Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d m57 -01 Suutin vikaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kahvitahra
    Newbiemmer
    • Sep 2007
    • 16

    #16
    Originally posted by Cell View Post
    Kuulostaa joltain tarvikekikkareelta, valmistaudu siihen ettei välttämättä toimi.
    Nojoo, sanoin vähän väärin. 88€ olis kl:n hinta, eikä sekään alkuperäinen ole.

    Edit. Oem olis 128€.
    Last edited by kahvitahra; 09-10-2012, 11:51.
    E46 330d | E34 535 | E28 520

    Comment

    • E.K.
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 494
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by kahvitahra View Post
      Nojoo, sanoin vähän väärin. 88€ olis kl:n hinta, eikä sekään alkuperäinen ole.

      Edit. Oem olis 128€.
      alkuperäinen oli schmiedmannilla jotain n.85eur kuukausi sitten

      Comment

      • kahvitahra
        Newbiemmer
        • Sep 2007
        • 16

        #18
        Originally posted by E.K. View Post
        alkuperäinen oli schmiedmannilla jotain n.85eur kuukausi sitten
        Niinpä näkyy. Kiitos infosta!

        Kävin työmatkalla nyt kuitenkin hakemassa kl:stä tuon tarvikkeen. Kuvan perusteella on tuo sama mitä schmiissä myydään tarvikkeena.
        Last edited by kahvitahra; 29-10-2012, 17:54.
        E46 330d | E34 535 | E28 520

        Comment

        • kahvitahra
          Newbiemmer
          • Sep 2007
          • 16

          #19
          Nyt varmaan jo uskaltaa kertoa, että vika tosissaan oli tuossa nokka-akselin asentotunnistimessa. Vaihdon jälkeen ei ole vikaa esiintynyt ja lähtee mukisematta käyntiin. Kiitoksia vastanneille!
          Samalla poistui myös auton vapina matalilla kierroksilla liikkeelle lähdettäessä (tältä ainakin tuntuisi, sitä en tiedä voiko edes johtua tuosta anturista...).
          E46 330d | E34 535 | E28 520

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #20
            Originally posted by kahvitahra View Post
            Nyt varmaan jo uskaltaa kertoa, että vika tosissaan oli tuossa nokka-akselin asentotunnistimessa. Vaihdon jälkeen ei ole vikaa esiintynyt ja lähtee mukisematta käyntiin. Kiitoksia vastanneille!
            Samalla poistui myös auton vapina matalilla kierroksilla liikkeelle lähdettäessä (tältä ainakin tuntuisi, sitä en tiedä voiko edes johtua tuosta anturista...).
            Nokkatunnistinta käytetään ainoastaan startissa, joten ei vaikuta moottorin toimintaan mitenkään startin jälkeen.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • kahvitahra
              Newbiemmer
              • Sep 2007
              • 16

              #21
              Originally posted by Clavurion View Post
              Nokkatunnistinta käytetään ainoastaan startissa, joten ei vaikuta moottorin toimintaan mitenkään startin jälkeen.
              Okei. Sitten taisi olla vain "lume" vaikutus tuohon.
              Kytkin remppaa odotellessa..
              E46 330d | E34 535 | E28 520

              Comment

              • Lightfury
                Newbiemmer
                • Sep 2019
                • 14
                • Suomi

                #22
                Suuttimien ohivuototestiä yritetty tehdä, mutta homma kosahti siihen etten saanut niitä klipsejä auki. Miten niitten kuuluisi toimia? Vääntelin ja kääntelin aikani ja en kehdannut sitten voimalla ruveta kiskomaan, ettei mene rikki.
                E60 530dA
                E39 540i
                E39 535i
                Ex: e34 525i, e34 520i

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Lightfury View Post
                  Suuttimien ohivuototestiä yritetty tehdä, mutta homma kosahti siihen etten saanut niitä klipsejä auki. Miten niitten kuuluisi toimia? Vääntelin ja kääntelin aikani ja en kehdannut sitten voimalla ruveta kiskomaan, ettei mene rikki.
                  Puhutaanko tässä nyt otsikon mukaisista solenoidisuuttimista vai kenties piezoista?
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Lightfury
                    Newbiemmer
                    • Sep 2019
                    • 14
                    • Suomi

                    #24
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Puhutaanko tässä nyt otsikon mukaisista solenoidisuuttimista vai kenties piezoista?
                    Hupsista. Tuli ilmeisesti luettua keskustelu turhan hätäsesti sieltä täältä silmäillen, ennen kuin rupesin suheltamaan. Niin, piezoista siis puhuin.
                    E60 530dA
                    E39 540i
                    E39 535i
                    Ex: e34 525i, e34 520i

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by Lightfury View Post
                      Hupsista. Tuli ilmeisesti luettua keskustelu turhan hätäsesti sieltä täältä silmäillen, ennen kuin rupesin suheltamaan. Niin, piezoista siis puhuin.
                      Piezoista ei ihan kotikonstein pysty paluuvirtauksia mittaamaan.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Lightfury
                        Newbiemmer
                        • Sep 2019
                        • 14
                        • Suomi

                        #26
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Piezoista ei ihan kotikonstein pysty paluuvirtauksia mittaamaan.
                        Miksi ei? Olen ymmärtänyt, että pystyy, tulos vaan ei ole niin tarkka. Mutta jotain osviittaa voisi suutinten toiminnasta saada.
                        E60 530dA
                        E39 540i
                        E39 535i
                        Ex: e34 525i, e34 520i

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by Lightfury View Post
                          Miksi ei? Olen ymmärtänyt, että pystyy, tulos vaan ei ole niin tarkka. Mutta jotain osviittaa voisi suutinten toiminnasta saada.
                          Koska piezojen paluulinjassa pitäisi olla jatkuvasti vastapaine.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Lightfury
                            Newbiemmer
                            • Sep 2019
                            • 14
                            • Suomi

                            #28
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Koska piezojen paluulinjassa pitäisi olla jatkuvasti vastapaine.
                            Kiitos selvennyksestä, pitää ilmeisesti alkaa metsästämään paikkaa, missä pystyvät sen tekemään.
                            E60 530dA
                            E39 540i
                            E39 535i
                            Ex: e34 525i, e34 520i

                            Comment

                            • KuuKi
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 1055
                              • Lahti

                              #29
                              Olisko nyt sitten niin, että E46 330dA M57 suuttimissa olisi pohjatiivisteen vaihtotarvetta?
                              Vai mitä on raati mieltä? 2, 4 ja 5 on ainakin ohjearvon ulkopuolella..
                              Attached Files
                              KuukiFix palvelee...
                              sigpic
                              NYT: A1 8X, T3, 190e
                              EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by KuuKi View Post
                                Olisko nyt sitten niin, että E46 330dA M57 suuttimissa olisi pohjatiivisteen vaihtotarvetta?
                                Vai mitä on raati mieltä? 2, 4 ja 5 on ainakin ohjearvon ulkopuolella..
                                Hyvin mahdollista, että tuo 2-suuttimen reilusti plussalla oleva korjausarvo heijastuu myös tuohon reilusti negatiiviseen. Eli itse uusisin ensin tuon 2-suuttimen ja kurkkaisin sitten tilanteen uudelleen.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎