Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i M54B30 päästöt poskellaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kani
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 699
    • Espoo

    #16
    Originally posted by Dani View Post
    Kyllä se putki vissiin vähän jostain falskaa, mutta että lambdan esilämmitys on näköjään sökönä niin sen joutaa vaihtaa.
    Se on aika vittumainen vaihtaa sitten, todella vittumainen!

    Vaihdoin molemmat catin jälkeiset lambdat, kun kerran auton alla painittiin noitten kanssa...

    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=261332
    Heh, oot näköjään paininut ihan samojen ongelmien kanssa. Katsoinkin että toi anturi on aika vittumaisessa paikassa, ruosteessa ja sen lisäksi sen piuhan reititys on tosi hikisen näköinen. Ja mullakin INPA kettuilee, vaikka viimeksi toimi. Ensin oli kateissa talven jäljiltä koko piuha, tilasin jo uudenkin ja sitten löytyi se kadonnutkin toisen auton takaluukusta, oli tippunut hassuun välikköön.

    Mittasin yleismittarilla molempien kakkoslambdojen lämmityksen vastusarvon, näytti 0.03-0.04 eli pitäisi olla kunnossa. Täytyy vaan nyt ensin saada INPA toimimaan niin voi nollata vikakoodin ja katsoa tuleeko se takaisin. Varmuuden vuoksi tarkistaa koodit vielä aseman pihassa ja nollata jos tarpeen . Saakohan päästötestit olla pending tilassa kun menee konttorille vai pitääkö olla kuittaantunut.. jonkin aikaa sai muistaakseni ajella ennen kun nollauksen jälkeen on obd testit menneet läpi?

    Taisi löytyä se vuotokin kun oli kavereita paikalla ja polki hanaa samalla kun oli putki tukittuna päästä ja katsoi auton alta. Taitaa vuotaa takapöntön päältä, suhinaa kuului mutta kohtaa ei oikein tarkkaan pystynyt sanomaan.. Ei vaan ollut yhtään liitoksia putkessa paitsi pakosarjojen päässä. Onhan se varmaan ollut tehtaalla helpompaa ja kätevämpää laittaa koko suoli kerralla kokonaisena paikalleen . Täytyy hommata tollaset 50mm liitosputket, pistää sopivasta kohtaa takapöntön läheltä poikki ja katsoa saako tuosta vielä putken täksi kesäksi tai sitten ostaa uus takapönttö.

    Onko se lambda-työkalu jotenkin tän näköinen??



    Mistähän tollasta löytäis, en oo tuommoista hylsyä vielä ikinä nähnyt? Oma lambdahylsy ei sopinut alkuunkaan tohon paikkaan, ei kyllä sovi Hondankaan uuteen laajakaistalambdaan..

    Tosin noinhan sen lambdan saanee irti että pistää poikki ja käyttää 22m hylsyä, mahtuko sitä rälläköimään miten kun väli on aika nihkeä?? Saako sen anturin poikki kopauttamalla sopivasti? Hondassa meni kyllä kerran pyöreäksi ja sitten sai lukkopihdillä auki. Toi rako vaan näyttää siltä että sinne ei lukkopihtien kanssa oo mitään asiaa :(. Toivottavasti tohon ei nyt tarvis mennä- irrottaessani ja mitatessani liittimiltä lämmitysvastuksien arvoja putsasin samalla liittimet, jospa olisi ollut vaan kontaktihäiriö.. (sormet ristissä)

    Alkaa pikkuhiljaa ymmärtää miksi saksalaiset ei aja vanhoilla autoilla ei näitten perusjuttujen tekemistä oo kauheen helpoksi tehty. Lähinnä kai mietitty että linjalla saa kokonaisuudet helposti paikoilleen.
    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

    Comment

    • Jolli
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 2556
      • Virolahti

      #17
      Voi perkule kun nyt huomasin tän. Mä huristelin eilen hesan ohi haluakaan olis tullut lambdahylsyt joilla on aina lähtenyt kaikki auki, inpan kaapeli jne.
      Hyvin harvoin nuo lambdat on pahasti jumissa, putki kuumaksi ja frost spraytä lambdaan, kuuluu naps ja voi ruuvata irti. Uuteen kannattaa varmuuden vuoksi laittaa kuparitahnaa kierteisiin.
      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
      PM tavoittaa, puhelimella ei.

      Comment

      • kani
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 699
        • Espoo

        #18
        Originally posted by Jolli View Post
        Voi perkule kun nyt huomasin tän. Mä huristelin eilen hesan ohi haluakaan olis tullut lambdahylsyt joilla on aina lähtenyt kaikki auki, inpan kaapeli jne.
        Hyvin harvoin nuo lambdat on pahasti jumissa, putki kuumaksi ja frost spraytä lambdaan, kuuluu naps ja voi ruuvata irti. Uuteen kannattaa varmuuden vuoksi laittaa kuparitahnaa kierteisiin.
        Hehe, no se oliskin ollu sopivasti. Kiitti vinkistä, toivottavasti toi mun inpa asennus alkaa taas toimimaan, se tais mennä rikki kun jotain toista työkalua virittelin toimimaan ja sen jälkeen en inpaa olekkaan käyttänyt. Ja joo, itellä on aina tapana laittaa kuparitahnaa että saa varmasti auki myöhemminkin tarvittaessa ilman turhaa ihmettelyä. Tosi nihkee kaapelinveto tolla kakkoslambdallakin :(. No ehkä sitä ei tarvi vaihtaa, vaan nollaus ja putken tiivistys riittää leimaan.
        E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎