TÄMÄ VIESTI OLI TARKOITETTU VAIN DOKUMENTOINNIKSI EI OHJEEKSI. TÄMÄN KÄYTTÖ OMALLA VASTUULLA.
Webasto asennettu!
Asensin webaston pa-pumpun moottorin pa-pumpun viereen. Pumppu jäi nätisti suojapellin alle. Kiinnitin kannakkeen itseporautuvalla peltiruuvilla. Sinkkisprayta ruostesuojaksi varmuuden vuoksi.
Avasin puukolla apukuskin puoleisessa tankkikalusteessa päällä olevan "tutin" pään ja pujotin sen läpi imuputken ja päälle 6mm polttoaineletkua ilman vahvistus kudosta. Imuputki työnnettiin apukuskin puolelta kuskin puolelle tankin päällä ja laitettiin kiinni nippusiteellä tankkikalusteeseen ja edelleen kohti pohjaa tankin ja rungon välistä. Imuputki vietiin moottoritilaan samaa reittiä kuin moottorin pa-letku.
Pakoputki työnnettiin akkukotelon pohjasta, rungon ja sisälokarin väliin ja edelleen kohti pohjaa. Pohjamuovissa oli kananmunan muotoinen reikävaraus, josta leikattiin sillat pois sivuleikkureilla ja pakoputken ulostulo oli valmis.
PÄIVITYS: EN ENÄÄ LAITTAISI PUTKEA ALLA OLEVALLA TAVALLA. SIITÄ TULI HAJUA JA SISÄ LOKARI KUUMENI VÄHÄN. EN KÄYTTÄNYT WEBASTOA KOVIN PALJOA TÄSSÄ AUTOSSA.
Pakoputken päälle käärittiin lämpöeristeeksi hitsarien käyttämää suojakangasta (lasikuitua?) ikään kuin muumiolle käärinliinoiksi ja työnnettin em. reittiä pitkin ilman mitään kannakkeita. Suojakangas kiinnitettiin pakoputkeen metallisilla banduit nippusiteillä. Putki tuli täysin kiinni, jopa tiukasti sisälokariin ja rungon suojamassaan. Sisälokari kuumeni jonkin verran ja auton sisälle tuli jotain hajua webaston oltua päällä (webaston 2. poltto). Onko kellään kokemuksia em. pakoputken reitistä? Miten on toiminut?
Vesiletkut rakennettiin asennussarjan mukana tulleesta letkusta ja liittimistä. Letkujen ylimpään kohtaan laitettiin ilmausventtiili (18mm kupariputki ja patterin ilmausventtiili).
Webaston testaus jatkuu. Nimimerkille e46touring kiitokset asennusvinkeistä.
Webasto asennettu!
Asensin webaston pa-pumpun moottorin pa-pumpun viereen. Pumppu jäi nätisti suojapellin alle. Kiinnitin kannakkeen itseporautuvalla peltiruuvilla. Sinkkisprayta ruostesuojaksi varmuuden vuoksi.
Avasin puukolla apukuskin puoleisessa tankkikalusteessa päällä olevan "tutin" pään ja pujotin sen läpi imuputken ja päälle 6mm polttoaineletkua ilman vahvistus kudosta. Imuputki työnnettiin apukuskin puolelta kuskin puolelle tankin päällä ja laitettiin kiinni nippusiteellä tankkikalusteeseen ja edelleen kohti pohjaa tankin ja rungon välistä. Imuputki vietiin moottoritilaan samaa reittiä kuin moottorin pa-letku.
Pakoputki työnnettiin akkukotelon pohjasta, rungon ja sisälokarin väliin ja edelleen kohti pohjaa. Pohjamuovissa oli kananmunan muotoinen reikävaraus, josta leikattiin sillat pois sivuleikkureilla ja pakoputken ulostulo oli valmis.
PÄIVITYS: EN ENÄÄ LAITTAISI PUTKEA ALLA OLEVALLA TAVALLA. SIITÄ TULI HAJUA JA SISÄ LOKARI KUUMENI VÄHÄN. EN KÄYTTÄNYT WEBASTOA KOVIN PALJOA TÄSSÄ AUTOSSA.
Pakoputken päälle käärittiin lämpöeristeeksi hitsarien käyttämää suojakangasta (lasikuitua?) ikään kuin muumiolle käärinliinoiksi ja työnnettin em. reittiä pitkin ilman mitään kannakkeita. Suojakangas kiinnitettiin pakoputkeen metallisilla banduit nippusiteillä. Putki tuli täysin kiinni, jopa tiukasti sisälokariin ja rungon suojamassaan. Sisälokari kuumeni jonkin verran ja auton sisälle tuli jotain hajua webaston oltua päällä (webaston 2. poltto). Onko kellään kokemuksia em. pakoputken reitistä? Miten on toiminut?
Vesiletkut rakennettiin asennussarjan mukana tulleesta letkusta ja liittimistä. Letkujen ylimpään kohtaan laitettiin ilmausventtiili (18mm kupariputki ja patterin ilmausventtiili).
Webaston testaus jatkuu. Nimimerkille e46touring kiitokset asennusvinkeistä.
Comment