Auto kävi hyvin jne,
koodit luettu ja poistettu
"rikas seos 2 sylinteri", ei oo sen koommin näkyny...
Kaip joku katkos vaan ?
Onkos puolat vaihdettu recallina? Nekin pitäs olla vaihdettu boscheihin tai ERA merkkisiin. Jos bremit löytyy vielä, niin taka vasemmalle linkoo ne ja osta boschit tilalle. Samalla varmaan tulpatkin kannattaa vaihtaa, eivät maksa ku 85e-110e riippuen mistä ostat.
Hyvä tuo service bulletin, huomaa että on suunnattu jenkkipuolelle kun käsketään hakea auto asiakkaan kotoa ja mahdollisesti palauttaa se sekä pistää tankki täyteen bemarin piikkii kyseisen huollon yhteydessä
Tuskin tarjoavat 316 malliin samanlaista
Tuosta kk-laakeri recall hommasta, niin itsellä on vaihdettu öljypumppu samassa rytäkässä(kuuluu osassa paikkaa recalliin). Lämmittää sydäntä kun kattoo miten jenkeissä nämä homma tehdään!
t. jenkkimallin omistaja
Itse tilailin paljon osia Genuinepartsilta aikanaan 330d:n, ja ihmettelin itsekin noita RealOem:n ENDED-rivejä. Käsittääkseni tarkoittaa, että tuon rivin tuotetta ei saa, mutta sen alla olevaa samanlaista saa. Eli osanumero jostain syystä vaihtunut. Ja genuinepartsilta kyllä pärähti postissa oikeata osaa.
Kyllä minä jos laittaisin omaan vehkeeseen toiset pultit, niin haluaisin tietää alkuperäisen kovuusluokan, materiaalin jne. Kyllähän tavan pultteja löytyy pilvinpimein
Itse korvasin alkuperäiset 10.9 rosteripulteilla, niin ainakin kestää.
Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset, Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset. Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella
Ongelmana oli poikittaiskiihtyvyystunnistus, antoi vikakoodia (DSC valo + rengaspaineen valvonta paloi koko ajan)
uusi anturi kuskin penkin alle - ei vaikututusta.
Lisää tutkittua ja selvitettyä A-pilarissa on jokin kiihtyvyysanturi myös.
Tää oli irti kokonaan kiinnityksistä, heiluttelemalla arvot vaihtuivat -0.7m/s aina 1.3m/s....
Paikalleen laittamalla arvo jämähtää 0.3m/s, samalla alkaa rengaspaineen valvonta valo vilkkua keltaisena mittaristossa.
Mitäs tälle tehdä ? uutta purkkia sinne A-pilariin ?
Niin mitä tarkalleen ottaen vikakoodi sanoo nyt? Onko katkos vai signaali epäjärkevä?
Vikahan voi olla liittimessä ja piuhoissa myös matkalla, ei ollut hapettumaa kuitenkaan?
Tai sitten tuo saattaa vaatia kalibraation, en nyt muista.
Erillinen anturi minkä löysit on kiihtyvyysanturi tuon ikäsessä, myöhemmin tämä kallistusanturi ja kiihtyvyysanturi yhdistyi samaan purkkiin ja se kulkee vaan nimellä "DSC sensor"
EDIT: Voihan se tietty olla että se on se kiihtyvyysanturi oikeasti, eikä tämä kallistusanturi. Oletin että koodin suomennos on päin persettä niinkuin yleensä
Jos vika varmistuu muualle niin voit palauttaa anturin, privaillaan tästä.
Kyllähän se paikallaan pitäisi varmaan nollaan mennä.
En pajan ohjelmasta tiedä mitä käyttävät, kun siellä laittavat..
Tänään yritetty myös kalibroida läppärillä, voiko olla että vaatis käyttää auto pikkulenkillä että valo sammuis ?
Heti kun auton lyö käyntiin (koodit nollattuna) ei tuu koodia, ja rengaspaineen valvonta valo vilkkuu (keltaisena).. Auton sammuttaa -> virrat päälle tulee vika koodia..
Just näin ymmärtäny, että vanhemmissa on nää kaks erillistä purkkia.. En tiedä sit onneksi on vai valitettavasti....
Lontoonkielisiä foorumeita lueskelin niin vika osuis just tuohon penkin alla olevaan anturiin..
En pajan ohjelmasta tiedä mitä käyttävät, kun siellä laittavat..
Tänään yritetty myös kalibroida läppärillä, voiko olla että vaatis käyttää auto pikkulenkillä että valo sammuis ?
Heti kun auton lyö käyntiin (koodit nollattuna) ei tuu koodia, ja rengaspaineen valvonta valo vilkkuu (keltaisena).. Auton sammuttaa -> virrat päälle tulee vika koodia..
Just näin ymmärtäny, että vanhemmissa on nää kaks erillistä purkkia.. En tiedä sit onneksi on vai valitettavasti....
Lontoonkielisiä foorumeita lueskelin niin vika osuis just tuohon penkin alla olevaan anturiin..
Ota se kallistusanturin liitin irti ja katso mitä herjaa vikakoodeissa.
A-pilarissa oleva anturi/tunnistin oli irti paikaltaan jotenkin.
Kun kiristi vaan pultit tai miten onkaan kiinni näytti väärää arvoa ja luistonesto oli jatkuvasti pois päältä (valo paloi).
Jotai prikkoja laitettu ja anturin kulmaa muutettu, jotta arvo paikallaan 0.0m/s..
ja toimii !
Comment