No niin, jatketaas taas tätä keskustelua. Tärinä autossa edelleen, en ole jaksanut korjata, kun muuten pelaa hyvin, paitsi kovemmassa kiihdytyksessä. Olen nyt vaihtanu rättinivelen, keskitysholkin, kardaanin kannatinkumin(toistamiseen) ja takimmaisen ristikon. Ristikon vaihdon jälkeen lähdin oikein testaamaan autoa, 1 vaihteella ääntä ei kuulu, vaikka kuinka repii, 2 ja 3 vaihteella kolina ilmenee. Alkaa olla tietämys vähissä, tuskin se turbiinin lukkokaan on, kun muuten toimii moitteetta, lukko kytkeytyy alle sadassa ja samaten irtoaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330DA touring outo hakkaaminen kovemmassa kiihdytyksessä.
Collapse
X
-
Täällä samaa probleemaa ollut jo pidempään manuaaliaskisessa, joten en lähtisi heti turbiinia syyttämään. Omaani vaihdettu seuraavat osat:
- moottorin tukikumet
- vaihteiston tukikumet
- kardaanin kannatinlaakerit (manuaalissa 3-osainen kardaani)
- rättinivel ja kardaanin keskityshela
- vauhtipyörä ja kytkinpaketti
- putkisto linjattu puolen kymmentä kertaa ja vaihdetukin kertaalleen käytettyyn
Edelleen jytke jatkuu ja esiintyy eritoten 3-vaihteella tietyllä kierrosalueella. Nyt takajousien vaihdon yhteydessä huomattiin, että takakelkan isot puslat sekä pitkittäistukivarsien etuhelat jonkin verran väljät. Seuraavaksi lähdetään varmaan tuota savottaa selvittelemään... Mittarissa 312tkm ja jytkeen saa siis aikaiseksi m47:n "väännöillä".
Comment
-
-
Nyt sain jytkeen miltei poistumaan. Otin kardaanin pois keskimmäisen ristikon mittauksen takia, irroitin kardaanin toisistaan mittauksen helpottamiseksi, tein mittaukset ja yhdistin kardaanit, tällä kertaa pistin tasapainoituspalat, jotka on hitsattu kardaaniin, niin etummaisen ja takimmaisen tasapainoituspainon samaan linjaan ja asennin kardaanin autoon ja koeajolle, niin kappas, tärinä melkein poistui kokonaan, jee. Tämä loppu tärinä saattaa johtua vain niin pirun kovista väännöistä, kun ei oo enää vakio 184hv. Enää ei tärise kuin ihan kaasu pohjassa, pitää kyllä kovaa kiihdyttää, jos meinaan kolisee
Comment
-
-
320dA touring 110kw vm:03
noniin eilen hankitussa autossa saman tyyppistä vikaa. 90km/h vauhdissa alkaa mäessä jyristää ja loppuu kun kaasun nostaa. lueskelin palstaa ja olettaisin turbiinia tai kannatin laakeria. tuleeko kellekkään ajatuksia mistä kannattaisi aloittaa. niin ja kilsoja takana n.272000.
ja laatikon öljypohjassa mainitaan että lifetime öljyt??????
ajattelin vaihtaa sinne uudet öljyt mutta sormi meni suuhun. kuinka paljon sinne menee öljyä ja mistä ne sinne laitetaan. helppiä pliis.Last edited by Jussi83; 01-02-2014, 13:56.F25 30d vm:11
Ex:e46 320dA toukka 110kw vm:03
Comment
-
-
Originally posted by Jussi83 View Postnoniin eilen hankitussa autossa saman tyyppistä vikaa. 90km/h vauhdissa alkaa mäessä jyristää ja loppuu kun kaasun nostaa. lueskelin palstaa ja olettaisin turbiinia tai kannatin laakeria. tuleeko kellekkään ajatuksia mistä kannattaisi aloittaa. niin ja kilsoja takana n.272000.
ja laatikon öljypohjassa mainitaan että lifetime öljyt??????
ajattelin vaihtaa sinne uudet öljyt mutta sormi meni suuhun. kuinka paljon sinne menee öljyä ja mistä ne sinne laitetaan. helppiä pliis.Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot
Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz
Comment
-
Comment