Announcement

Collapse
No announcement yet.

320da -00 Puutuu ja täristää tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #16
    Originally posted by kalkkuna View Post
    Nyt vaan jännittää jos tuo onkin syöttöpumppu vika niin sitten maksaa 6 vuotta jännittäny että millon se vp44 jysähtää.
    Ei tarvi jännittää. Edelleenkin 380€ ja toimii useita vuosia. Toki korjattukin menee samasta syystä uudellenkin joskus 10 vuoden kuluttua.

    Comment

    • kalkkuna
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 864
      • vaajakoski

      #17
      Originally posted by WSE1 View Post
      Ei tarvi jännittää. Edelleenkin 380€ ja toimii useita vuosia. Toki korjattukin menee samasta syystä uudellenkin joskus 10 vuoden kuluttua.
      No perkele! Kattelin jo varulta saksan ebaysta pumppua 700€ olis ollu kunnostettuja myynnissä. Voinkos mää ostaa tommosen ohjainlaitteen ja vaihtaa sen itse? Sen olen kyllä kuullutkin että harvemmin on näissä pumpuissa mekaanista vikaa ollu. Jos tuo tehottomaksi meno ja tärinä pumpusta johtuisi niin olis hyvä korjata ennen kesää.
      VW sharan 1,8T
      e30 318i 4d -89 projekti
      e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

      Comment

      • |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 6913
        • Forssa

        #18
        Originally posted by WSE1 View Post
        Onko varmuudella solenoidissa vika....
        Siis polttoaineen määränsäädintä ohjaava pääteastehan näistä yleisimmin menee ja on vaihdettavissa 3 sarjalaiseen pumppua irroittamatta, eli uusi komponetti kiinnitetään korvaamaan vanha. Ei ole tarvetta tehdä muuta pumppuremonttia tällöin lainkaan. Tämäntyyppinen jakajapumpun korjaus kustantaa meillä 380€.
        Itsehän en ymmärrä näistä diiseleistä mitään mutta tuollain se korjaamon kaveri mulle sujuvasti valehteli.
        Nyt:
        F07 535xD GT -11

        Ex: E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

        Comment

        • kalkkuna
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 864
          • vaajakoski

          #19
          En tiedä korjaantuko tää nyt itsestään. Ei ole hyytyilly moneen päivään ja tyhjäkäynti on ollu huono viimeksi viime perjantaina. Ihme vehkeitä............. saa nyt nähdä miten tässä käy.
          VW sharan 1,8T
          e30 318i 4d -89 projekti
          e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

          Comment

          • |foder|
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 6913
            • Forssa

            #20
            Niin se minullakin välillä toimi moitteitta. Ei tuo vielä mitään välttämättä kerro.
            Pidä sormet ristissä kun ajelet.
            Nyt:
            F07 535xD GT -11

            Ex: E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

            Comment

            • tuttifrutti
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2011
              • 247
              • Kitee

              #21
              Originally posted by kalkkuna View Post
              En tiedä korjaantuko tää nyt itsestään. Ei ole hyytyilly moneen päivään ja tyhjäkäynti on ollu huono viimeksi viime perjantaina. Ihme vehkeitä............. saa nyt nähdä miten tässä käy.
              Se hyytyily siirtyi ilmeisesti tänne tuohon miun punaiseen paholaiseen

              Comment

              • kalkkuna
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 864
                • vaajakoski

                #22
                Originally posted by |foder| View Post
                Niin se minullakin välillä toimi moitteitta. Ei tuo vielä mitään välttämättä kerro.
                Pidä sormet ristissä kun ajelet.
                Nii justiisa. Vittukö ei oikein mihinkään uskaltaisi lähtee. Ei oikein haluis jäädä johonkin korpeen jos on emäntä ja tenavat kyydissä. Hajois nyt kerralla ja kunnolla.

                Originally posted by tuttifrutti View Post
                Se hyytyily siirtyi ilmeisesti tänne tuohon miun punaiseen paholaiseen
                En kyllä pyytäny vikaa siirtymään minnekkään.... Aika henkimaailman juttuja.
                VW sharan 1,8T
                e30 318i 4d -89 projekti
                e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                Comment

                • |foder|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 6913
                  • Forssa

                  #23
                  Joo, ei paljon naurattanut kun olin tornion reissulla ja kotiin matkaa sellanen 800km. Silloinhan se eniten temppuili.

                  Sitten kun se lopulta lakkas käymästtä niin sinä päivänä toimi ihan moitteetta. En ainakaan pahemmin huomannut pahemmin mitään oireita.
                  Toisinaan oli hyviä päiviä useampi putkeen ja välillä ei sitten tahtonut edetä millään. Sama kuin windosin toimivuus, planeettojen liikkeistä riippuvainen.

                  Mun autosta olivat korjaamolla repineet jakopumpun irti ja otin sen sitten mukaan. Lähetän sen tuonne autorepairille korjattavaksi ja katotaan korjaantuuko sillä. Selviäisi ainakin vähän halvemmalla.
                  Nyt:
                  F07 535xD GT -11

                  Ex: E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                  Comment

                  • kalkkuna
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 864
                    • vaajakoski

                    #24
                    Originally posted by |foder| View Post
                    Joo, ei paljon naurattanut kun olin tornion reissulla ja kotiin matkaa sellanen 800km. Silloinhan se eniten temppuili.

                    Sitten kun se lopulta lakkas käymästtä niin sinä päivänä toimi ihan moitteetta. En ainakaan pahemmin huomannut pahemmin mitään oireita.
                    Toisinaan oli hyviä päiviä useampi putkeen ja välillä ei sitten tahtonut edetä millään. Sama kuin windosin toimivuus, planeettojen liikkeistä riippuvainen.

                    Mun autosta olivat korjaamolla repineet jakopumpun irti ja otin sen sitten mukaan. Lähetän sen tuonne autorepairille korjattavaksi ja katotaan korjaantuuko sillä. Selviäisi ainakin vähän halvemmalla.
                    Nää on kyllä tosiaan arvaamattomia. Katotaan mitä tapahtuu kun kohta lähden autoilemaan. Suuntana laakkonen ja kl-varaosat............. Laitteleppas sitten tänne juttua mikä vika pumpusta löytyi.
                    VW sharan 1,8T
                    e30 318i 4d -89 projekti
                    e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                    Comment

                    • kalkkuna
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 864
                      • vaajakoski

                      #25
                      No nii alkoihan se taas. Viime viikonloppuna oli emännälle tehny pari kertaa temput. Eilen taas temppuili mulle oikein huolella. Nyt vaan tein semmoisia havaintoja että kun ajaa vaan niin tehot tulee takaisin. Aiemmin ei niinkään palaillu vaikka ajelin omasta mielestä sillon jopa pidempiä siivuja. Toinen huomio jos pitää kierrokset 3000 ja yli niin siellä on vetoja sitten kohta mennäänkin normaalisti.

                      No appiukko halus välttämättä soitella laakkoselle jollekkin sen tutulle työnjohtajalle. Yllättäen se katseli koneelta vanhoja maahantuojan juttuja ja sen tuomio. TURBONSIIVET JUMITTAA! Eilen sattui olemaan emäntä kyydissä kun tehot hävis. Kotipihaan, pelti auki, muovia irti, akka polkemaan kaasua, hyvin liikkuu tanko, ajamaan ei tehoja. Toisaalta tuo yli 3000 kierroksilla oleva teho tehottomassa tilassa puoltaisi tota turboo.

                      Mitenkäs muilla on nyt ollu noita ongelmia? Niin ja se tyhjäkäynnillä täristäminen palasi myös eilen täristi niin perkeleesti välillä. Huomasin myös että tankki oli vajennut alle puolivälin. Kävin tankkaamassa täyteen, ei vaikutusta ainakaan heti tänään ajellaan lisää ja raportoidaan tilannetta. Pitäis vaan kuntoon saada että pääsis mahdollisesti lomareissulle "turvallisin mielin".
                      VW sharan 1,8T
                      e30 318i 4d -89 projekti
                      e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                      Comment

                      • tuttifrutti
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2011
                        • 247
                        • Kitee

                        #26
                        Originally posted by kalkkuna View Post
                        No nii alkoihan se taas. Viime viikonloppuna oli emännälle tehny pari kertaa temput. Eilen taas temppuili mulle oikein huolella. Nyt vaan tein semmoisia havaintoja että kun ajaa vaan niin tehot tulee takaisin. Aiemmin ei niinkään palaillu vaikka ajelin omasta mielestä sillon jopa pidempiä siivuja. Toinen huomio jos pitää kierrokset 3000 ja yli niin siellä on vetoja sitten kohta mennäänkin normaalisti.

                        No appiukko halus välttämättä soitella laakkoselle jollekkin sen tutulle työnjohtajalle. Yllättäen se katseli koneelta vanhoja maahantuojan juttuja ja sen tuomio. TURBONSIIVET JUMITTAA! Eilen sattui olemaan emäntä kyydissä kun tehot hävis. Kotipihaan, pelti auki, muovia irti, akka polkemaan kaasua, hyvin liikkuu tanko, ajamaan ei tehoja. Toisaalta tuo yli 3000 kierroksilla oleva teho tehottomassa tilassa puoltaisi tota turboo.

                        Mitenkäs muilla on nyt ollu noita ongelmia? Niin ja se tyhjäkäynnillä täristäminen palasi myös eilen täristi niin perkeleesti välillä. Huomasin myös että tankki oli vajennut alle puolivälin. Kävin tankkaamassa täyteen, ei vaikutusta ainakaan heti tänään ajellaan lisää ja raportoidaan tilannetta. Pitäis vaan kuntoon saada että pääsis mahdollisesti lomareissulle "turvallisin mielin".
                        Joko se laitos pukkaa vikakoodia?

                        Ota ahtimelle menevä alipaineletku irti ja kiilaa tanko esim. puoleen väliin. Vaikuttaako käytökseen? "voiman" pitäisi siirtyä nyt johonkin muuhun paikkaan kierrosalueella, mikäli ahtimen siivet vielä säätyvät, eikä tanko heilu hervottomana.

                        Tosin tyhjäkäynnillä täristäminen kyllä viittaisi tuonne polttoaineen saanti/suutin puolelle, jumissa oleva turbo ei omassa oireillut mitenkään tyhjäkäynnillä, oli juuttunut alipainevuodon takia täyskaasu asentoon.

                        Miltä näyttää imusarjassa oleva mappi sekä ilmamassamittari, onko putsattu/vaihdettu. Nuillakin osilla on vaikutusta kulun jouhevuuteen.

                        Comment

                        • kalkkuna
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 864
                          • vaajakoski

                          #27
                          Originally posted by tuttifrutti View Post
                          Joko se laitos pukkaa vikakoodia?

                          Ota ahtimelle menevä alipaineletku irti ja kiilaa tanko esim. puoleen väliin. Vaikuttaako käytökseen? "voiman" pitäisi siirtyä nyt johonkin muuhun paikkaan kierrosalueella, mikäli ahtimen siivet vielä säätyvät, eikä tanko heilu hervottomana.

                          Tosin tyhjäkäynnillä täristäminen kyllä viittaisi tuonne polttoaineen saanti/suutin puolelle, jumissa oleva turbo ei omassa oireillut mitenkään tyhjäkäynnillä, oli juuttunut alipainevuodon takia täyskaasu asentoon.

                          Miltä näyttää imusarjassa oleva mappi sekä ilmamassamittari, onko putsattu/vaihdettu. Nuillakin osilla on vaikutusta kulun jouhevuuteen.
                          Luulen että tässä on 2 eri (tai sitten ei. wolkkareissa tuo neulanliikeanturi vika hävittää välillä tehot) vikaa jotka kuitenkin liittyy toisiinsa. Vikamuistia ei ole nyt luettu. Täytyy yrittää päästä johonkin mittariin kiinni kun vika on päällä. Imusarjan olen puhdistanut ja se ahtopaineen tunnistin on vaihdettu viimesen 30000 km sisällä, ilmamassa mittarilla on ajeltu varmaan joku 50000 km. Turbolla on varmaan joku 30000 km ajettu. Siihen suuttimeen alan kallistua. Jotain vikaa olis pakko löytä että sais kuntoon. Niin ja sitten alipainepumppu, alipaineputki (pumppu-tehostin), alipainesäiliö+ letkut ja sitten se turbonsiipiä säätävä magneettiventtiili.

                          Ilmamassamittarin vois vaihtaa melkein kuitenkin pelkästä vaihtamisen ilosta. Saisin myös sopu hintaan uuden ohjelman tohon. Tosin kun särki niin ei varmaan ole suurta järkeä siinä. Mutta jos se sitten hajois helpommin.............

                          Vituttaa saatana kun olis kaikkee muutakin tekemistä. Täytyy yö-vuorossa tutkia jos jotain löytyis.
                          VW sharan 1,8T
                          e30 318i 4d -89 projekti
                          e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎