Vaihtelin tänään tuon separaattorin ja letkut tänään, jos vaikka loppuisi tuo öljynkulutus.
Separaattorissa ei reiät tukossa olleet. Kysymys kuuluukin että onko normaalia että ne imusarjan päälle tulevat putket oli ihan öljystä märkänä?
Separaattoriltahan menee letku öljytikun putken kylkeen. Se putkihan on kaksi putkea sisäkkäin tosi pienellä raolla ja ajan kanssa sinne kertyy melkoisesti töhkää joka estää öljyn valumisen takaisin öljypohjaan. Itsellä se oli (M54B30) lähestulkoon tukossa ja putsauksen jälkeen öljynpinta ei juurikaan laske tikussa öljynvaihtovälin aikana. Taitaapa olla varaosanrokin muuttunut aikojen kuluessa tuossa öljytikun putkessa, jotain muutoksia (MuTu?).
Sehän on ihan normaalia että nämä m54 koneet "hävittää" vähän öljyä..
Ihan pakko kommentoida, että missään nimessä M54:n öljyn hävittäminen ei ole normaalia. Ilmeisesti riuska nimimerkki ei ole koskaan ehjällä M54:llä ajanut. Olisiko aika korjata viat?
T: Antti
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
Ihan pakko kommentoida, että missään nimessä M54:n öljyn hävittäminen ei ole normaalia. Ilmeisesti riuska nimimerkki ei ole koskaan ehjällä M54:llä ajanut. Olisiko aika korjata viat?
T: Antti
Voi olla että niinkin, mutta manun mukaankin on pieni öljyn "häviäminen" ihan normaalia...
Juu kai sitä nyt joutuu separaattorin ja lehkujen vaihto hommiin. öljyä ruvennut menemään vähän liikaa...
Tänää lähin ja ajoin parikilsaa jossa auto parkissa jonkun tunnin niin sen jälkeen hirvee pölly tuli perässä pitkän aikaa. Mikähän on???
Oisko separaattosin putket/letkut tukossa??
Homma korjaantui separaattorin ja letkujen vaihdolla, kiitos WSE1:lle. Lomat alkoi heti rempan jälkeen ja viikon ajan kierrettiin Suomea ja tikku näytti täyttä reissun jälkeen ja näyttää vieläkin nyt 2kk jälkeen.
Mä kans vaihdoin just "cold country version" separaattorin ja letkut + venakopantiivisteen. Marmoritiskiltä hk.alennuksineen 169e.
Edit: separaattori+letkut oli siis 132e
Jeps. kiitoksia. Oliko vuoratut? marmorilla maksaa sit varmaa jotain parisataa
mitäs kaikkia tiivisteitä tohon tarvii? imusarjaa ei vissii tarvi otta pois mutta kaikki sitä ennen tarvii?
Oli vuoratut. Itellä suomiauto cold coutry-paketilla, mut kyl huohotin oli ihan etelän mallia ilman eristeitä
Tosin, hyvinhän toi on kestäny. Vanha oli leiman mukaan tehty 02/2001, ku käyttöönotto oli kuukautta myöhemmin.
Tiivisteitä ois hyvä vaihtaa kaasuläppärunkoon ja disaan.
Ja älä oo yhtä hölmö ku mä, eli kato että sen ilmaputken kohdistuslirvake osuu kohdilleen siihen kaasuläppärunkoon nähden, niin ei tartte kahta kertaa purkaa
Comment