Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 katalysaattorin poisto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Betrunken
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 458
    • Vantaa

    #16
    Hyödyistä en tiedä kun auto on optimoitu kaiketi jo tehtaalla kateille, toinen asia saattaisi olla jos tekniikalle on jälkeenpäin asenettu katti(M20/M30)

    Tuosta lambdoista tuli vain mieleeni että OBD(eli ainakin vm2001->) autoissa katista jälkimäiset lambdat haistelevat katin toimivuutta, joku raja-arvo niillekin on varmasti laitettu tietokone boxiin ennen kun vikakoodia antaa?

    Yhdestä alfasta luin vikakoodit duunissa ja tuosta valitti että toinen katti ei toimi oikein, harmi vain kun olivat samaa möhköä pakosarjan kanssa=Taisi alfa lähtee myyntiin kun hintaa korjaukseen olisi tullut mukavasti.
    Citroen ZX "Sacrebleu" edition
    EX:
    -Bmw E28 518i
    -Saab 9000
    -Lada 2105
    Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

    Comment

    • kilofasu
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 127

      #17
      Mitäköhän tuo kulutukseen mahtaisi vaikuttaa nykyvehkeissä. A-mallin omegassa ainakin oli huomattavasti suurempi kat-versiossa. Olisiko ollut peräti 0.5l. Tehoja se ainakin söi 7 hp (122hp ei kattia ja 115 hp katilla). Näin siis mainittiin vuoden Omega A vm. 1989 ohjekirjassa.
      Kalusto:
      e39 530dA -02 M-Sport
      e46 320ciA -00
      Yamaha FZS1000 Fazer -03
      Opel Ascona B 2.0S -80
      Tunturi Automat

      "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

      Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
      Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

      Comment

      • Takalo_kari
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 1359
        • tku

        #18
        taitaa mennä tehot alaspäin nykyautoissa.

        pakoputkisto lasketaan siten että virtaukset ovat optimit tietyillä kierroksilla, ja katin vastapaine vaikuttaa myös asiaan.
        jos katti poistetaan muuttuu vastapaineetkin.

        kai tuo voi tuoda pari heppaa lisää parhaissa tapauksissa..
        eri asia tietty jos katti on viallinen tai tukkoinen..
        suuremman hyödyn saat vaihtamalla autoon uuden ilmansuodattimen, tankkaamalla ysikasia ja jättämällä varapyörän kotiin..

        kuitenkin E46 on jo niin vanha että siinä saattaa katin poisto vielä tuoda tuon pari heppaa lisää..

        Yleensä noissa uudempien autojen putkistoissa ahdistaa vain ja ainoastaan takapönttö. ja vaikka tämän poistolla ei saavutettaisi tehoja niin painoa lähtee äkkiä se 20kg pois.. + kylän 14v teinit alkaa kiinostumaan sun amispörinöistä, ja saanti paranee D
        Last edited by Takalo_kari; 03-03-2012, 17:00.
        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
        Kiitos ajastasi? :think

        Comment

        • pmv
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2032
          • tornio

          #19
          Originally posted by kilofasu View Post
          Mitäköhän tuo kulutukseen mahtaisi vaikuttaa nykyvehkeissä. A-mallin omegassa ainakin oli huomattavasti suurempi kat-versiossa. Olisiko ollut peräti 0.5l. Tehoja se ainakin söi 7 hp (122hp ei kattia ja 115 hp katilla). Näin siis mainittiin vuoden Omega A vm. 1989 ohjekirjassa.
          Kertooko ohjekirja mitään muita eroja versioiden välillä. Oktaanivaatimus ja puristussuhde ovat melko varmasti erit. Ero ei siis synny katista vaan muista tekijöistä.

          Comment

          • biglimited
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1519
            • Turku

            #20
            Ja tiedoksi vielä: Nyt magnaflown racekatti auton alla ja ne lambdat edelleen peräkkäin peltisarjoissa eli ei yksikään katin takana.. Mikään valo ei edelleenkään syty ja leima tuli heittämällä kun vaan vähä lämmiteltiin autoa ennen päästömittausta
            Deutchland uber alles!

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17508
              • Turku

              #21
              Originally posted by biglimited View Post
              Ja tiedoksi vielä: Nyt magnaflown racekatti auton alla ja ne lambdat edelleen peräkkäin peltisarjoissa eli ei yksikään katin takana.. Mikään valo ei edelleenkään syty ja leima tuli heittämällä kun vaan vähä lämmiteltiin autoa ennen päästömittausta
              Hienoa, että homma toimi !
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • janne[l
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 861
                • Ylöjärvi

                #22
                .

                Originally posted by biglimited View Post
                Ja tiedoksi vielä: Nyt magnaflown racekatti auton alla ja ne lambdat edelleen peräkkäin peltisarjoissa eli ei yksikään katin takana.. Mikään valo ei edelleenkään syty ja leima tuli heittämällä kun vaan vähä lämmiteltiin autoa ennen päästömittausta
                kai tää on sit vähän auto kohtastakin :o omassa kyllä pistää heti vikavalon päälle jos katit ei suodata oikein (kone käy laihalla, tai muuten vaan kattien suodatusteho alhanen) ja vian pamauttaa päälle nimenomaan noi vikat lambdat kattien jälkeen..
                e46 330i cabriolet
                e91 320d
                e36 328 törpö

                Comment

                • MouTine
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2011
                  • 803
                  • Pori

                  #23
                  Vähän vanha aihe, mutta tuli mieleen kun surffasin 'baytä. OBDII järjestelmällä ja näinollen suodatustehon seurannalla varustetun auton takimainen lambda pitää nostaa pakokaasuvirrasta ylös hidastaakseen lambdan toimintaa ja simuloidakseen alkuperäsitä tilannetta. Aikoinaan Mustangissa käytin tätä kikkaa ja toimi ilman mitään vikavaloja. Hommaan nykyään myydään ihan siistejä holkkeja jos ei itse jaksa askarrella.



                  Tuollaset pari kpl tilasin ihan vaan seuraavaa autoa varten...
                  Nykyiset...
                  '14 E500 Coupe

                  Ollut joskus...
                  '07 MB CL63 AMG
                  '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                  '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                  '94 Audi A8 4.2i V8
                  '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                  '92 BMW 850i 5.0i V12
                  '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                  '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                  '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                  '77 Ford Capri 2.8i V6

                  ...Ja pienet sille!

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17508
                    • Turku

                    #24
                    Originally posted by MouTine View Post
                    Tuollaset pari kpl tilasin ihan vaan seuraavaa autoa varten...
                    Mikä se seuraava auto on?
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • kani
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 699
                      • Espoo

                      #25
                      Ei kai tuosta kattien poistosta olekkaan hyötyä, jos ei samalla vaihda race pakosarjaa vakion tilalle. On jo jonkin aikaa houkuttanut sellaisen laitto ja samoin pistää quaifen lukko perään. Askarruttaa kans kysymykset että mitä tehdä kakkoslambdojen kanssa, korvatako ne jollain simulaattorilla, vai riittääkö e46:ssa tuo kikka nostaa anturia jos vikavalo syttyy? Vakio pakosarja on aika ahdistavan näköinen ja kivasti hengitystä ja tehoa onkin tullut noilla ebay kopio pakosarjoilla missä on kai supersprint pakosarjoista otettu mallia.

                      Jotkut on myös ohjelmoineet winkfp:llä ecuja euro2 softalla, eli silloin ilmeisesti ei ole kakkoslambdat päällä tai tule päästöistä vikakoodia? Olisi kieltämättä houkutteleva vaihtoehto lambda kikkailulle.

                      Toinen ongelma ainakin mun 330:ssä on että mahtuukohan lambda anturit paikoilleen holkin kanssa? Aika tiukassa paikassa jo nyt toinen niistä.
                      E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                      Comment

                      • kani
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 699
                        • Espoo

                        #26
                        Hah. Ei muuten tarvinnu kauaa kaivella:


                        12 14 7 545 671
                        MS43
                        Left-hand drive
                        For vehicles with:
                        EU2 exhaust emissions standard (S168A) = Yes
                        Or:
                        Without catalytic converter (S199A) = Yes
                        Or:
                        Data record without EOBD (S861A) = Yes

                        Eli tuon 12 14 7 545 671 ecun softan laitto winkfp:llä saisi oman auton toimimaan EU2 säädöillä, eikä tulisi jälkilambdojen koodeja esiin.. Joka koneelle on tietysti oma softa.

                        WIN WIN!!!
                        Last edited by kani; 30-07-2013, 20:27.
                        E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎