Lämmittämällä...

                      ...se lähtee mutta stefa pitää uusia

                      Comment

                      • toivokoo
                        Newbiemmer
                        • Aug 2008
                        • 11

                        #12
                        lähti ilman lämmitystä kun ensin jännitys päälle ja iskuja niin saatanasti...sen jälkeen piiitkä varsi räikän perään ja startilla loput... ... nyt sitten vielä se pikku pikku kiristys uudelle hihnapyörälle

                        Comment

                        • scheisse
                          BTCF Honorary Member
                          • Apr 2007
                          • 2798
                          • Kauhajoki

                          #13
                          Itsellä olisi tuo saman pultin irroitusoperaatio edessä tulevana viikonloppuna (jipii) Oli koko hihnapyörä lähteny litomaan :P oli revennyt siitä tärinäkumista irti, mutta hihna oli jäänyt kuitenkin siihen rungon päälle pyörimään enkä edes huomannut ajossa mitään kun töistä ajelin kotiin.. onkos tuossa pultissa ihan normi kierre? Kaikki muutkin neuvot on ihan tervetulleita jos tuossa irroituksessa on jotain erikoista..
                          - f30 330e M-Sport , -16
                          - e36 3.2 M3 cabrio individual

                          Comment

                          • scheisse
                            BTCF Honorary Member
                            • Apr 2007
                            • 2798
                            • Kauhajoki

                            #14
                            Palaan petrolin joskus esittämään kysymykseen Miten saitte lukittua tuon kampuran? vai oletteko kaikki vain pyörittäneet startilla auki?

                            Ei paljoa mene hermot tuohon pulttiin!
                            Kohteena on tuo sigun 320d touring.
                            Last edited by scheisse; 03-11-2012, 13:02.
                            - f30 330e M-Sport , -16
                            - e36 3.2 M3 cabrio individual

                            Comment

                            • Kurre
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2003
                              • 384
                              • Veteli

                              #15
                              Originally posted by scheisse View Post
                              Palaan petrolin joskus esittämään kysymykseen Miten saitte lukittua tuon kampuran? vai oletteko kaikki vain pyörittäneet startilla auki?

                              Ei paljoa mene hermot tuohon pulttiin!
                              Kohteena on tuo sigun 320d touring.
                              Lukitus muistaakseni hoituu lukitustapilla vauhtipyörästä.
                              Huollossa ottivat pulttipyssyllä irti. Vaatinee laadukkaan koneen jossa on tarpeeksi jerkkua, koska itse en saanut pienehköllä pyssyllä (isompi ei sopinut koneen ja syylärin väliin).

                              http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/09/61 Tuossa vielä linkki ohjeeseen
                              sigpic
                              Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
                              ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎