Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Ci, oikeapuoli takapäästä alempana!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miksu83
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 41
    • Lohja

    E46 Ci, oikeapuoli takapäästä alempana!

    Onko kenelläkään ollut ongelmana, että toinen puoli takaata on noin 10-15milliä kaaresta mitattuna alempana, kuin vasen puoli? Autoon on asennettu vastaikään H&R CupKit. Olen myöskin vaihtanut jouset puolelta toiselle, ja tilanne ei muuttunut miksikään. Lisäksi tukivarsien ulommat puslat on myöskin vaihdettu. Onko ainoa mahdollinen selitys, että ylätukivarsi olisi vääntynyt?
    Automaalausta lohjalla järkevään hintaan!
    Automaalaus M.Virtanen Oy
    0400808803
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by miksu83 View Post
    Onko kenelläkään ollut ongelmana, että toinen puoli takaata on noin 10-15milliä kaaresta mitattuna alempana, kuin vasen puoli? Autoon on asennettu vastaikään H&R CupKit. Olen myöskin vaihtanut jouset puolelta toiselle, ja tilanne ei muuttunut miksikään. Lisäksi tukivarsien ulommat puslat on myöskin vaihdettu. Onko ainoa mahdollinen selitys, että ylätukivarsi olisi vääntynyt?
    Se H&R:n progressiivinen setti ei erottele puolia, eli ei huomioi oikean takakulman akkua.
    Eli ei vika vaan ominaisuus.

    Comment

    • miksu83
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 41
      • Lohja

      #3
      En ottanutkaan huomioon tuota seikkaa. Kiitti vinkistä, täytyy varmaan sorvata muutaman millin korotus rengas.
      Automaalausta lohjalla järkevään hintaan!
      Automaalaus M.Virtanen Oy
      0400808803

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        #4
        Ei kait 15-20kg tiputa kulmaa 10-15mm?

        Ota ensin akku pois ja mittaa sit uudestaan.
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16361
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by Dani View Post
          Ei kait 15-20kg tiputa kulmaa 10-15mm?
          Ei todellakaan.

          Comment

          • age
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 145

            #6
            Itsellä sama homma. Repsikan puolelta n. 5-10mm matalempi ja oon varma että ei oo aina ollu noin.
            e46 328Ci

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Dani View Post
              Ei kait 15-20kg tiputa kulmaa 10-15mm?
              Ei sitten.

              Comment

              • Tapiora
                Newbiemmer
                • May 2010
                • 1
                • Nurmijärvi

                #8
                Onko syy jo selvinnyt? Ite ihmetelly samaa asiaa omassa autossa pitkään..
                E46 330ci

                Comment

                • jorda
                  BTCF Member
                  • Dec 2010
                  • 143
                  • -

                  #9
                  taitaa olla kaikissa sama vika? :think mikä tuon aiheuttaa? itse ihmettelin samaa orkkis alustan kanssa nyt tatechnixin säädettävä alusta ja kierteet mitattu takana samaan kohtaan ja edelleen matalammalla oik. puoli.. piti säätää 9mm oikeaa puolta korkeammalle että oli samassa tasossa

                  MB GL 450cdi '11
                  Nissan Skyline R34 GT-T ´99
                  Ex:
                  e61LCI Touring 530d '09
                  MB Vito 122cdi '11
                  e36 318i Touring ´96
                  e30 316 ´85
                  volvo 940 ´91
                  Ibiza Cupra ´08
                  e46 325Ci ´05

                  e30 320i ´86
                  e30 316i ´89
                  Audi 80 ´87

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by jorda View Post
                    taitaa olla kaikissa sama vika? :think mikä tuon aiheuttaa? itse ihmettelin samaa orkkis alustan kanssa nyt tatechnixin säädettävä alusta ja kierteet mitattu takana samaan kohtaan ja edelleen matalammalla oik. puoli.. piti säätää 9mm oikeaa puolta korkeammalle että oli samassa tasossa
                    itseäni tuosta aiemmin lainattuna(pätee kaikkiin aftermarket jousiin/muihinkin kuin H&R):

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Se H&R:n progressiivinen setti ei erottele puolia, eli ei huomioi oikean takakulman akkua.
                    Eli ei vika vaan ominaisuus.
                    Joku voi toki taas olla eri mieltä, mutta sitten varmasti pitäisi myös mielipiteensä perustella.

                    Comment

                    • Bamberg
                      Newbiemmer
                      • Jul 2012
                      • 11
                      • Uusimaa

                      #11
                      Itsellä kävi sama juttu edellisen coupen kanssa. Pistin kaverin istumaan kuskin paikalle, niin oli takapää ihan tasan.

                      Comment

                      • Toppi
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 58
                        • Haukipudas

                        #12
                        Takakulman niiaus johtuu yleensä etuiskarin alajousilautasen väärästä kulmasta. Alajousilautanen pitää aina säätää kohdalleen ainakin toisesta iskarista, useimmiten juuri kuskinpuolelta uutta laitettaessa. Jos säätöä ei ole tehty se nostaa kuskinpuolelta keulaa hieman ja niiaa vastakkaista takakulmaa. Pienellä madalluksella tuskin huomaa, vaan mitä suurempi madallus, sen selvemmin niiaus näkyy ( jo 40mm madallus heittää jopa 15mm verrattuna toiseen kaareen, riippuen lautasen asennosta). Jousilautasen pitäisi olla n.45 astetta kyljestä katsottuna taka-akseliin päin. Alkuperäisistä hyvä mallata. Ei se 15Kg:n paino pudota kulmaa niin paljoa, että silmä huomaisi, jos on uudet jouset/iskarit

                        Comment

                        • Takalo_kari
                          BTCF Member
                          • Mar 2007
                          • 1359
                          • tku

                          #13
                          joku mulle joskus sanoi että bemarit tehdään siten että ovat suorassa kun kuski on autossa.

                          myös auraus + ym. kulmat säädetään siten että kuskin paino on huomioitu mukaan.

                          -näinollen ihan normaali asia bemareissa.
                          Last edited by Takalo_kari; 27-07-2012, 11:36.
                          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                          Kiitos ajastasi? :think

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by Bamberg View Post
                            Itsellä kävi sama juttu edellisen coupen kanssa. Pistin kaverin istumaan kuskin paikalle, niin oli takapää ihan tasan.
                            Alkuperäisillä vai madallusjousilla(jos näin, niin mikä merkki?).

                            Comment

                            • niinjoo
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2012
                              • 36
                              • Itä-Suomi

                              #15
                              Originally posted by A.I View Post
                              joku mulle joskus sanoi että bemarit tehdään siten että ovat suorassa kun kuski on autossa.

                              myös auraus + ym. kulmat säädetään siten että kuskin paino on huomioitu mukaan.

                              -näinollen ihan normaali asia bemareissa.
                              Näinhän ne tekee, käytin vasta hiljattain oman koslan suuntauksessa ja sinne se korjaamon kaveri heitti penkille painot kyytiin ennen mitään säätämistä.
                              BMW - korjaamisen iloa...sitäpä juuri prkl..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎