Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330DA touring outo hakkaaminen kovemmassa kiihdytyksessä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janneyliranta
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 157
    • Laihia

    #16
    No niin, jatketaas taas tätä keskustelua. Tärinä autossa edelleen, en ole jaksanut korjata, kun muuten pelaa hyvin, paitsi kovemmassa kiihdytyksessä. Olen nyt vaihtanu rättinivelen, keskitysholkin, kardaanin kannatinkumin(toistamiseen) ja takimmaisen ristikon. Ristikon vaihdon jälkeen lähdin oikein testaamaan autoa, 1 vaihteella ääntä ei kuulu, vaikka kuinka repii, 2 ja 3 vaihteella kolina ilmenee. Alkaa olla tietämys vähissä, tuskin se turbiinin lukkokaan on, kun muuten toimii moitteetta, lukko kytkeytyy alle sadassa ja samaten irtoaa.

    Comment

    • KooHoo
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 132
      • Oulu

      #17
      Täällä samaa probleemaa ollut jo pidempään manuaaliaskisessa, joten en lähtisi heti turbiinia syyttämään. Omaani vaihdettu seuraavat osat:
      - moottorin tukikumet
      - vaihteiston tukikumet
      - kardaanin kannatinlaakerit (manuaalissa 3-osainen kardaani)
      - rättinivel ja kardaanin keskityshela
      - vauhtipyörä ja kytkinpaketti
      - putkisto linjattu puolen kymmentä kertaa ja vaihdetukin kertaalleen käytettyyn

      Edelleen jytke jatkuu ja esiintyy eritoten 3-vaihteella tietyllä kierrosalueella. Nyt takajousien vaihdon yhteydessä huomattiin, että takakelkan isot puslat sekä pitkittäistukivarsien etuhelat jonkin verran väljät. Seuraavaksi lähdetään varmaan tuota savottaa selvittelemään... Mittarissa 312tkm ja jytkeen saa siis aikaiseksi m47:n "väännöillä".

      Comment

      • janneyliranta
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 157
        • Laihia

        #18
        Jos saat tuon jytkeen poistettua, niin kirjoitteleppa tänne, saadaan tääkin auto kuntoon!

        Comment

        • janneyliranta
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 157
          • Laihia

          #19
          Nyt sain jytkeen miltei poistumaan. Otin kardaanin pois keskimmäisen ristikon mittauksen takia, irroitin kardaanin toisistaan mittauksen helpottamiseksi, tein mittaukset ja yhdistin kardaanit, tällä kertaa pistin tasapainoituspalat, jotka on hitsattu kardaaniin, niin etummaisen ja takimmaisen tasapainoituspainon samaan linjaan ja asennin kardaanin autoon ja koeajolle, niin kappas, tärinä melkein poistui kokonaan, jee. Tämä loppu tärinä saattaa johtua vain niin pirun kovista väännöistä, kun ei oo enää vakio 184hv. Enää ei tärise kuin ihan kaasu pohjassa, pitää kyllä kovaa kiihdyttää, jos meinaan kolisee

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #20
            Ko-Met Oy:lle tasapainotukseen?

            Comment

            • Jussi83
              Bimmer Rookie
              • Jun 2013
              • 102
              • Kitee

              #21
              320dA touring 110kw vm:03

              noniin eilen hankitussa autossa saman tyyppistä vikaa. 90km/h vauhdissa alkaa mäessä jyristää ja loppuu kun kaasun nostaa. lueskelin palstaa ja olettaisin turbiinia tai kannatin laakeria. tuleeko kellekkään ajatuksia mistä kannattaisi aloittaa. niin ja kilsoja takana n.272000.

              ja laatikon öljypohjassa mainitaan että lifetime öljyt??????
              ajattelin vaihtaa sinne uudet öljyt mutta sormi meni suuhun. kuinka paljon sinne menee öljyä ja mistä ne sinne laitetaan. helppiä pliis.
              Last edited by Jussi83; 01-02-2014, 13:56.
              F25 30d vm:11
              Ex:e46 320dA toukka 110kw vm:03

              Comment

              • _odin
                Bimmer Rookie
                • Oct 2010
                • 184
                • Rovaniemi

                #22
                Originally posted by Jussi83 View Post
                noniin eilen hankitussa autossa saman tyyppistä vikaa. 90km/h vauhdissa alkaa mäessä jyristää ja loppuu kun kaasun nostaa. lueskelin palstaa ja olettaisin turbiinia tai kannatin laakeria. tuleeko kellekkään ajatuksia mistä kannattaisi aloittaa. niin ja kilsoja takana n.272000.

                ja laatikon öljypohjassa mainitaan että lifetime öljyt??????
                ajattelin vaihtaa sinne uudet öljyt mutta sormi meni suuhun. kuinka paljon sinne menee öljyä ja mistä ne sinne laitetaan. helppiä pliis.
                Luultavasti turbiini ei vaikuta alkaa enään öljyjä vaihtamaan:think mutta tyhjennyksellä selviää metallihiukkasten määrä!
                Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

                Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

                Comment

                • Jussi83
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2013
                  • 102
                  • Kitee

                  #23
                  no niin nyt turbiini vaihdettuna ja uudet oilit lootan sisässä. Ongelmat sen suhteen loppu siihen
                  F25 30d vm:11
                  Ex:e46 320dA toukka 110kw vm:03

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎