memebuy23buy

DIY: e46 perän vahvistus ohje (kaikki mallit) *äänestä*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rekordi
    BTCF Member
    • Nov 2005
    • 50
    • Tuusula

    #31
    E46 330Ci 2000/9.
    Pitkä n. 10cm hiushalkeama kuskin takapaikassa ja noin 5cm pelkääjän etusessa.
    Ilman kontin pohjan leikkausta korjaus olisi vain osittainen. Kontista avattuna näki hyvin, miten pulttien kiinnityspisteet oli revenneet eri suuntiin. Kontin pohja siis vielä ehjä, ongelma näkyi vasta avattuna. Pohjasta korjattiin myös n. 10kpl pistehitsejä, esim kuskin sisälokarin alareunasta, jotka revenneet.

    Näitä halkeamia ja vikoja ei olisi nähnyt, ellei peltiä puhdista hyvin maalista massasta ja ruosteesta.

    Päälle hitsattiin 2mm pellistä leikatut vahvikkeet, taisi olla jostain itäblokista.
    Nyt kestää repiä.

    Comment

    • 325E
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1228
      • LAHTI

      #32
      2mm Pelti Fe ei ole palkin ainesta

      2mm Pelti Fe ei ole palkin ainesta, pitää olla RHS tasoista paksuutta 3-4mm tavaraa jota voi sanoa palkki aineeksi ei 2mm peltiä. Tuossa tekovaiheessa on aivan sama asentaa sinne kunnon vahvaa rautaa 3-4mm.

      Originally posted by rekordi View Post
      E46 330Ci 2000/9.
      Pitkä n. 10cm hiushalkeama kuskin takapaikassa ja noin 5cm pelkääjän etusessa.
      Ilman kontin pohjan leikkausta korjaus olisi vain osittainen. Kontista avattuna näki hyvin, miten pulttien kiinnityspisteet oli revenneet eri suuntiin. Kontin pohja siis vielä ehjä, ongelma näkyi vasta avattuna. Pohjasta korjattiin myös n. 10kpl pistehitsejä, esim kuskin sisälokarin alareunasta, jotka revenneet.

      Näitä halkeamia ja vikoja ei olisi nähnyt, ellei peltiä puhdista hyvin maalista massasta ja ruosteesta.

      Päälle hitsattiin 2mm pellistä leikatut vahvikkeet, taisi olla jostain itäblokista.
      Nyt kestää repiä.

      Comment

      • rekordi
        BTCF Member
        • Nov 2005
        • 50
        • Tuusula

        #33
        Originally posted by 325E View Post
        2mm Pelti Fe ei ole palkin ainesta, pitää olla RHS tasoista paksuutta 3-4mm tavaraa jota voi sanoa palkki aineeksi ei 2mm peltiä. Tuossa tekovaiheessa on aivan sama asentaa sinne kunnon vahvaa rautaa 3-4mm.
        Turhan paksuksi menisi. Ota huomioon minkä muotoisia korjauskappaleet ovat, ja miten ohut pintapelti on (1,5mm ja alle) mihin nuo kiinnitetään. Jokainen tekee tietenkin kuin parhaaksi näkee.

        Tuning Tech FS is a premier tuning shop that specializes in performance tunes for BMW, Porsche, Mercedes, Toyota/Lexus, Range Rover, Mini, Volkswagen more.


        Pintapellin paksuutta tärkeämpää on se, että korjaus tehdään myös rakenteiden sisältä, kun näkyvät vauriot on jo noin isoja.

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1228
          • LAHTI

          #34
          Tuosta linkin tekstistä Suomennos

          Tuotteen Kuvaus
          SORRY OSTAMME!

          PSDesigns yhteistyössä Redish Motorsportin kanssa kehittänyt BMW E46 3 -sarjan alkuperäisen rungon korjaus- ja lujitustelinepaketin tarjoamaan entistä paremman, kustannustehokkaan ja pitkän aikavälin ratkaisun hyvin dokumentoituun lattiakaavaan liittyvään ongelmaan (Rear Subframe kuten sen yleisesti tunnettu) jonka BMW E46 3 -sarja kärsii. Pakkaus on suunniteltu siten, että se sopii täydellisesti, ja jokainen reikä tai korttipaikka on vastaava ominaisuus, jonka on tarkoitus olla, koska kaikki on tietyssä paikassa käsittelemään joko heikkoja pisteitä tai vikojen alueita, pöydän ääriviiva tai pulttireikä / kiinnitystoiminto jne., kuten 100%: n palautepistemäärä on testamentti. Jokainen sarja tarkastetaan ennen sen lähettämistä varmistaakseen, että ne täyttävät tarkat vaatimukset. Jos markkinoilla olevilla "muilla sarjoilla" on aukkoja eri paikoissa, kyseenalaistettaisiin, miksi hitsaukset / ominaispiirteet ovat kiinteissä kohdissa auton taka-akselin kannatinpaneelissa, miksi aukot sijaitsevat eri tavoin? Pakkauksessa on tietty määrä reikiä, jottei se häiritse levyn tai ajoneuvopaneelin rakenteellista eheyttä ja miten ne hukuttavat lastausvoimia niiden pinta-alasta, emme ole vain suunnitelleet sarjaa, olemme suunnitelleet pitkän aikavälin ratkaisu. Kehitysprosessimme oli yli 6 kuukautta aikaa kehittää ja testata oikein. Olemme investoineet paljon aikaa ja rahaa niihin.

          V2 PSDesigns E46 -runko-osan vakiovaruste on suunniteltu tarjoamaan parhaan korjaus- ja vahvistusvaihtoehdon markkinoilla, riippumatta siitä, onko kyseessä halkeamisvahinko, ikä, mittarilukema, huoltohistoria tai muutokset. Pakkaus on universaali koko E46 BMW 3-sarjan mallivalikoimaan riippumatta kehon tyypistä, vaihteistosta tai moottorin koosta / tyypistä.

          Pakkaus sisältää 8 erillistä levyä, joiden osa on numeroitu ja räätälöity E46: n rungon tiettyihin paikkoihin sekä joukko kattavia värisävytusohjeita.

          Tekninen tieto:

          Miksi tämä verrattuna muihin sarjoihin?

          Levyt valmistetaan 2 mm: n paksuisesta autovalmisteisesta miedosta teräksestä tai CR4: stä, koska se tunnetaan ammattimaisesti, tämä on matalahiilinen teräs, joka vaihtelee 0,05-0,26% hiiltä, ​​joka luokitellaan British Standard BS 1449: n mukaan ja jonka vetolujuus on 270 / 410 N / MM² Min ja Yield Stressi 280 N / MM2, mikä tekee siitä merkittävästi vahvemman kuin OEM-alikehysmateriaali.

          Pakkaus on huomattavasti suurempi kuin mikä tahansa muu käytettävissä oleva paketti, jonka ansiosta ne voivat häivyttää vääntöjännityksen lastaamisen ja purkamisen alikehykseen suuremmalla alueella, mikä estää halkeilun / vikaantumisen. Tämä auttaa myös korjaamaan lattiaa halkeaman molemmin puolin ja levittää purkaus- tai vetovoimaa alaspäin.

          Jokainen sarja on laserleikattu, jotta jokainen sarja sopii täydellisesti sen tarpeisiin. Levyt taitetaan sitten yksittäin Redish Motorsport HQ: ssa oikeisiin kulmiin ja tarkistetaan templaattipohjaan ennen niiden huolellista pakkaamista lähettämistä varten tai varastoitavaksi korjaamoon. Vuonna 2012 korjattua 13 E46 M3: n korjaustöistä kärsivistä työpaikoistamme, vuonna 2013 remontoimme vielä 38, tähän mennessä yli 100 E46 M3: n ja myimme satoja sarjoja kaikkialla maailmassa.



          Hinta on tarkoitettu vain alle 48 valtiolle. Jos haluat, että se lähetetään muualle, lisämaksuja sovelletaan.


          Originally posted by rekordi View Post
          Turhan paksuksi menisi. Ota huomioon minkä muotoisia korjauskappaleet ovat, ja miten ohut pintapelti on (1,5mm ja alle) mihin nuo kiinnitetään. Jokainen tekee tietenkin kuin parhaaksi näkee.

          Tuning Tech FS is a premier tuning shop that specializes in performance tunes for BMW, Porsche, Mercedes, Toyota/Lexus, Range Rover, Mini, Volkswagen more.


          Pintapellin paksuutta tärkeämpää on se, että korjaus tehdään myös rakenteiden sisältä, kun näkyvät vauriot on jo noin isoja.

          Comment

          • samppi
            Bimmer Rookie
            • Feb 2014
            • 61
            • Tampere

            #35
            Onkohan tähän tullut jotain päivityksiä vuosien aikana.

            Ajatuksena valmistella autoa radalle. Mieleen tulee muutamia kysymyksiä.

            Parhaat vahvikelätkät?
            TunerMP versio vai
            Puolan design https://www.swagier.com/wzmocnienia/...ft-kjs-m3.html

            Mistä saa BMW:n / vastaavaa rakennevaahtoa?

            3M koriliima?

            Onko jossain hitsaajajumala joka tekee näitä?

            Muita ideoita jotka lieventäisivät tämän ilmiön tapahtumista? Takapään poikittaistuki?

            Koitan lisäillä jos itse löydän jotain järkeviä tuotteita tai tuota vaahtoa.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #36
              Ei taida takapään iskarikotelot välittää muuta kuin pystysuuntaisia voimia joten poikkituki ei tee mitään.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16576
                • Asikkala

                #37
                Originally posted by petrolhead View Post
                Ei taida takapään iskarikotelot välittää muuta kuin pystysuuntaisia voimia joten poikkituki ei tee mitään.
                Ei niin mutta se on tuning ja näyttää autopornolle...

                Comment

                • samppi
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2014
                  • 61
                  • Tampere

                  #38
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Ei taida takapään iskarikotelot välittää muuta kuin pystysuuntaisia voimia joten poikkituki ei tee mitään.
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Ei niin mutta se on tuning ja näyttää autopornolle...
                  Nojoo, ajatuksena lähinnä oli että vähempi notkuminen parempi.

                  Niin ja on niitä tämmösiäkin https://store.partsshopmax.com/shop/.../E46STSFB.html
                  Tuning autoporno potenssiin kaks.

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #39
                    Originally posted by samppi View Post
                    Nojoo, ajatuksena lähinnä oli että vähempi notkuminen parempi.

                    Niin ja on niitä tämmösiäkin https://store.partsshopmax.com/shop/.../E46STSFB.html
                    Tuning autoporno potenssiin kaks.
                    Siellä on kaksoispeltikerros joten tuon väliraudan hyöty on puhdas nolla jos ajatuksena on estää perän kiinnikkeiden repeäminen ?
                    Edit: se olikin porattu elempaan peltiin.

                    Comment

                    • samppi
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2014
                      • 61
                      • Tampere

                      #40
                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Siellä on kaksoispeltikerros joten tuon väliraudan hyöty on puhdas nolla jos ajatuksena on estää perän kiinnikkeiden repeäminen ?
                      Edit: se olikin porattu elempaan peltiin.
                      Joo, vaikuttais siltä että se tulee apurungon kanssa samaan kiinnityspisteeseen.

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #41
                        Ei kannata suoraan olettaa että joku tuningkalikka on hyödyllinen tai hyvä vain siksi että niitä on kaupan.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #42
                          Raceosa, siksi niitä taka poikkitukia on kaikissa rata autoissa, minullakin on, onneksi en laittanut ihan viimeisiä rahoja eikä se näy takakontista niin kukaan ei voi nauraa mulle.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #43
                            Anteeks mitä.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • samppi
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2014
                              • 61
                              • Tampere

                              #44
                              Miten se onkin että se poikkituki herättää aina niin paljon keskustelua.

                              Jos siirrytään sitten siitä lähemmäksi topicia, niin tuo vaahto ehkä eniten kiinnostaa. Onko sitä joku löytänyt?
                              Orkkista en löytänyt tai no yhden ebaystä, mutta ei ollut täysin selkeää että oliko sitä oikeasti saatavilla.

                              Myös mitä 3M liimaa ja levyjä on käytetty.

                              Comment

                              • MikeDry
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 6239
                                • Helsinki

                                #45
                                Subframe reinforcement done - V10 BMW E46 M3 restoration project Pt 7
                                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                                Comment

                                Working...
                                X