Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 M3 haku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikhou
    BTCF Member
    • May 2009
    • 327
    • Lahti

    #16
    Auto kävi hyvin jne,
    koodit luettu ja poistettu
    "rikas seos 2 sylinteri", ei oo sen koommin näkyny...

    Kaip joku katkos vaan ?
    E53 X3 3.0sd -07

    ex:
    E87 120d -06
    E46 m3 -01
    E39 535i -98
    E36 318 cabriolet -96

    Comment

    • Harrison
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 1529
      • Iisalmi

      #17
      Originally posted by Mikhou View Post
      Auto kävi hyvin jne,
      koodit luettu ja poistettu
      "rikas seos 2 sylinteri", ei oo sen koommin näkyny...

      Kaip joku katkos vaan ?
      Onkos puolat vaihdettu recallina? Nekin pitäs olla vaihdettu boscheihin tai ERA merkkisiin. Jos bremit löytyy vielä, niin taka vasemmalle linkoo ne ja osta boschit tilalle. Samalla varmaan tulpatkin kannattaa vaihtaa, eivät maksa ku 85e-110e riippuen mistä ostat.



      Tuosta sitten voi yö unet menettää, kun bemari lopettanu nokkapyörien pulttien (nr:5) tekemisen. (Pultteja irronnu/katkennu ja klik)



      Originally posted by Supa View Post
      Hyvä tuo service bulletin, huomaa että on suunnattu jenkkipuolelle kun käsketään hakea auto asiakkaan kotoa ja mahdollisesti palauttaa se sekä pistää tankki täyteen bemarin piikkii kyseisen huollon yhteydessä
      Tuskin tarjoavat 316 malliin samanlaista

      Tuosta kk-laakeri recall hommasta, niin itsellä on vaihdettu öljypumppu samassa rytäkässä(kuuluu osassa paikkaa recalliin). Lämmittää sydäntä kun kattoo miten jenkeissä nämä homma tehdään!
      t. jenkkimallin omistaja
      Last edited by Harrison; 10-09-2012, 20:34.
      Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
      Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
      Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

      Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

      Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

      EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #18
        Originally posted by Harrison View Post
        Tuosta sitten voi yö unet menettää, kun bemari lopettanu nokkapyörien pulttien (nr:5) tekemisen. (Pultteja irronnu/katkennu ja klik)
        Ai M6x16-pultteja ei saa siis enää mistään
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #19
          No ainakin RealOEM väittää näin täällä:

          05 Fillister-head screw M6X16 12 04/2006 07119919965 ENDED
          05 Fillister-head screw M6X16 12 07129905536 $0.64

          Schmiedmann ei tunne vanhaa osaa, mutta kylläkin uuden hintaan 0.64€.

          12 pulttia toimituskuluineen 13.68€.


          Comment

          • Hiace
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2011
            • 1203
            • Helsinki/Joensuu

            #20
            Itse tilailin paljon osia Genuinepartsilta aikanaan 330d:n, ja ihmettelin itsekin noita RealOem:n ENDED-rivejä. Käsittääkseni tarkoittaa, että tuon rivin tuotetta ei saa, mutta sen alla olevaa samanlaista saa. Eli osanumero jostain syystä vaihtunut. Ja genuinepartsilta kyllä pärähti postissa oikeata osaa.
            F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

            Comment

            • Harrison
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 1529
              • Iisalmi

              #21
              Originally posted by Supra^ View Post
              Ai M6x16-pultteja ei saa siis enää mistään
              Kyllä minä jos laittaisin omaan vehkeeseen toiset pultit, niin haluaisin tietää alkuperäisen kovuusluokan, materiaalin jne. Kyllähän tavan pultteja löytyy pilvinpimein

              Itse korvasin alkuperäiset 10.9 rosteripulteilla, niin ainakin kestää.
              Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
              Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
              Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

              Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

              Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

              EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

              Comment

              • Mikhou
                BTCF Member
                • May 2009
                • 327
                • Lahti

                #22
                Selvä homma !
                Täytyy tämäkin tarkastaa..

                Ongelmana oli poikittaiskiihtyvyystunnistus, antoi vikakoodia (DSC valo + rengaspaineen valvonta paloi koko ajan)

                uusi anturi kuskin penkin alle - ei vaikututusta.
                Lisää tutkittua ja selvitettyä A-pilarissa on jokin kiihtyvyysanturi myös.

                Tää oli irti kokonaan kiinnityksistä, heiluttelemalla arvot vaihtuivat -0.7m/s aina 1.3m/s....

                Paikalleen laittamalla arvo jämähtää 0.3m/s, samalla alkaa rengaspaineen valvonta valo vilkkua keltaisena mittaristossa.

                Mitäs tälle tehdä ? uutta purkkia sinne A-pilariin ?
                E53 X3 3.0sd -07

                ex:
                E87 120d -06
                E46 m3 -01
                E39 535i -98
                E36 318 cabriolet -96

                Comment

                • Bamberg
                  Newbiemmer
                  • Jul 2012
                  • 11
                  • Uusimaa

                  #23
                  Ei sitten tosiaan kannata Heilutella airbag tunnistinta virrat päällä, jos satut sellaisen käteen ottamaan.

                  Joskus ihan oikeasti pääsee halvemmalla kun vie auton korjaamolle...

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #24
                    Originally posted by Mikhou View Post
                    Selvä homma !
                    Täytyy tämäkin tarkastaa..

                    Ongelmana oli poikittaiskiihtyvyystunnistus, antoi vikakoodia (DSC valo + rengaspaineen valvonta paloi koko ajan)

                    uusi anturi kuskin penkin alle - ei vaikututusta.
                    Lisää tutkittua ja selvitettyä A-pilarissa on jokin kiihtyvyysanturi myös.

                    Tää oli irti kokonaan kiinnityksistä, heiluttelemalla arvot vaihtuivat -0.7m/s aina 1.3m/s....

                    Paikalleen laittamalla arvo jämähtää 0.3m/s, samalla alkaa rengaspaineen valvonta valo vilkkua keltaisena mittaristossa.

                    Mitäs tälle tehdä ? uutta purkkia sinne A-pilariin ?

                    Niin mitä tarkalleen ottaen vikakoodi sanoo nyt? Onko katkos vai signaali epäjärkevä?
                    Vikahan voi olla liittimessä ja piuhoissa myös matkalla, ei ollut hapettumaa kuitenkaan?
                    Tai sitten tuo saattaa vaatia kalibraation, en nyt muista.
                    Erillinen anturi minkä löysit on kiihtyvyysanturi tuon ikäsessä, myöhemmin tämä kallistusanturi ja kiihtyvyysanturi yhdistyi samaan purkkiin ja se kulkee vaan nimellä "DSC sensor"

                    EDIT: Voihan se tietty olla että se on se kiihtyvyysanturi oikeasti, eikä tämä kallistusanturi. Oletin että koodin suomennos on päin persettä niinkuin yleensä
                    Jos vika varmistuu muualle niin voit palauttaa anturin, privaillaan tästä.
                    Kyllähän se paikallaan pitäisi varmaan nollaan mennä.
                    Last edited by Supa; 12-09-2012, 18:42.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Mikhou
                      BTCF Member
                      • May 2009
                      • 327
                      • Lahti

                      #25
                      Poikittaiskiihtyvyystunnistin viallinen 0.3m/s.

                      En pajan ohjelmasta tiedä mitä käyttävät, kun siellä laittavat..

                      Tänään yritetty myös kalibroida läppärillä, voiko olla että vaatis käyttää auto pikkulenkillä että valo sammuis ?

                      Heti kun auton lyö käyntiin (koodit nollattuna) ei tuu koodia, ja rengaspaineen valvonta valo vilkkuu (keltaisena).. Auton sammuttaa -> virrat päälle tulee vika koodia..

                      Just näin ymmärtäny, että vanhemmissa on nää kaks erillistä purkkia.. En tiedä sit onneksi on vai valitettavasti....

                      Lontoonkielisiä foorumeita lueskelin niin vika osuis just tuohon penkin alla olevaan anturiin..
                      E53 X3 3.0sd -07

                      ex:
                      E87 120d -06
                      E46 m3 -01
                      E39 535i -98
                      E36 318 cabriolet -96

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #26
                        Originally posted by Mikhou View Post
                        Poikittaiskiihtyvyystunnistin viallinen 0.3m/s.

                        En pajan ohjelmasta tiedä mitä käyttävät, kun siellä laittavat..

                        Tänään yritetty myös kalibroida läppärillä, voiko olla että vaatis käyttää auto pikkulenkillä että valo sammuis ?

                        Heti kun auton lyö käyntiin (koodit nollattuna) ei tuu koodia, ja rengaspaineen valvonta valo vilkkuu (keltaisena).. Auton sammuttaa -> virrat päälle tulee vika koodia..

                        Just näin ymmärtäny, että vanhemmissa on nää kaks erillistä purkkia.. En tiedä sit onneksi on vai valitettavasti....

                        Lontoonkielisiä foorumeita lueskelin niin vika osuis just tuohon penkin alla olevaan anturiin..
                        Ota se kallistusanturin liitin irti ja katso mitä herjaa vikakoodeissa.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Mikhou
                          BTCF Member
                          • May 2009
                          • 327
                          • Lahti

                          #27
                          Nyt toimii luistonesto niinkun kuuluu !
                          E53 X3 3.0sd -07

                          ex:
                          E87 120d -06
                          E46 m3 -01
                          E39 535i -98
                          E36 318 cabriolet -96

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by Mikhou View Post
                            Nyt toimii luistonesto niinkun kuuluu !
                            Mikäs oli ratkaisu?

                            Comment

                            • Mikhou
                              BTCF Member
                              • May 2009
                              • 327
                              • Lahti

                              #29
                              A-pilarissa oleva anturi/tunnistin oli irti paikaltaan jotenkin.
                              Kun kiristi vaan pultit tai miten onkaan kiinni näytti väärää arvoa ja luistonesto oli jatkuvasti pois päältä (valo paloi).

                              Jotai prikkoja laitettu ja anturin kulmaa muutettu, jotta arvo paikallaan 0.0m/s..
                              ja toimii !



                              Sivulta 37 anturista ja kiinnityksestä + jännitteistä.
                              Linkissä yleisesti e46 luistoneston jne toimintaa osa-osalta !
                              E53 X3 3.0sd -07

                              ex:
                              E87 120d -06
                              E46 m3 -01
                              E39 535i -98
                              E36 318 cabriolet -96

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                #30
                                Hyvää tietoa, kiitos!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎