Kyseessä 325 coupe -01. Ilmastointi ei toimi. Eli magneetti kytkin ei mene päälle. Sulakkeet tarkistettu.Onko joku rele ilmastoinnille? Otin ilmastoinnin kompuran päästä johdon irti. Maa piuhan annoin olla kiinni tarkistin vaan että saa varmasti maata. Syötin toiseen johtoon akulta suoraan virtaa ja laitoin käymään mutta ei toimi magneetti kytkin silti. Sitten mittasin että tuleeko siihe johtoon virtaa mikä tulee ilmastoinnin kompuralle mutta siihenkään ei tule virtaa. Voiko ilmastoinnin nappula olla rikki? vihreä valo siinä kyllä palaa. Voiko joku anturi olla paskana että se ilmottaisi että se puhaltaisi kylmää ilmaa koko ajan ettei sen takia antaisi virtaa kompuralle menevään johtoon? Tai mahtaako olla ilmastointi aine vähissä ettei sen takia magneetti kytkin toimisi? Käyn luultavasti ensiviikolla huollattamassa ilmastointi laitteen että laitettaan uudet aineet sisälle jos siitä paranisi. Luin jostain että ilmastointi tarvisi ohjelmoida uudestaan. Millai se tapahtuu? Saan kyllä luettua vikokoodit kotona Autocomilla mutta pystyykö sen kanssa jotenkin ohjelmoimaan? Vikakoodit tarvisi kanssa katsoa että antaako ilmastoinnista jonkun vikakoodin. Vituttaa vaa ku ei ilmastointi toimi näillä lämpimillä keleillä ku nahkajakkarat on. Ja musta nahka lämpenee kivasti ku antaa ol vähä aikaa auringon paisteessa
E46 Automaatti-ilmastointi ei toimi!!!
Collapse
X
-
Mikäli magneettikytkin ei tartu kiinni suoraa sähköä antamalla, niin kompura on melko todennäköisesti rikki. Sen pitäisi pyöriä mukana niin kauan kuin annat virtaa liittimeen ja auto käy. Ei vaikuta vaikka kylmäaine olisi loppu tai keulan flekti paskana. Myöskään ilmastoinnin paneelilla ei ole vaikutusta suoraan sähköllä ohjattuun kompuraan.
-
Saisiko siihen vaihdettua pelkästään tuon magneettikytkimen+hihnapyörän? Tai sitten toimiva purkuosa suoraan tilalle.Originally posted by A.Salonen View PostJep veikkaisin ihan samaa uusi kompura on vaan vähä vaille 400e ni tarvis saada varma tieto että se on paskana. Täytyy tutkia asiaa kun on paremmin aikaa
Comment
-
En tiädä saako. No juu ostaisin mielummin kyllä uuden ku rupeisin purkuosii laittamaan. Ei siellä mitään semmosta anturia sitten ole mikä ilmoittaa että ei ole ilmastointi ainetta sisällä ja kytkee ilmastoinnin silloin pois. Kun koitin putkien venttiilejä painella ni ei mitään tullu pihalle. Huomenna saan koneen niin katson onko antanut mitään vikakoodeja. Käyn varmaan huollattamassa ilmastointi laitteen joku päivä ja katson mitä tapahtuu kun viime omistaja on ollu hiukan huolimaton eikä ole huoltanut autoa muutenkaanOriginally posted by tuttifrutti View PostSaisiko siihen vaihdettua pelkästään tuon magneettikytkimen+hihnapyörän? Tai sitten toimiva purkuosa suoraan tilalle.
Comment
-
Käyn ensin huollattamassa ilmastoinnin ja katsomassa löytyykö vuotoa jos ei sillä toimi niin laitan uuden ilmastoinnin kompuran tilaukseenOriginally posted by Supa View PostMutta kyllä se magneettikytkin pitää silti vetää suoralla virralla.
Siinä varmaan alunperin vika ja järjestelmä on tyhjentynyt käyttämättömyyttään ajan kanssa sitten.
Comment
-
noniiin juuu. Mutta miksi sitten ei tule käskyä ilmastoinnin kompuralle tulevalle johdolle vai onko ilmastoinnilla jossain putkessa tai kennossa anturi mikä mittää onko siellä painetta. Ja jos siellä ei ole niin se katkaisee virran tulon kompuralle?Originally posted by Supa View PostNo jos haluaa maksaa tuplat ilmastointihuollosta niin eikai siinä sitten
Comment
-
kuivaimen tykönä on paineanturi. liian vähän/liikaa painetta -> kompura seis = ei virtaa magneettikytkimen piuhaanOriginally posted by A.Salonen View Postnoniiin juuu. Mutta miksi sitten ei tule käskyä ilmastoinnin kompuralle tulevalle johdolle vai onko ilmastoinnilla jossain putkessa tai kennossa anturi mikä mittää onko siellä painetta. Ja jos siellä ei ole niin se katkaisee virran tulon kompuralle?
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Jeap. Eli jos laitan siihe toiseen johtoon tulemaan jatkuvan 12v niin magneettikytkimen pitäisi painua kiinni vaikka ilmastoinnin putkissa ei olisikaan painetta = kompura paskana?? eikö se noin mene? mutta mihin ilmastoinnista aineet on hävinnyt? varmaan on mun tuurilla viellä ilmastoinnin kenno paskanaOriginally posted by peto2 View Postkuivaimen tykönä on paineanturi. liian vähän/liikaa painetta -> kompura seis = ei virtaa magneettikytkimen piuhaan
Comment
-
Kuten jo kerroin:Originally posted by A.Salonen View PostJeap. Eli jos laitan siihe toiseen johtoon tulemaan jatkuvan 12v niin magneettikytkimen pitäisi painua kiinni vaikka ilmastoinnin putkissa ei olisikaan painetta = kompura paskana?? eikö se noin mene? mutta mihin ilmastoinnista aineet on hävinnyt? varmaan on mun tuurilla viellä ilmastoinnin kenno paskana

Originally posted by Supa View PostMutta kyllä se magneettikytkin pitää silti vetää suoralla virralla.
Siinä varmaan alunperin vika ja järjestelmä on tyhjentynyt käyttämättömyyttään ajan kanssa sitten.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Tai sitten hyvällä tuurilla täyttöventtiilistä vuotaa, tämä vuoto ei sitten paljastu alipainetestilläOriginally posted by A.Salonen View PostJeap. Eli jos laitan siihe toiseen johtoon tulemaan jatkuvan 12v niin magneettikytkimen pitäisi painua kiinni vaikka ilmastoinnin putkissa ei olisikaan painetta = kompura paskana?? eikö se noin mene? mutta mihin ilmastoinnista aineet on hävinnyt? varmaan on mun tuurilla viellä ilmastoinnin kenno paskana

Comment
Comment