Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d polttoaine ei nouse suihkuille

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sps77
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 7
    • finland oulu

    E46 330d polttoaine ei nouse suihkuille

    vaihdoin autoon raakan koneen ja nyt on kaikki paikoillaan mut polttoaine ei nouse korkeapainepumpusta eteenpäin! siihen asti tulee hyvin mut korkeapainepumppu ei liikuta eteenpäin! Missähän vika ku apulaitteet on entiset ja pelasivat entisessä koneessa!
  • sps77
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 7
    • finland oulu

    #2
    Last edited by sps77; 08-10-2011, 17:14.

    Comment

    • sps77
      Newbiemmer
      • Sep 2011
      • 7
      • finland oulu

      #3
      oisko kellään hyvää vikakoodin lukijaa oulussa joka pikkurahalla tulis katsoo ja kuittaa viat?

      Comment

      • sps77
        Newbiemmer
        • Sep 2011
        • 7
        • finland oulu

        #4
        Eikö kellään olis vikakkoodin lukiaa oulus....???

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          Tosiaan kannattaa katsoa jollain softalla (esim INPA tai DIS) että siirtopaineet on ok sekä ettei herjaa mistään railipaine anturista tai säätimestä jne, luulis selviivän aika nopeesti osaavan kaverin avustuksella.
          Jos tarviit niin multa löytyy railipumppu tohon mikäli vanha osoittautuu vialliseksi.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9129
            • Oulu

            #6
            Tuu käymään, niin kurkataan.

            Missäs tämä majailee?
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • sps77
              Newbiemmer
              • Sep 2011
              • 7
              • finland oulu

              #7
              Juu tää sijaitsee rannanperällä ja mielellään tulisin käyttää töpselissä et tietäis mikä vaivaa et sais liikkeelle... ainut tympee et joutuu hinaa mut kulkeehan se köydellä! jos viitsit soittaa et koska vois tulla käy ja missä ni katsottas mikä vaivaa!!! kiitos jo etukäteen!!!
              Last edited by sps77; 15-10-2011, 13:05.

              Comment

              • sps77
                Newbiemmer
                • Sep 2011
                • 7
                • finland oulu

                #8
                vikakoodit luettu ja syyksi epäillään korkeapainepupumppu. kiitoksia vielä oli ammattitaitoinen lukija!!! nyt ois pumppu pöydällä ja alkaa miettii mistä uusi tilalle...:think

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9129
                  • Oulu

                  #9
                  Hieman erikoinen tapaus tosiaan tämä.

                  Vikakoodit ainoastaan PA-paineista. Siirtopaine 3,7 bar OK, käynnistäessä tippuu ~2,7 bar, ei ilmaa PA-letkussa. Virrat 2-asennossa rail-paine pyöreä 0 ja sama myös käynnistäessä, vaikka siirtopaine normaali. Vertasin vielä omasta, jossa siirtopaineilla myös rail-paine näyttää ~10 bar (anturin mittatarkkuus). Korkeapainepumpun painesäätimen o-renkaat vaihdettu ja tilalle kokeiltu myös toista käytettyä painesäädintä. Eli jostain syystä korkeapainepumpulta kaikki paineet näyttävät menevän suoraan paluulinjaan.

                  Jälkeenpäin muistelin, että foorumillakin olisi yksi tarina, jossa vika oli jossain pumpun sisäisessä venttiilissä. En vaan tarkemmin tätä kertomusta muista, eikä tuolloinkaan netissä näyttänyt olevan asiasta tarkempaa tietoa.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • sps77
                    Newbiemmer
                    • Sep 2011
                    • 7
                    • finland oulu

                    #10
                    No niin menny aika siivil ton "romun" kans... polttoaineen saannissa oli vika korkeapainepumpussa sen vaihto ni heti lähti käyntiin. Mutta sit ongelmat alko 270km ja kone uudestaan sökönä... onneksi sai takuuseen koneen ja nyt taas pelaa mut tuntuu et vedot on pahasti kateissa... onkohan suihku tai turpo vikaa no pitää yrittään töpseliin johonkin ennen ku arvailla!!!

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎