Hei. Auton ecun piirilevy tuhoutunut fyysisesti. Jos ostan vastaavilla osanumeroilla käytetyn osan, niin minkälaisia toimenpiteitä vaihto vaatii? Pitääkö suorittaa jotain koodauksia tai onko asiassa jotain muuta huomioitavaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ecun vaihto e46 330d
Collapse
X
-
Meinaat eculla moottorin ecua? Itse juuri viallisen yksikön kanssa painineena päädyin uuteen osaan.
Purkuauton boksi ei käy suoraan autoosi vaan purkuautosta tarvitaan lisäksi ews (ajonesto purkki) ja avain.
Pelkkää ecua ei voi sopeuttaa enään eri autoon tai näin olen ainakin ymmärtänyt.E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
RikunAutofix.fi
-
-
Näin se menee käytetyn DDE:n sovittaminen (ISN-koodi ja ajoneston koodilista/rolling code table) on käytännössä tekemätön paikka, ellei samalla vaihda luovuttajasta EWS-purkkia ja avainten siruja.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Kiitokset vastauksista! Juu, moottorinohjausta tarkoitan. Ebayssä näyttäisi olevan ecu jossa myös ews-laatikko mukana. Varmaan olisi kuitenkin varminta kääntyä merkkiliikkeen puoleen. Pahasti epäilen että hinta taitaa olla todella suolainen. Paljonko Rikuh maksoit omastasi?
Esim. http://www.ebay.de/itm/Motorsteuerge...ht_2227wt_1037
Eikö tämä voisi toimia? Avaimesta siinä ei tosin mainita mitään.E46 330dA Touring 2002 (ex)
Kawa ZX-9r 2001
Comment
-
-
Originally posted by Apela View PostKiitokset vastauksista! Juu, moottorinohjausta tarkoitan. Ebayssä näyttäisi olevan ecu jossa myös ews-laatikko mukana. Varmaan olisi kuitenkin varminta kääntyä merkkiliikkeen puoleen. Pahasti epäilen että hinta taitaa olla todella suolainen. Paljonko Rikuh maksoit omastasi?
Esim. http://www.ebay.de/itm/Motorsteuerge...ht_2227wt_1037
Eikö tämä voisi toimia? Avaimesta siinä ei tosin mainita mitään.
Toki Hitag 2:lla voi ohjelmoida sille minkätahansa random sirun, ongelmana on etteivät kiinan hitag 2 laitteet ole kovinkaan luotettavia. Myös PA softilla pääsee avaamaan ews yksikön ohjelmointitilaan jolloin sirun tunnistuksen parittaa hitag 2 luetulle (auton orkkis) sirun tiedoille - tietysti ews ja dde täytyy edelleen olla pareja keskenään.
Toki työn alla on täälläpäin myös kokeilla miten jokin random dde saadaan sovitettua milletahansa ews:lle, periaate on suurinpiirtein tiedossa ja ohjelmistotkin pääosin löytyvät mutta käytännön testaus on suorittamatta, tärkeämpiäkin projekteja on liiaksi.
Jos orkkis ecun kunto ei ole täysin mahdoton käy näyttämässä sitä sercap huoltopalveluissa. Myös ews:n tiedot sisältävän piirin vaihto alkuperäisestä moottorinohjauksesta johonkin toiseen ohjausyksikköön on yksi vaihtoehto.
Comment
-
-
Tuossa: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-3-5-7s...ht_4855wt_1270 myös yksi vaihtoehto. Tässä mukana avain, virtalukko ja oven lukko. Osat ovat oikealta ajettavasta autosta, lieneekö tuolla merkitystä. Saisi samalla muutaman lisähevosen koneeseen kun vehkeet ovat 193hp:n 530d:stä.
Rovaniemen Wetteri pyytää osasta ilman ohjelmointia 1400 euroa.E46 330dA Touring 2002 (ex)
Kawa ZX-9r 2001
Comment
-
-
Kyseessä ilmeisesti BOSCH EDC16 ohjainlaite...
Jos ecun älypuoli on millään tavoin hengissä, voidaan se kloonata ja ajaa
data samanlaiseen toimivaan ecuun. Tällöin kaikki ajonestodatakin siirtyy mukana. Muita ohjaimia tai avaimia ei tällöin tarvita vaihtaa.
Näin on saatu useampi auto taas kulkemaan.
Työvälineenä on ollut BDM-ohjelmointityökalu.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostKäytetyn DDE:n saa kyllä "tehdas" tilaan ja näin ollen autoon kuin autoon käymään oikeilla softilla ja raudalla
Comment
-
-
Tästä kehkeytyikin varsinainen painajainen. Nyt on kokeiltu uutta ja vanhaa ecua ja ongelmana on ettei millään kaapelilla tai testerillä pääse ohjaimeen käsiksi. Ammattilaiselta tuli diagnoosi "väylävika". Mikään piuha sieltä tuskin on kuitenkaan poikki kun kaikilta muilta moduuleilta saa kyllä vastauksen.
Löysin netistä tuon moottorinohjaimen kytkentäkaavion ja näyttäisi että diagnostiikkaa varten olisi ecussa kolme pinniä.1. Signal Diagnostic link TXD ja
can bus high/low. Mikähän näistä sitten välittää tiedot itse ecusta ja voisiko signaalin yrittää ottaa suoraan näistä pinneistä? Onkohan kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa tai muuten ajatuksia asiasta?E46 330dA Touring 2002 (ex)
Kawa ZX-9r 2001
Comment
-
-
Diagnoosipistokkeen kytkennät pitäis löytyä myös saatavilta, joten katsohan sieltä. Saat vastauksen että voiko lukea suoraan pinneistä (luulisin että voi) vai onko autossa jotain älyä vielä boksin ja pistokkeen välissä.
Voit myös tietty mitata ne piuhat kun saat selville kytkennät.
Ainiin semmonen juttu, katos vittuillakseen että tuleeko eculle jännitettä tarvittavista pinneistä? Ja että se maadoittuu kunnolla. Jos onkin vain kylmä sen takia kun ei tule virtaa.Last edited by Perlenbacher; 03-04-2012, 22:33.
Comment
-
-
Kiitokset Perlenbacher vinkeistä. Auto on nyt kärrätty pajan pihalle odottelemaan diagnoosia. Nuo jännitepiuhat, maadoitukset ja ecun releen ehdin testata ennen sitä ja kaikki pelaa kyllä. Diagnoosipistokkeen jännitteitä en testannut, mutta luulisi että toimivat koskapa muut kuin moottorinohjaimen tiedot sieltä on saatavissa. Autohan nykyisellään käynnistyy, mutta sammuu samantien varmaankin käynnistykseneston puututtua peliin.
Lähinnä kiinnostaisi tietää että tulevatko kaikki auton tiedot samaa piuhaa pitkin vai onko moottorinohjaimelle oma johtonsa joka saattaisi olla jostain syystä poikki tai jonkin viallisen laitteen jotenkin häiritsevän yhteyttä.E46 330dA Touring 2002 (ex)
Kawa ZX-9r 2001
Comment
-
-
Minuakin kiinnostaisi miten kerran ohjelmoituun DME:n saa siirrettyä EWS avaimen tai tyhjennettyä piirin. Voin jonkin verran maksaakin jos joku tulee sen minulle tekemään Espooseen. Joku mainitsi BDM programmerin. Itsellä Galletto 1260, mutta OBD portin kautta ei pääse tietääkseni DME:n piiriä tyhjentämään vaan tarvii irroittaa sync piiri DME:stä ja ohjelmoida chip programmerilla.Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.
Comment
-
-
Originally posted by walopower View PostMinuakin kiinnostaisi miten kerran ohjelmoituun DME:n saa siirrettyä EWS avaimen tai tyhjennettyä piirin. Voin jonkin verran maksaakin jos joku tulee sen minulle tekemään Espooseen. Joku mainitsi BDM programmerin. Itsellä Galletto 1260, mutta OBD portin kautta ei pääse tietääkseni DME:n piiriä tyhjentämään vaan tarvii irroittaa sync piiri DME:stä ja ohjelmoida chip programmerilla.
Comment
-
-
Originally posted by walopower View PostMinuakin kiinnostaisi miten kerran ohjelmoituun DME:n saa siirrettyä EWS avaimen tai tyhjennettyä piirin. Voin jonkin verran maksaakin jos joku tulee sen minulle tekemään Espooseen. Joku mainitsi BDM programmerin. Itsellä Galletto 1260, mutta OBD portin kautta ei pääse tietääkseni DME:n piiriä tyhjentämään vaan tarvii irroittaa sync piiri DME:stä ja ohjelmoida chip programmerilla.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment