Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 kampiakselin hihnapyörän irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • scheisse
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2007
    • 2798
    • Kauhajoki

    #16
    kiitos vinkistä, mut homma on jo kunnossä

    Lainasin yhdeltä tutulta sen rakentaman lukitustyökalun jolla pidettiin kiinni tuosta hihnapyörästä (niistä haitoista mitkä siinä pultin ympärillä on) ja toinen väänsi väkisin pultin auki pitkän varren kanssa..
    Oli kyllä aika tiukassa, mutta nyt on uusi kiinni eikä siihen vaihtamiseen menny kuin 20min kunhan vaan saatiin työkalut markille.
    - f30 330e M-Sport , -16
    - e36 3.2 M3 cabrio individual

    Comment

    • Niok
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 31
      • Haukipudas

      #17
      oliko minkälainen se lukitus avain sulla? ihtellä kans ko.pyörän irrotus ja ei vittu millään auki. yhdenlaisen "lukite avaimen" tein muttei kestäny mitään ja startilla koitin auki mutta ei mihinkään lähteny.
      "Vauhti on jumalani, auto on kirkkoni ja BMW on uskontoni, jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

      Comment

      • abject
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 377
        • Vähäkyrö

        #18
        Minkäs merkkistä pyörää merkkiliikkeestä myydään? Löytyiskö eBaysta samaa... Hintahaarukka näytti olevan 110-220e +tk.
        F11 525dx M-Sport ’14
        w123 240D Lang MR '81

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3142
          • Tampere

          #19
          Onhan noita tarvikevalmistajia: KLIK.

          Gates ja SKF ainakin paistaa silmään kelvollisina.

          X1-Autoteilessa oli vaihtoehtojakin läjä: KLIK.

          Teilehaberilta löytyy Gatesinakin: KLIK.

          Comment

          • abject
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 377
            • Vähäkyrö

            #20
            Originally posted by MNi View Post
            Onhan noita tarvikevalmistajia: KLIK.

            Gates ja SKF ainakin paistaa silmään kelvollisina.

            X1-Autoteilessa oli vaihtoehtojakin läjä: KLIK.

            Teilehaberilta löytyy Gatesinakin: KLIK.
            Suurkiitos näistä linkeistä!

            Täytyypä laittaa tilausta vetämään. Käyttöautolla pyysivät pyörästä yli 300. Lämppärinmoottorista olisivat halunneet 650e...

            Täytyypä tutkia vähän tarkemmin mitä muuta tilaisis samaan konkurssiin. Kun kerran tilailemiseksi meni (ei noita käyttiksenkään hyllystä olisi saanut) niin sama se on kai tuo auto ajaa talliin osia odottelemaan ja pemistää imusarjanläpät samalla huitsin v*ttuun. Olisko EGR:nkin aika häipyä...
            F11 525dx M-Sport ’14
            w123 240D Lang MR '81

            Comment

            • Kouvolaguy
              Newbiemmer
              • Aug 2016
              • 9
              • Kouvola

              #21
              Olpa muute vittumaine hommaku matkalla tipahti kokp hihnapyörä poikkeen motonetissä 200e uus ja merkkiliikkeessä 400e. Onneks sain fixukselta korjaamoalennuksilla 95e. Vaihtamisesta ei tullu mitään parkkipaikalla oli nii saakelin jumissa, purin kaiken valmiiks ja ajelin korjaamolle 120e makso vaihtotyö. Hyih, onneks kaikki muut oli uudenverosia ei menny lisää rahaa osiin vielä 😀 mikähän tyyppivika se tämmöne on, tuossaha ois pahasti voinu käyvä ku jumalaton mötikkä tipahti motarilla poikkeen. Purkamaan joutu moottorin päältä muovit ja sähgösenropellin ee muuta, säästi työaikaa ku sanoin et älä laita muita osia paikalleen kun ropelli 😂

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1227
                • LAHTI

                #22
                Lähti

                Originally posted by Kurre View Post
                Lukitus muistaakseni hoituu lukitustapilla vauhtipyörästä.
                Huollossa ottivat pulttipyssyllä irti. Vaatinee laadukkaan koneen jossa on tarpeeksi jerkkua, koska itse en saanut pienehköllä pyssyllä (isompi ei sopinut koneen ja syylärin väliin).

                http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/09/61 Tuossa vielä linkki ohjeeseen
                Itsellä lähti irti IR-komposiitti 1/2 pulttikoneella, yksi pamaus ja irti oli.
                Niin ne BMW orginaali osat on jo vahvistettuja itsellä sellainen uusi BMW-vahvistettu osa painoi 300g enemmän, eli niihin on vahvistus päivitys on tehty. En luottanut enää noihin vähemmän kestäviin malleihin. Tätä teidän kannatta miettiä laitatteko sen saman paskan joka hajoaa varmemmin kuin orginaali vahvistettu.
                Last edited by 325E; 19-05-2017, 10:01.

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  #23
                  Jos alkuperäinen hihnapyörä, tai mikä tahansa osa on kestänyt 15 vuotta ja 200 - 300 tkm, niin miksei vastaava kelpaa? Miksi sen pitää aina olla vahvistettu ja parempi kuin alkuperäinen? Jos alkuperäinen hihnapyörä on kestänyt vaikka sen 200 tkm, niin kestääkö se koko muu auto vielä 300 tkm lisää, jos pistetään vahvistettu hihnapyörä?


                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #24
                    Originally posted by Bullitt View Post
                    Jos alkuperäinen hihnapyörä, tai mikä tahansa osa on kestänyt 15 vuotta ja 200 - 300 tkm, niin miksei vastaava kelpaa? Miksi sen pitää aina olla vahvistettu ja parempi kuin alkuperäinen? Jos alkuperäinen hihnapyörä on kestänyt vaikka sen 200 tkm, niin kestääkö se koko muu auto vielä 300 tkm lisää, jos pistetään vahvistettu hihnapyörä?
                    Jep . Erittäin hyvin sanottu sieltä rannikolta.
                    2 vuotta vanhoissa on tyyppivikoja. Vanhoissa autoissa on vaan vikoja joita vaan tulee kun niillä on ajettu vitusti.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎