Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330D huono käynnistymään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    E46 330D huono käynnistymään

    Eli kaverin auto kyseessä josta luettiin tänään livedataa. Käynnistäessä n. sekunnin pitempi sahaaminen kun normaalisti. Katottiin vikakoodit, ei kummempaa. Poistettiin koodit ja käytiin koeajolenkillä, kaikki livedata arvot ok ajon aikana. Tultiin sitten takas parkkiin ja siinä monta kertaa käynnisteltiin autoa että näkee rail-paineen käynnistettäessä. Aluksi näytti 70 ja siitä pikkuhiljaa hieman yli 200 mikä ei siis riittänyt käynnistymään vajaalla 10sek sahaamisella. Pimeetä oli niin eipä nähnyt konehuoneeseen ja musta letku niin ei ois nähny muutenkaan onko ilmakuplia. Mielestäni en kyllä kuullut tuota pumpun surinaa ollenkaan. Hetken siinä pähkäiltyämme koitettiin käynnistää niin kuulosti siltä että nyt ei toivoakaan että käynnistyy ja muutenkin ihmeellinen rohina konehuoneesta, sitten kuitenkin yhtäkkiä hörähti käyntiin. Tämä ei ihme kyllä tuottanut vikakoodeja.

    Tuota siirtoumpun metallista kitinää ei kuitenkaan kuulunut mitä noissa yleensä on esiintynyt, eli johtuuko tuo liian alhainen railpaine kohta/jo hajonneesta pa-pumpusta vai siirtopumpusta? Asentotunnistinta epäilin myös mutta ei siitäkään vikakoodia.
    Last edited by Marko.K; 16-11-2011, 21:42.
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3447
    • Janakkala

    #2
    Siirtopaineet pitää olla noin 3-4bar ja ehjä pumppu pitää pienen suhinan.
    Suuttimen (suuttimien) ohivuoto saattaa olla yksi syy tuohon ongelmaan.
    Kannattaisi ensiksi mitata suuttimien ohivuodot.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • Marko.K
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1193
      • Helsinki

      #3
      Korjausarvot katottiin niin ei niissä ollu mitään sanomista
      F11 535d -11 367hv/728nm
      E39 M5 -99 Alpine White II
      E65 730da -02
      E60 530da -03
      E39 530da -03 240hv/600nm
      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
      E38 740iaL -95
      E39 530d -99 245hv/528nm

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3447
        • Janakkala

        #4
        Originally posted by Marko.K View Post
        Korjausarvot katottiin niin ei niissä ollu mitään sanomista
        Korjausarvot on eri asia kuin suuttimien ohivuodot.
        Ohivuodot mitataan "Pajaduunina erikoistyökaluilla", ei testerillä
        Last edited by Spetke; 16-11-2011, 21:47.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #5
          Juu näin ajattelinkin No semmoseen pajaduuniin ei nyt mulla oo rahkeita parkkipaikka olosuhteissa, minä luen vaan koodeja Eli nyt jos -J luet tätä niin täältä apuja sitten tuosta. Vaikka en kyllä ite tuota suutin hommaa uskokkaan mutta kaikki on mahdollista
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9129
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Spetke View Post
            Ohivuodot mitataan "Pajaduunina erikoistyökaluilla", ei testerillä
            Mullakin on noi Rahun "erikoistyökalut".

            Kyllä tuon homman saa tehtyä vaikka parkkipaikalla.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Mullakin on noi Rahun "erikoistyökalut".

              Kyllä tuon homman saa tehtyä vaikka parkkipaikalla.
              "erikoistyökalut"

              Sinne vaan yllämainitun kirurgin pöydälle potilas niin nuo on äkkiä katsottu
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • DVader
                Newbiemmer
                • Oct 2011
                • 16
                • suomi-helsinki-mikkeli

                #8
                Tää on vähän tämmöstä pimeessä arvailua...

                kait se selviää kun alkaa mittamaan paluumäärää, vuotaako suutin tms - mietin vaan että tekeekö suutinvika muuta kivaa esim ajon aikana (epätasaista käyntiä tms nykimistä): semmoista en ole huomannut ajossa.

                Vaikka aika herkkiä vermeitä ovatkin, en kuvittelisi suuttimien ensimmäisenä antavan periksi diizzelistä, vaikka sekin varmasti on mahdollista. 150t ajettu Wankkuri.

                J-

                vastaava thredi osiossa löytyi hankaluuksia startin kanssa, pitänee sitäkin vähän mitata kunhan (jos) selviän hallin suojiin.
                Last edited by DVader; 16-11-2011, 22:02. Reason: jatkoa

                Comment

                • Marko.K
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1193
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Mullakin on noi Rahun "erikoistyökalut".

                  Kyllä tuon homman saa tehtyä vaikka parkkipaikalla.
                  Kyllä varmaan mutta ei läppärillä
                  F11 535d -11 367hv/728nm
                  E39 M5 -99 Alpine White II
                  E65 730da -02
                  E60 530da -03
                  E39 530da -03 240hv/600nm
                  E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                  E38 740iaL -95
                  E39 530d -99 245hv/528nm

                  Comment

                  • Marko.K
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1193
                    • Helsinki

                    #10
                    Clavulta varmaan onnistuu homma kun homma mutta toi Oulu
                    F11 535d -11 367hv/728nm
                    E39 M5 -99 Alpine White II
                    E65 730da -02
                    E60 530da -03
                    E39 530da -03 240hv/600nm
                    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                    E38 740iaL -95
                    E39 530d -99 245hv/528nm

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9129
                      • Oulu

                      #11
                      Tuossa muuten erinomaista koulutusmateriaalia commonrail dieseleiden tekniikasta. Loppupuolella myös ohivuodon mittauksesta. KLIK
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • wmb330d
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 184
                        • KS

                        #12
                        sahausta

                        Mulla ainakin sahuutti käyntiin, aina pitempään ja pitempään, ja katsoin ohivuodot ja siellähän se syyllinen oli yksi suutin..

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3447
                          • Janakkala

                          #13
                          Kyllä se yksikin vuotava suutin aiheuttaa käyntiinlähtöongelmia ja silti toimii ajossa OK.
                          Eli ei muuta kuin edelleen suuttimile ohivuotomittaus

                          Noi "erikoistyökalut" pystyy valmistamaan myös itse, joten jos nyt ei ole peukalo ihan keskellä kämmentä niin tuo ei ole ongelma.
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • Bääm
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 401
                            • Pori

                            #14
                            Helposti tekee parkkipaikalla. Itekki tein autokatoksessa, kun en jaksanut hallille lähteä. Suuttimien paluupuolelle vaan kirkasta letkua kiinni 30cm pätkät ja teippaa ne konepeltiin kiinni, että ovat suht pystyssä. Paikalla olevat suuttimien väliset letkut tulppaa ruuvilla. Sitte vaan starttaa ja kattoo, mihin letkuun tulee ainetta. Yllätävän lyhyellä startilla tulee vuotavan suuttimen letku täyteen diisseliä. Ehjiin ei tule yhtään dieseliä. Ainakin mulla olivat täysin kuivia. Käyntiin ei parane päästää ja järki käteen muutenki, jos dieseliä alkaa olemaan konehuone täynnä..
                            Mulla vuoti kaksi suutinta ja jos kone oli hiukankin lämmin, niin ei kiukullakaan käyntiin ja kylmänä hörähti heti. Huomasin senkin, että jos oli ST1 dieselit niin ei meinannut lähteä ees kylmänä. Nesteen dieselillä lähti kuitenkin. Oisko jäykempää tai jotain..
                            330d -03 M57N

                            Comment

                            • DVader
                              Newbiemmer
                              • Oct 2011
                              • 16
                              • suomi-helsinki-mikkeli

                              #15
                              kokeiltu suutinvuototestiä...

                              jos se nyt yhtään meni oikein.

                              Niin: muuten ajeltiin normaalisti päivämatkaajoa ja illalla kärräsin halliin tutkimusta ja siirtopumpun vaihtoa varten(jos se olisi rusina), minuutti ajoa, kone stopattiin halliin ja siihen jämähti.

                              Hankaa käyntiin, vähän hörähtää mutta ei lähde käymään.

                              keulasta päin suuttimet vuoto testissä:
                              1: 5mm
                              2. 0mm
                              3. 0.
                              4. 0mm
                              5. 10mm
                              6. 10mm.
                              karkeesti 20sekunnin hankauksella.

                              Mitäs johtopäätöksiä tästä voi tehdä? Ilmausta epäilin myös ja kokeiltiin ihan suuttimen juuresta ilmailla, mutta ei vaikutusta.

                              J-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎