Nyt varmaan jo uskaltaa kertoa, että vika tosissaan oli tuossa nokka-akselin asentotunnistimessa. Vaihdon jälkeen ei ole vikaa esiintynyt ja lähtee mukisematta käyntiin. Kiitoksia vastanneille!
Samalla poistui myös auton vapina matalilla kierroksilla liikkeelle lähdettäessä (tältä ainakin tuntuisi, sitä en tiedä voiko edes johtua tuosta anturista...).
Nyt varmaan jo uskaltaa kertoa, että vika tosissaan oli tuossa nokka-akselin asentotunnistimessa. Vaihdon jälkeen ei ole vikaa esiintynyt ja lähtee mukisematta käyntiin. Kiitoksia vastanneille!
Samalla poistui myös auton vapina matalilla kierroksilla liikkeelle lähdettäessä (tältä ainakin tuntuisi, sitä en tiedä voiko edes johtua tuosta anturista...).
Nokkatunnistinta käytetään ainoastaan startissa, joten ei vaikuta moottorin toimintaan mitenkään startin jälkeen.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Suuttimien ohivuototestiä yritetty tehdä, mutta homma kosahti siihen etten saanut niitä klipsejä auki. Miten niitten kuuluisi toimia? Vääntelin ja kääntelin aikani ja en kehdannut sitten voimalla ruveta kiskomaan, ettei mene rikki.
Suuttimien ohivuototestiä yritetty tehdä, mutta homma kosahti siihen etten saanut niitä klipsejä auki. Miten niitten kuuluisi toimia? Vääntelin ja kääntelin aikani ja en kehdannut sitten voimalla ruveta kiskomaan, ettei mene rikki.
Puhutaanko tässä nyt otsikon mukaisista solenoidisuuttimista vai kenties piezoista?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Hupsista. Tuli ilmeisesti luettua keskustelu turhan hätäsesti sieltä täältä silmäillen, ennen kuin rupesin suheltamaan. Niin, piezoista siis puhuin.
Piezoista ei ihan kotikonstein pysty paluuvirtauksia mittaamaan.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Miksi ei? Olen ymmärtänyt, että pystyy, tulos vaan ei ole niin tarkka. Mutta jotain osviittaa voisi suutinten toiminnasta saada.
Koska piezojen paluulinjassa pitäisi olla jatkuvasti vastapaine.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Olisko nyt sitten niin, että E46 330dA M57 suuttimissa olisi pohjatiivisteen vaihtotarvetta?
Vai mitä on raati mieltä? 2, 4 ja 5 on ainakin ohjearvon ulkopuolella..
Olisko nyt sitten niin, että E46 330dA M57 suuttimissa olisi pohjatiivisteen vaihtotarvetta?
Vai mitä on raati mieltä? 2, 4 ja 5 on ainakin ohjearvon ulkopuolella..
Hyvin mahdollista, että tuo 2-suuttimen reilusti plussalla oleva korjausarvo heijastuu myös tuohon reilusti negatiiviseen. Eli itse uusisin ensin tuon 2-suuttimen ja kurkkaisin sitten tilanteen uudelleen.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment