Announcement

Collapse
No announcement yet.

kierrokset seilaa ajossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonkka alpina b3 3.3
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 103
    • espoo

    kierrokset seilaa ajossa

    alpina b3 3.3 switc-tronick. tänään alko auto tekemään semmosta että kun ajaa 100km/h niin kierrokset seilaa noin 150-200rpm tasakaasulla. Auto on tehoton ja kun painaa kaasua niin alkaa perästä pikkasen jyristämään eikä ole tehoja. Missä mahtais olla vika? Autolla ajettu 180tkm ja laatikko on edellisen omistajan aikana vaihettu. Tein viime viikolla autoon huollon jossa vaihdoin öljyt,suodattimet,tulpat ja nokka-akselin asentotunnistimen (imupuolen) Auto toiminut huollon jälkeen hyvin tähän päivään asti.
    vikakoodeja ei luettu.
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    No vikakoodeista ja livedatasta kannattaa alottaa. Ei täällä kukaan vieläkään omista kristallipalloa.
    Ainahan voi veikata imuvuotoa tai uuden tunnistimen kuolemista (kai oli alkuperäinen?)
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • tonkka alpina b3 3.3
      Bimmer Rookie
      • Sep 2012
      • 103
      • espoo

      #3
      Originally posted by Supa View Post
      No vikakoodeista ja livedatasta kannattaa alottaa. Ei täällä kukaan vieläkään omista kristallipalloa.
      Ainahan voi veikata imuvuotoa tai uuden tunnistimen kuolemista (kai oli alkuperäinen?)
      tarvike anturi meni paikalleen. Voiko olla muka noin huonoja tarvike anturit?
      Koodit ois kiva lukasta mut ku ei oo vehkeitä siihen :(
      Pitää varaa aika johonki jos jotain selviäisi.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Eiköhän se siitä johdu jos on merkitön. Toki VDO/Siemens/Bosch jne toimii "tarvikkeenakin".
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Pretoriaani
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 3842
          • Hyvinkää, Finland

          #5
          Kyllä täältä forumiltakin löytyy ihmisiä, joilla on laitteet päästä vikakoodeja ja livedataa lukemaan. Todnäk vielä halvemmalla ku jossain pajalla.
          I don't lose sleep over the opinion of sheep.

          Comment

          • tonkka alpina b3 3.3
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 103
            • espoo

            #6
            Kävin äsken huoltiksella pyörähtää ja auto taas ihan tikissä. Pari paikaltaan kiihdytystä ni repii niin pirusti ja ei mitään häikkää
            Paitsi sen teki parikertaa, että kun starttasi autoa niin kun kääns avaimesta ja oli strattaamassa ja luuli et auto ois lähteny käyntiin mutta ei lähtenyt, vaan toisella yrittämäällä vasta. Pitääkö sitä lyödä vanha takas vai käydä sit ostaa kunnon tunnistin? Vanhassa ei vissiin mitään vikaa vaihdoin muuten vaan, mutta uuden tunnistimen vaihdolla ala vääntö parani. Myös starttaus ehkä parani. jos joku olisi innokas lukasee niit koodeja ni privaa vaan ilmotusta. Eikä ilmaseksi tarvii tietenkää lukasta.

            Comment

            • tonkka alpina b3 3.3
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 103
              • espoo

              #7
              onko noi schmiedmanin anturit mistää kotosin??? näyttäs merkki olevan joku EBI.
              tai sit tuolta on vissii bosch http://www.autoluettelo.fi/wls/view_...deIdNo=1305725
              Last edited by tonkka alpina b3 3.3; 02-01-2013, 18:13.

              Comment

              • tonkka alpina b3 3.3
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 103
                • espoo

                #8
                huomenna vaan marmorille hakee uus anturi! meni hermo ku etiskeli noit antureita ja kaikkialla noita tarvike malleja.

                Comment

                • tonkka alpina b3 3.3
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2012
                  • 103
                  • espoo

                  #9
                  Pelit toimii taas ku on kunnon anturi pellin alla.

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3142
                    • Tampere

                    #10
                    Hyvä että tuli niinkin helpolla kuntoon. Kriittisten antureiden kanssa marmori tai muualta hankittu alkuperäinen on joskus helpoin tie onneen.

                    Comment

                    • huppu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2010
                      • 423
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Tarkotatteko että ahtopaineanturi vaihdettu? Omassa seilaa kierrokset edelleen välillä tyhjäkäynnillä. Joka tapauksessa, mitä tuollainen osa maksaa marmorilla?
                      BMW E46 318d 10/04

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #12
                        Originally posted by huppu View Post
                        Tarkotatteko että ahtopaineanturi vaihdettu? Omassa seilaa kierrokset edelleen välillä tyhjäkäynnillä. Joka tapauksessa, mitä tuollainen osa maksaa marmorilla?
                        Ei? Bensakoneessa ei tässätapauksessa ahtopaineita ole ja nokka-akselin asentoanturista oli puhe imunokan puolelle.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • huppu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 423
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Originally posted by Supa View Post
                          Ei? Bensakoneessa ei tässätapauksessa ahtopaineita ole ja nokka-akselin asentoanturista oli puhe imunokan puolelle.
                          Kiitos ja anteeksi
                          BMW E46 318d 10/04

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎