Onko kenelläkään ollut ongelmana, että toinen puoli takaata on noin 10-15milliä kaaresta mitattuna alempana, kuin vasen puoli? Autoon on asennettu vastaikään H&R CupKit. Olen myöskin vaihtanut jouset puolelta toiselle, ja tilanne ei muuttunut miksikään. Lisäksi tukivarsien ulommat puslat on myöskin vaihdettu. Onko ainoa mahdollinen selitys, että ylätukivarsi olisi vääntynyt?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Ci, oikeapuoli takapäästä alempana!
Collapse
X
-
Originally posted by miksu83 View PostOnko kenelläkään ollut ongelmana, että toinen puoli takaata on noin 10-15milliä kaaresta mitattuna alempana, kuin vasen puoli? Autoon on asennettu vastaikään H&R CupKit. Olen myöskin vaihtanut jouset puolelta toiselle, ja tilanne ei muuttunut miksikään. Lisäksi tukivarsien ulommat puslat on myöskin vaihdettu. Onko ainoa mahdollinen selitys, että ylätukivarsi olisi vääntynyt?
Eli ei vika vaan ominaisuus.
-
-
taitaa olla kaikissa sama vika? :think mikä tuon aiheuttaa? itse ihmettelin samaa orkkis alustan kanssa nyt tatechnixin säädettävä alusta ja kierteet mitattu takana samaan kohtaan ja edelleen matalammalla oik. puoli.. piti säätää 9mm oikeaa puolta korkeammalle että oli samassa tasossa
MB GL 450cdi '11
Nissan Skyline R34 GT-T ´99
Ex:
e61LCI Touring 530d '09
MB Vito 122cdi '11
e36 318i Touring ´96
e30 316 ´85
volvo 940 ´91
Ibiza Cupra ´08
e46 325Ci ´05
e30 320i ´86
e30 316i ´89
Audi 80 ´87
Comment
-
-
Originally posted by jorda View Posttaitaa olla kaikissa sama vika? :think mikä tuon aiheuttaa? itse ihmettelin samaa orkkis alustan kanssa nyt tatechnixin säädettävä alusta ja kierteet mitattu takana samaan kohtaan ja edelleen matalammalla oik. puoli.. piti säätää 9mm oikeaa puolta korkeammalle että oli samassa tasossa
Originally posted by Hemi View PostSe H&R:n progressiivinen setti ei erottele puolia, eli ei huomioi oikean takakulman akkua.
Eli ei vika vaan ominaisuus.
Comment
-
-
Takakulman niiaus johtuu yleensä etuiskarin alajousilautasen väärästä kulmasta. Alajousilautanen pitää aina säätää kohdalleen ainakin toisesta iskarista, useimmiten juuri kuskinpuolelta uutta laitettaessa. Jos säätöä ei ole tehty se nostaa kuskinpuolelta keulaa hieman ja niiaa vastakkaista takakulmaa. Pienellä madalluksella tuskin huomaa, vaan mitä suurempi madallus, sen selvemmin niiaus näkyy ( jo 40mm madallus heittää jopa 15mm verrattuna toiseen kaareen, riippuen lautasen asennosta). Jousilautasen pitäisi olla n.45 astetta kyljestä katsottuna taka-akseliin päin. Alkuperäisistä hyvä mallata. Ei se 15Kg:n paino pudota kulmaa niin paljoa, että silmä huomaisi, jos on uudet jouset/iskarit
Comment
-
-
joku mulle joskus sanoi että bemarit tehdään siten että ovat suorassa kun kuski on autossa.
myös auraus + ym. kulmat säädetään siten että kuskin paino on huomioitu mukaan.
-näinollen ihan normaali asia bemareissa.Last edited by Takalo_kari; 27-07-2012, 12:36.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Originally posted by A.I View Postjoku mulle joskus sanoi että bemarit tehdään siten että ovat suorassa kun kuski on autossa.
myös auraus + ym. kulmat säädetään siten että kuskin paino on huomioitu mukaan.
-näinollen ihan normaali asia bemareissa.BMW - korjaamisen iloa...sitäpä juuri prkl..
Comment
-
Comment